TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:26

Volgens mij hoef je (nog) nergens lid van te zijn om je te kunnen inschrijven voor een wedstrijd.

Odi

Re: TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:59

Heb samen met mijn paard in mei mee gedaan.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:00

Omdat TREC een wedstrijdsport is, verplaats ik dit topic toch nog even naar WD.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:25

@ Odi, wat vond je ervan? Hoe hebben jullie het er afgebracht?

Odi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:40

storrum schreef:
@ Odi, wat vond je ervan? Hoe hebben jullie het er afgebracht?

Ik heb het niet zo best gedaan, heb een paar flinke fouten gemaakt tijdens het kaartlezen. Mijn paard heeft het echter super gedaan. Qua plaatsing zijn wij als laatste geeindigd, maar zoals omschreven op de site van flying horse is het echt een wedstrijd en overwinning voor jezelf. En dat laatste klopt helemaal. Vond het niet alleen maar leuk, gelijk in het begin was ik al compleet verkeerd gereden en was op een gegeven moment behoorlijk wanhopig. Besloot toen maar om gewoon lekker een buitenrit te maken van een paar uur en daarna maar terug te rijden naar de manege. Tot ik op een een ruiter zag rijden die mij bekend voor kwam, bleek een medeTRECruiter te zijn. Zij heeft me uitgelegd waar ik verkeerd ben gereden en waar we nu wel zaten, uiteindelijk heb ik de rit wel gereden. Tja en na zo'n rit ben je alleen maar trots op je paard.
De hindernisparcours was ook iets om met trots op terug te kijken, ook hier een lage score. Mijn paard was altijd een echte angsthaas en nu deed ze gewoon alles, oké niet zoals verwacht wordt dat het plaatje eruit hoort te zien maar ze deed het allemaal wel. Dus wij zijn echt naar huis gegaan met een overwinningsgevoel.
Kan je zeker aanraden om een keer mee te doen aan een TREC wedstrijd.
Ik doe in januari mee aan de cursus en dan gaat het kaart lezen in mei hopelijk een stuk beter.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:11

Waar en wanneer worden die wedstrijden gehouden?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:21

Tot nu toe is Lotje Moerdijk de enige die in NL TREC-wedstrijden organiseert. Vorig jaar zijn er twee geweest: in mei een volledige en in het najaar een POR, allebei in Eersel (Noord-Brabant). De data van Nederlandse wedstrijden zou je op www.flyinghorse.nl moeten vinden, maar zo te zien is er nog geen nieuwe wedstrijddatum in NL bekend.

Onder 'TREC' op die site staat een kopje 'Buitenlandse wedstrijdkalenders'.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:29

Ik stuur wel even een mailtje.
Het lijkt me zo leuk om eens aan mee te doen. Anouar en ik houden van endurance en van crossen, dan lijkt me dit de perfecte combi

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:43

Leuk verslagje Odi! Ik krijg er helemaal zin in. Maar wij zullen nog 2 jaartjes mogen wachten, in mei 2008 is Volum oud genoeg om deel te nemen.

Ik heb wel even een mailtje naar Lotje gestuurd om te vragen of zo'n cursus wellicht wel al geschikt is voor een 4 of 5 jarige.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:39

Delphi2 schreef:
REYNIR schreef:
Ik heb in oktober ook meegedaan met de POR, was erg leuk!!! Ik ben zo enthousiast geworden dat ik mij heb opgegeven voor de cursus van 28/29 januari, dus bijna *o/*

Jullie reden zeker met twee ijslanders mee?

Mijn vriend en ik reden ook samen, fries & andalusier, ook wij gaan naar het intsructieweekend, dus tot de 28ste.

Ja dat waren wij. We doen alle twee mee met de cursus. Leuk om jullie daar dan ook weer te zien. Ben heel benieuwd wat we allemaal voor onze kiezen krijgen op de cursus....
Moeten we eigenlijk onze bepakking ook mee?????
Tot de 28ste in ieder geval

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:25

Volgens mij gaan we een ervaringen uitwisselen over hoe je je bepakking het beste mee kan nemen, dus ik neem het wel mee, maar wij hadden beiden een "ieniemieniepakketje" vooraan het zadel dus dat is geen de moeite om mee te nemen. Gaan jullie zaterdagochtend vroeg daarheen, of vertrekken jullie een dagje eerder? Ik twijfel nog.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:31

Kun je daar dan wel al overnachten op vrijdag/zaterdag? Ik kom uit Belgie en ik moet ongeveer 2,5 uur rijden dus zit ik zit er ook aan te denken...

