Lenneke_ schreef:Ik heb Ariats (de goedkopere van 99 euro) Ze rijden heerlijk en ik kan er ook een flink stuk mee wandelen/hardlopen
die heb ik ook! fantastische dingen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenneke_ schreef:Ik heb Ariats (de goedkopere van 99 euro) Ze rijden heerlijk en ik kan er ook een flink stuk mee wandelen/hardlopen
stephanie81 schreef:Moet wel stevige schoenen hebben want ik heb mijn enkelbanden zowel aan de binnen klant van mijn enkel als aan de buiten kant bijna geheel afgescheurd in februari. duurt volgens de chirurg nog wel een tijd voordat mijn enkel weer stabiel is. moet zeker rekening houden met een jaar tot anderhalf jaar.

, als ze er vol was op gaan staan waren mijn tenen wsl tot moes verworden. Enfin, nu is de neus van mijn schoen dus ingedeukt, zeer ongemakkelijk om hem nog aan te doen en ik ga op zoek naar nieuwe schoenen. als die mountain horse dingen ook bestaan zonder staal wil ik die wel want verder zijn ze prima, alleen dat staal is dus toch gevaarlijk voor je tenen.
rosaenbeer schreef:Ik rij gewoon op mijn gympen en jaa, ik weet dat dat niet veilig is.

Toydoll schreef:stephanie81 schreef:Moet wel stevige schoenen hebben want ik heb mijn enkelbanden zowel aan de binnen klant van mijn enkel als aan de buiten kant bijna geheel afgescheurd in februari. duurt volgens de chirurg nog wel een tijd voordat mijn enkel weer stabiel is. moet zeker rekening houden met een jaar tot anderhalf jaar.
Ben je geopereerd aan je enkelbanden?
Ik heb van 1 voet mijn enkelbanden ook bijna geheel doorgescheurd, ondertussen toch al gauw 5 jaar geleden, en heb toen gekozen niet te opereren (maar heb 6 weken in gips gelopen, zodat de overige weefsels de taak over konden nemen, en daarna toch zeker een half jaar fysio gehad), maar mijn enkel blijft enorm slap. Als ik geen stevige schoenen heb kan ik na een uur rijden gewoon niet meer lopen.

elkie schreef:in mijn vorige post zei ik dat ik heel tevreden was over die mountain horse schoenen met stalen neus, wel dat was zo tot gisteren mijn paard op mijn tenen ging staan. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad dat ze maar net met het randje van haar hoef erop stond en ik haar er meteen af kon duwen. Het staal in de neus is namelijk platgedrukt met mijn tenen ertussen, als ze er vol was op gaan staan waren mijn tenen wsl tot moes verworden. Enfin, nu is de neus van mijn schoen dus ingedeukt, zeer ongemakkelijk om hem nog aan te doen en ik ga op zoek naar nieuwe schoenen. als die mountain horse dingen ook bestaan zonder staal wil ik die wel want verder zijn ze prima, alleen dat staal is dus toch gevaarlijk voor je tenen.

Hilli schreef:Ik zou zelf ook nooit voor stalen neuzen kiezen. Er staat me iets van bij dat in werkschoenen zelfs geen stalen neuzen meer zitten, maar kunststoffen vanwege de veiligheid (minder 'afknip-gevaar' dan met stalen neuzen).
Ik heb een paar jodphurs van IR, zijn een smalle pasvorm en zitten daarom als een van de weinige schoenen lekker. Als ik een alternatief nodig heb, pak ik ook wel eens mijn bergschoenen. Tegen zweetvoeten/warme voeten zou je eens de TK2 sokken moeten proberen, zijn wandelsokken voor de tropen en die zijn me zowel in de tropen als in NL op warme dagen goed bevallen.
Voor van de winter wil ik kijken voor MH laarzen.
stephanie81 schreef:
Het klopt inderdaad dat de stalen neuzen niet meer mogen in de werkschoenen vanwege de veiligheid.
Toydoll schreef:stephanie81 schreef:
Het klopt inderdaad dat de stalen neuzen niet meer mogen in de werkschoenen vanwege de veiligheid.
Het mag officieel ook niet meer en is vervangen door een speciaal soort kunststof; maar veel mensen blijven 'stalen neus' zeggen ondanks dat er over het algemeen geen staal meer in zit (alleen bij de wat oudere types)
elkie schreef:Wordt dat kunststof ook 'dichtgeknepen' als er een paard gaat opstaan of zijn je tenen daar wel veilig mee?