Aanrader eerste keer endurance starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 08:42

ik vind 26 km ook al aardig wat.... dus inderdaad meer dan genoeg om mee te beginnen. Twijfels of mijn paard het aankan heb ik niet, maar ikzelf??? Moet nog even wat trainen dus...

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:50

Karin schreef:
Wat de lengte van de wedstrijd betreft heb ik andere ervaringen. Om nou meteen te beginnen met een rit van 35-38 km... dat is misschien geen probleem voor een ruiter die al eens een rustige dagtocht van 40 km heeft gemaakt, maar een ander vindt misschien 26 km al een heel eind - ondanks dat het paard in goede conditie is. Zo'n ruiter kan IMO beter beginnen met een korte rit en het dan later uitbouwen in plaats van meteen met 35 te beginnen. Je moet het jezelf natuurlijk ook niet zwaarder maken dan nodig is, je doet het voor je lol. Zeker bij slecht weer kan zo'n eerste rit van meteen zo'n afstand erg tegenvallen. Lachen

Afstand zit namelijk ook 'tussen de oren'

Ben ik het ook wel mee eens. Ik vond mijn eerste 25 km ook een heel eind. Maar als je een omgeving kiest die min of meer bekend is, of overeen komt met je trainingsgebied dan biedt dat denk ik meer voordelen. Neemt niet weg dat als je het voro het kiezen hebt je idd beter een korte afstand kunt nemen om mee te beginnen. Wat ik vooral aan wilde geven is dat die km niet alles zijn, dat er meer is om je keuze op te baseren Lachen

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:00

daffodil schreef:
Als het lukt willen we de puzzelrit in Soest doen op 13 november (zou zo'n drie uur zijn).

Wie organiseert deze puzzelrit? Lijkt me wel leuk! Zondag heb ik ook een puzzelrit in Blaricum, maar dat is alleen voor leden van de vereniging.