Endurance en technologie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:01

Ach, in de praktijk is er maar een enkeling die onderweg de telefoon gebruikt. Misschien 2 of 3 mensen op een heel deelnemersveld. Probleem wordt opgeblazen denk ik...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:03

Ben ik met je eens. Ik bel eigenlijk nooit, heb 'm wel bij me. Ooit 1 keer gebeld toen ik Jaap helemaal kwijt was, en toen bleek hij z'n mobiel op trilfunctie te hebben staan, en had-ie niet door dat-ie gebeld werd . Dat schoot dus niet erg op, hihihi. Bij de finish kwam ik hem weer tegen. Was verder geen probleem trouwens.

Overigens geeft hij altijd heel fanatiek door bij iedere groompost hoeveel er voor me zijn. Mondeling dus, daar is geen GSM voor nodig.

Jorie

Re: Endurance en technologie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:29

Ik snap niet zo goed wat spanning van de wedstrijd met GSM te maken heeft.

Ik wil het beste voor mijn knol dus zeker op hele warme wedstrijden zou het erg handig zijn als een groomplek gemist worden dan contact op te kunnen nemen met je grooms. Is alleen maar in het belang van het paard.

Als je gebelt wordt door je grooms dat ze je allang hadden verwacht maar jij bent verkeerd gereden, dan kom je er eerder achter dat je fout bent gegaan. Maar achterlopen doe je dan al dus voordeel heb je er nog niet aan. Wel je paard want die maakt dan minder extra kilometers dan als je er niet snel genoeg achtergekomen was.

Als iemand met het thuisfront uitgebreid gaat bespreken wat er op het menu staat die avond en wat de plaatselijke roddels zijn, moet ie lekker zelf weten.

Ik krijg weleens een SMSje onderweg van iemand die dan nog even succes wenst. Dat lees ik dan als ik even een stuk aan het stappen ben, maar geeft mij wel weer een opkikker.

Ik zie het probleem dus niet.

AnneOmie

Re: Endurance en technologie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:46

Ik zie het probleem ook niet echt. Wat een ander doet moet hij maar lekker zelf weten, daar stoor ik mij niet aan. Ik heb mijn telefoon wel altijd aan staan tijdens een wedstrijd maar tot nu toe nog niet hoeven gebruiken.

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:52

Inn schreef:
Lenneke_ schreef:
Ik heb het ook niet over constante communicatie. Even vragen hoever de ruiters voor je en achter je bij je vandaan zijn vind ik niet goed. Grooms door laten geven waar je kunt afsnijden ook niet

Ruiters die stukken afsnijden nemen dan toch wel een groot risico. Als je betrapt wordt is je reputatie voorgoed naar de maan, en krijg je een sancties of schorsing dat zou ik er niet voor over hebben. Trouwens ik zou niet kunnen genieten van een overwinning als ik het op een oneerlijk manier heb gedaan.

Helemaal mee eens!!

NienkeM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:36

Psydoxy schreef:
Weet iemand hoe dit zit op internationale wedstrijden???

Ook daar is het gewoon toegestaan.

De spanning van de wedstrijd zit hem wat mij betreft niet in het treffen van je grooms op groompunten
Het is ook een redelijk non-issue geloof ik, want ook ik heb het nog nooit gezien tijdens een wedstrijd. Wat mij betreft is de regel: gebruik in noodgevallen prima. Wat een noodgeval is kun je denk ik best overlaten aan de deelnemers. Als jij bang bent een groom te missen en je vindt dat een noodgeval (kan het in bepaalde gevallen ook best zijn, maar in veel gevallen niet) moet je lekker bellen, heb ik geen probleem mee...

Je kunt ook nooit verbieden dat mensen gaan bellen, want het is simpelweg niet te controlleren. Gebruik van dergelijke middelen horen imo ook wel een beetje bij de ontwikkeling van deze tijd en de ontwikkeling van de sport.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:06

Bij m'n eerste kennismakingsrit ben ik halverwege verdwaald, ik was helemaal van de route, stond daar midden op de hei, geen idee waar ik was of waar ik heen moest. Toen was ik toch wel erg blij dat ik m'n telefoon bij me had. Ik weet niet hoe ik anders weer thuis was gekomen