Wat is een goed halsterhoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:15

Sorry hoor, ik kende het nieuwe model nog niet.

De vorige versie had geen clips aan de bakstukken.

Zo te zien zijn ze idd verbeterd wat bruikbaarheid betreft. Maar ze geven zelf op de website ook aan dat dit het Engelse model is. Ik denk dat het maar net is waar je eigen voorkeur naar uitgaat.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:47

Ik betaal dan liever wat meer zodat ik zeker weet dat ik een goed hoofdstel heb, zowel qua comfort als qua duurzaamheid

Flore

Re: Wat is een goed halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:24

Ja die HH had ik ook al gezien op de site van piaffe maar die vond ik er niet zo fijn uitzien. Ik heb liever een echte.

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:54

deze

Afbeelding

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:55

Ja die vond ik ook mooi maar ik moet er 1 hebben waar een bit in kan ik rij namelijk niet bitloos

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:10

Oranje doorschijnend Biothane heb ik hier een stukje van liggen , eind april verwacht ik voor Innova Tack een aantal (nieuw model) halster hoofdstelletjes in Beta Biothane.

Ik kies zelf voor Beta Biothane omdat dat meer leer-achtig is , niet dat plasticerige spul van bvb. HH of het gewone Biothane.

Overigens in gewoon Biothane het meest sterk , Beta is wat minder sterk maar nog steeds oersterk , in de praktijk merk je geen verschil qua sterkte. Alleen is de uitstraling en het gevoel dan meer mooi glad soepel leer-achtig.

Ik heb de oranje Beta ook nog niet gezien , ben benieuwd als ze hier voor het eerst arriveren

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:41

Jij verkoopt ze dus? Heb jij ook van die hoofdstellen die bitloos en met bit gebruikt kunnen worden? Dat lijkt me namelijk wel wat. Ik weet nog niet precies welke kleur ik wil. Ik vind oranje, donkerblauw en lichtblauw erg mooi. En paars en geel eigenlijk ook wel. Moeilijk hoor een kleur kiezen!!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:46

Ik heb zelf een nieuw model halster hoofdstel ontworpen , je ziet er zo op het oog niks raars aan hoor , maar is gewoon net wat anders in de details dan de gebruikelijk halster-hoofdstelletjes.

Ook met afklikbare bakstukken uiteraard , want ik wil praktische en comfortabele spullen

De eerste voorraad is nog niet binnen , eind april verwacht ik blauw en oranje , de andere kleuren volgen in de levering daarna.

Dus ik kan je nu nog niet helpen hoor , kun je beter elders bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:41

VSW --> HAR.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:58

Snowytje schreef:
Jij verkoopt ze dus? Heb jij ook van die hoofdstellen die bitloos en met bit gebruikt kunnen worden? Dat lijkt me namelijk wel wat. Ik weet nog niet precies welke kleur ik wil. Ik vind oranje, donkerblauw en lichtblauw erg mooi. En paars en geel eigenlijk ook wel. Moeilijk hoor een kleur kiezen!!

Dan kan je een Crosslink of Sidepull nemen Daar kan je ook bithangers aan doen en zodoende met bit rijden.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:46

Afbeelding

Afbeelding

ik heb deze, een biothane halsterhoofstel. Erg makkelijk in gebruik. Mooi snel weer schoon

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:33

Nog even over die HH halsterhoofdstellen, ik heb ze laatst in de Divoza even in handen gehad (kon het niet laten. ) en inderdaad; ze voelen eng, stroef, en als je het even in je hand houdt voelen ze kleverig, en nee ik heb geen zweethanden.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:36

ik heb zowel voor de lespony's als voor mijn endurance paardjes de halster hoofstellen van singlefooters.nl

deze doe je makkelijk in de wasmachien, zijn erg soepel, super sterk en ook in allerlei leuke kleurtjes

ik vind ze in ieder geval erg fijn, de hele stal bij ons gebruikt ze

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:16

Ik heb een halsterhoofdstel van Zilco een mix & match (2 verschillende kleuren). Ik heb hem bij www.equestriannomads.nl gekocht en ben er erg tevreden over. IJzersterk materiaal en makkelijk in onderhoud. Omar is een keer aan zijn halster gaan hangen en zat op zijn kont maar het halster brak niet, tot zijn stomme verbazing

Afbeelding

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:11

heeft iemand misschien ervaring met een hoofdstel van Libby's (?) of heeft er iemand een foto van (in het rood misschien??)

staat op de site van equestrian nomads.

