Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin schreef:Over volle dravers in de endurance lijken de meningen wat verdeeld te zijn, ik hoor wel eens dat het geen voordeel is wanneer ze achter zo wijd gaan, zeker niet op smalle paden. Maar ik ken ook mensen die niets anders willen dan een draver, eventueel gekruist met Arabier (die kruisingen kunnen overigens ook heel wijd gaan).
. Besmet met het draffie-virus.
Suzzane van Rijswijk en haar hele grote kwpn hengst komen uit in de 160 km

regine schreef:Op de stal waar ik eerst reed, kwam het paardje Roos eens overnachten voordat zij naar pfff ergens met veel woestijn vloog voor een kampioenschap. Weet iemand dan welk paard ik bedoel? Als je niet beter zou weten zou je denken dat het een kleine vos ponie was geweest, maar die liep dus wel mooi op topklasse mee.

gerritje schreef:judith_cloud schreef:Ik rij met een draver endurance en kanje nu al vertellen dat ik met hem nooit hoger zal komen dan klasse twee en heel misschien klasse drie.
er zijn ook dravers die in de klasse 4 lopen hoor. zelfs fjorden en ijslanders.
het ligt alleen aan je doel, tijd ed. het spreekt voor zich dat een niet endurance type veel meer tijd en energie kost om zo'n paard op niveau uit te brengen.

Rhiannon schreef:mikkee ik wilde het net gaan zeggen
Tennessee walkers zijn gefokt op uithoudingsvermogen, bomproefheid, vriendelijkheid + ze hebben een extra gang!! (zit heerlijk). Wat wil je nog meer in de endurance

Ibbel schreef:Daarom heb ik dus twee TWH x Arabieren staan. Allebei 2 jaar oud, dus ze moeten zich nog bewijzen. Maar ik heb er hoge verwachtingen van. De gangen en het karakter van de TWH, en net dat beetje meer uithoudingsvermogen van de Arab.

noisy schreef:BonBon schreef:Kijk eens op dutchjoy.nl. Ik geloof dat zij ook wel eens paarden in de verkoop heeft. Yvonne vd Velde heeft er in ieder geval wel veel verstand van, dus misschien kan zij je verder helpen.
dutchjoy.nl bestaat niet...
de meeste paarden kunnen inderdaad wel in klasse I en II meekomen maar dan moet ik over een tijd weer naar een ander paard gaan kijken dat weer verder kan dan deze klasses, dan kan ik toch beter meteen gaan kijken naar een paard wat de zwaardere klasses ook aan kan?