Hoe trainen de ruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:24

De tips die al zijn gegeven zijn zeker nuttig.

Ik denk dat een ander deel van de spierpijn voortkomt uit spanning - zo'n wedstrijd is toch spannender dan een normaal trainingsrondje. Dus inderdaad even goed in/uit stretchen zou al moeten helpen. En niet te lang in je zweetkleren rondlopen na de wedstrijd ook (lekker warm trainingspak wel).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:12

Dat doe ik inderdaad ook. Na de wedstrijd andere kleren aan. Als het paard weer gekeurd en wel in de padock staat of de grooms hem over hebben genomen trek ik vaak even snel een andere broek aan. Zeker als mijn rijbroek helemaal nat geregend is en we nog op de prijsuitreiking wachten.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:00

Gisteren m'n eerste klasse 2 en ik heb geen spierpijn vandaag
Onder het rijden, ongeveer na 35 km, voelde ik alleen m'n onderbenen en voeten niet meer. M'n onderbenen werden een beetje dik en ze tintelde. Op een gegeven moment ben ik er maar een stuk naast gaan rennen, daarna ging het wel weer wat beter gelukkig.
M'n nieuwe beugels schelen trouwens wel een stuk, ze rijden veel lekkerder

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:10

Mooi dat je dit keer geen spierpijn hebt!

Navy

Re: Hoe trainen de ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:56

Ik mest regelmatig mijn stal grondig uit, ik rijd 3x per week een afstand van 30 tot 40km in hoog tempo (18-22km/u gem.), 1x per week Dressuur en ik skate 2 á 3x per week een afstand van 20km.

Tot aan 125km heb ik me op deze manier goed kunnen redden.