Afbeelding

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:15

Die heb ik gehad, maar die is niet geschikt voor dagelijks gebruik.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:29

Zijn die crosslink en sidepull ook te gebruiken als halster? En er is toch ook een bit aan te bevestigen?
Dan vraag ik me ook nog af wat het verschil is tussen crooslink en sidepull en wat jullie mij zouden aanraden...

*edit* En welke beter; Zilco of Biothane, of begrijp ik het verkeerd en is hier geen verschil in...

naiade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:17

Antheman schreef:

waarom zijn deze niet geschikt voor dagelijks gebruik?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:47

naiade schreef:
Antheman schreef:

waarom zijn deze niet geschikt voor dagelijks gebruik?

Antheman schreef:
Ik heb er ook een van webband gehad. Dat is leuk voor erbij ,maar niet voor dagelijks gebruik. Daar zijn ze echt te kwetsbaar voor.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:32

Ik heb ook een van webband (dacht ik), die houdt het al best lang vol en het bevalt opzich prima.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:43

Hmm dit topic blijf ik even volgen
niet zo zeer omdat ik endurance doe maar omdat ik het wel heel fijn vind om een halsterhoofdstel te hebben voor lange buiten ritten
Ga nu even op de site's kijken

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:06

cp112 schreef:
heeft iemand misschien ervaring met een hoofdstel van Libby's (?) of heeft er iemand een foto van (in het rood misschien??)

staat op de site van equestrian nomads.

Antheman schreef:

het is ook niet echt voor dagelijks gebruik, ik rij zo'n 2 keer in de week een buitenrit. nu nog van ongeveer een uur maar straks wel langer en dan vind ik het handig om zo'n hoofdstel te hebben. hoeft ook niet super kwaliteit want das mij te duur

maar zo voor erbij hoofdstel is deze wel aardig? ik heb namelijk dan ook nog een gewoon hoofdstel en dan zou ik dit hoofdstel alleen voor de echt lange ritten gebruiken.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:11

BonBon schreef:
Zijn die crosslink en sidepull ook te gebruiken als halster? En er is toch ook een bit aan te bevestigen?
Dan vraag ik me ook nog af wat het verschil is tussen crooslink en sidepull en wat jullie mij zouden aanraden...

*edit* En welke beter; Zilco of Biothane, of begrijp ik het verkeerd en is hier geen verschil in...

crosslink en sidepull zijn allebei ook als halster te gebruiken en je kan aan allebei ook een bit hangen.
Crosslink, teugels zitten aan twee riempjes vast. Als de de teugel aanneemt duwt dat riempje tegen de wang.
http://www.marylot.com/afbeeldingen/wp567d58b8.jpg

Sidepull, teugels zitten gewoon aan de twee ringetjes aan de zijkant van de neusriem
http://www.marylot.com/afbeeldingen/wp979a15a3.jpg

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:48

He Anouar, jij hebt zo'n crosslink hoofdstel toch? Als je daar een bit in hangt, rij je dan nog steeds met druk op de oren, kaak + bit? Dat lijkt mij namelijk een beetje dubbelop.

Ik zoek een hoofdstel wat ik in eerste instantie prima met bit kan gebruiken maar waarbij ik misschien op termijn ook (af en toe) zonder bit kan rijden... Zou de crosslink daarvoor handig zijn?

Ik weet niet hoe mijn jonge paard gaat reageren op bitloos of druk achter de oren. Ik twijfel daarom nog tussen een gewoon halsterhoofdstel van Biothane of toch een crosslink...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:50

Als ik het bit eraan doe (wat ik nooit doe, heb niet eens meer een goed bit) haal ik één zo'n riempje waar anders de teugels aanzitten eraf, de ander doe ik dan gewoon als keelriem (dus niet door dat kleine ringetje aan de neusriem) Heb daar zelf een klipje voor gemaakt