Odi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:48

storrum schreef:
Kun je daar dan wel al overnachten op vrijdag/zaterdag? Ik kom uit Belgie en ik moet ongeveer 2,5 uur rijden dus zit ik zit er ook aan te denken...

Ja, ze hebben daar allemaal kamers met stapelbedden, dus je hoeft alleen maar je slaapzak mee te nemen (en kussen???).

Wie nemen allemaal hun paard mee?

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:38

Ik neem mijn paard mee. Een 12-jarige QH waar ik reining mee rijd en trail. Dus een hek enzo moet geen probleem zijn. Maar dat water hè

Ik heb inmiddels ook al een sprongetje (tje) geprobeerd, met westernzadel, ging eigenlijk prima.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:02

Op de site staan alle hindernissen enzo. Veel dingen kan ik thuis wel eens oefenen, leuke afswisseling.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:34

Anouar15 schreef:
Op de site staan alle hindernissen enzo. Veel dingen kan ik thuis wel eens oefenen, leuke afswisseling.

Ik heb even gekeken maar daar staan best wel 'heftige' tussen
Dit is zeker van een grote wedstrijd (hopenlijk......) anders zakt de moed me nu al in de schoenen.

Ik heb maar een hééél klein paardje

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:45

Wat ik bekrepen heb heeft de makkelijkste klasse hindernisse tot 50 cm. Dat valt dus zat mee (vind ik)

Hier staan de hindernissen: http://www.flyinghorse.nl/inhoud/trec/p ... indern.htm
Tussen balkjes lopen enzo kan ik in de bak doen en hek open en dicht kan ik met het hek van de bak oefenen.
Ik hou altijd wel van zulke "spelletjes"

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:55

Delphi2 schreef:
Volgens mij gaan we een ervaringen uitwisselen over hoe je je bepakking het beste mee kan nemen, dus ik neem het wel mee, maar wij hadden beiden een "ieniemieniepakketje" vooraan het zadel dus dat is geen de moeite om mee te nemen. Gaan jullie zaterdagochtend vroeg daarheen, of vertrekken jullie een dagje eerder? Ik twijfel nog.

Ik had ook niet zo veel bepakking, dus ik neem het maar wel mee. Wij twijfelen ook nog om vrijdag heen te gaan. Waarschijnlijk ivm werk wordt het wel zaterdagochtend, heeeeeeeeeeel vroeg.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:05

schopje.... ben gewoon benieuwd of er nog meer "TREC-ers" bestaan......
Ik heb vandaag de brief gekregen voor Eersel. Ik ga er vrijdagavond al heen.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:27

storrum schreef:
schopje.... ben gewoon benieuwd of er nog meer "TREC-ers" bestaan......
Ik heb vandaag de brief gekregen voor Eersel. Ik ga er vrijdagavond al heen.

Hoi, wij hebben hem vandaag ook ontvangen en gaan ook vrijdag al heen. Asl het heel mooi weer is gaan we misschien al overdag en dan nog lekker daar in de buurt een buitenrit maken.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:31

Da's ook een goed idee.... maar ik kan helaas niet eerder weg hier. Ik zie jullie dan vrijdag. Leuk!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:33

ik heb er wel het een en ander over gelezen en het lijkt me echt super, het is toch nog niet in nederland? wel in belgie dacht ik
hoop dat het snel hierheen komt!

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:41

Tozalin schreef:
ik heb er wel het een en ander over gelezen en het lijkt me echt super, het is toch nog niet in nederland? wel in belgie dacht ik
hoop dat het snel hierheen komt!

Als je een beetje goed gelezen hebt, had je kunnen lezen dat het dus wel in NL is...

Ik zal kijken of Marije ook al vrijdag kan... Ikke wel, dan kunnen we mooi even rustig kennis maken, gezellig!! Of een ritje maken
Groetjes

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:49

REYNIR schreef:
Als je een beetje goed gelezen hebt, had je kunnen lezen dat het dus wel in NL is...

Ik zal kijken of Marije ook al vrijdag kan... Ikke wel, dan kunnen we mooi even rustig kennis maken, gezellig!! Of een ritje maken
Groetjes

Gezellie!
En als jullie zin hebben om mee te gaan met een ritje die vrijdag laat maar weten!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:04

Ik heb het met m'n ouders erover gehad, helaas vinden ze het te ver En ze vonden dat ik nu eerst maar eens endurance moest gaan rijden voor ik weer met allerlei anderen dingen aankom (ik vind nu eenmaal alles leuk )
Eigelijk hebben ze wel gelijk.
Maar Matthanja (van bokt) en ik gaan een keer samen een mini TRECje doen. Met hindernissen die makkelijk zelf te maken zijn en een hele korte POR enzo. Gewoon voor de lol.