Ik ga nog maar eens neuzen op internet, ook even op ebay want daar had ik mijn vorige (merkloze) beugels vandaan. Die waren erg fijn, maar bruin en voor aan een westernzadel die zijn dus meeverkocht met het zadel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:logesyndroom kan je ook krijgen door te korte beugels.
Heeft iets met je spieren te maken. Door mindere bloeddoorstroming kunnen de kapsels om de spieren minder goed mee rekken als je spieren uitzetten door inspanning.
Daar kan je dan hele vervelende ontstekingen van krijgen.
Weet het ook niet meer precies. Ik zou het eens opzoeken
Karin schreef:Is ook maar net wat je zelf het fijnst vind. Er zijn mensen die klasse 3 rijden met gewone beugels en rubberen rijlaarzen. Als ik dat doe, dan heb ik na 20 km al pijnlijke benen (voeten, en de spieren die aan de buitenkant van mijn kuit lopen). Met kisten kan ik op zich wél prima met gewone beugels rijden (kortere ritten en dressuur) maar dan krijg ik op de langere afstanden last van mijn voeten. Met Flexrides en mijn Australian working boots heb ik nergens last van, ook niet in klasse 3.
)Jorie schreef:Het liefst zou ik de GM willen hebben met GPG veersysteem......
BonBon schreef:Jorie schreef:Het liefst zou ik de GM willen hebben met GPG veersysteem......
Bij de Ghost-zadels kun je, geloof ik, een apart veersysteem bestellen voor aan je beugelriemen. Of dit ook werkt met GM-beugels weet ik niet, maar misschien een idee om daar eens naar te kijken![]()

) beugels gevonden. En wel de EZrides. Dankzij Susan. Lekker breed, lekker voetkussen (dat niet zo snel loslaat als de podium) en ook met grote schoenen prima in te rijden
. Vooralsnog ben ik er erg tevreden over. pmarena schreef:Wat is nu de beste houding voor je been , qua doorbloeding / functioneren / lange afstanden zonder pijn / vermoeidheid / verdoofd gevoel en dergelijke ?
Er zijn zoveel mogelijkheden...
- lang rechter been of kort meer gebogen been ?
- tenen recht vooruit wijzen of iets naar buiten , of vrij veel naar buiten ?
- voet recht of naar buiten of binnen gekanteld (schuine beugelblokjes die gedraaid kunnen worden) ?
En dan nog welke manier van zitten (lichtrijden / doorzitten / verlichte zit) en zijn verende beugels inderdaad wel zo goed op langere ritten ?
Ik merkte namelijk dat ik juist moeie benen kreeg op wat pittigere ritten omdat je hele been stabiliteit verliest in het zadel door het steeds doorveren en iets langer worden van je been. Je verliest grip op je zadel daardoor.
En dan hebben we het nog lang niet over serieuze endurance-afstanden![]()
Dat is nu een echt interessant punt vind ik , wat is nu de ideale positie van je been en vooral je voet , de draaiing van de enkel ?