(END) Katwijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:34

Miro gaat meedoen op blote voeten!! Haha! Lekker door het water, goed voor zijn voetjes. Ik zie dan alleen op tegen de voorkeuring, als ik hem moet laten draven op het afvalt op zijn blote voeten loopt hij erg kort....Zou ik hem met schoenen aan mogen laten keuren??? Verward Ik heb me nog niet ingeschreven dat doe ik op het laatste moment zodat we niet te vroeg starten Knipoog Een grote vos met veel paars en een amazone met een paarse cap dat zijn Mirogrant en ik Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:58

Nee, je mag 'm niet laten keuren met schoenen aan, aangezien je de rit moet rijden zoals je bent voorgekeurd... Nog veel succes ermee alvast, alhoewel je me vast wel opvalt op de voorkeuring. Ik rij met mijn ijslander, hij is wildkleur bruin; dat is rood-achtig bruin met een donkerbruine aalstreep (best breed), en een zwarte volle staart, zwarte benen met zebrastrepen, en coup de soleil manen. Tong uitsteken (zwart met blond)

Op Holten was het zo, dat je gewoon zelf je starttijd en met wie je wilde starten moest aangeven... Is dat hier anders dan? Lachen En, op de lijst stond het geloof ik ook alphabetisch, toen.

Okee, moet je dan je paard vastzetten aan je trailer, of kan dat ook niet en moet je 'm overal mee naar toe zeulen?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:07

Ok dank je...ik hoop dat er geen losse steentjes liggen anders loopt Miro bijna kreupel op blote voeten Scheve mond Wanneer we starten zien we vanzelf wel in het programma boekje...ik zal me eens in gaan schrijven Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:14

Ja, ik doe ook mijn inschrijving vandaag op de bus. Lachen Ik hoop ook voor je dat er geen steentjes liggen! Heb je al eens vaker endurance gereden? Dit is pas mijn tweede, in Holten had ik de kennismakingsklasse gereden (helaas niet uitgereden), en nu waren Heleen en ik dus zo enthousiast dat we meteen maar lid zijn geworden. Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:18

Ik heb Leersum 1999, Lunteren 1999, Arnhem 1999, Katwijk 1999, Austerlitz 2000 en Lage Vuursche 2000 gereden Lachen Helaas werd ik in November 2000 ziek en kreeg ik MS als uitslag en daarna kreeg Miro een ernstige peesblessure dus hebben we er 4 jaar uit gelegen Scheve mond

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:24

Ik doe niet mee maar wel van de partij overdag.

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:41

Hee, mijn startnummer krijg ik pas in de laatste week voor 2 oktober. Maar zodra ik hem binnen heb, zal ik het op bokt zetten. Ik ben al druk aan het trainen. En dat gaat prima, want er zijn bij ons goede uitrijmogelijkheden. Eergisteren naar het strand geweest. Het weer was echt zalig! En de mok een stuk minder na het zoute zeewater. Bij mijn tinker zitten er altijd wel schilfertjes in haar sokken.
Doei groetjes Jessica

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:30

Ja, ik heb uiteraard ook nog geen startnummer. Knipoog Ik ben nog nooit met m'n ijslander bij zee geweest, maar ik denk dat we het beiden geweldig gaan vinden. Hij is geen paard dat zomaar ervandoor gaat of dat dingen eng vind Hij is geen paard dat zomaar ervandoor gaat of dat dingen eng vind, dingen die hij nog nooit heeft gezien of gedaan doet hij alsof hij het z'n hele leven elke dag al doet... Lachen Ik ben trouwens wel blij met de foto's van Irsa van Holten, wow, je ziet het plezier ervan af stralen bij die draf-foto's, hij vind het echt geweldig... Lachen (in stapt zakt hij soms wel wat in, maar dat is ook weer positief, hij kan in ieder geval wel relaxen. Schijnheilig)

M'n vader die vandaag opbelde (hij is van 16 juli - 25 september in IJsland) kreeg ook meteen mijn Katwijk-plannen te horen. Bloos Hij was natuurlijk niet zo blij over Holten, maar de omstandigheden waren ook extreem voor m'n knollieman. Scheve mond Ik hoop dat hij toch mee wil naar Katwijk natuurlijk, maar dat zien we wel weer als hij thuis komt. Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:31

jes29 schreef:
Hee, mijn startnummer krijg ik pas in de laatste week voor 2 oktober. Maar zodra ik hem binnen heb, zal ik het op bokt zetten. Ik ben al druk aan het trainen. En dat gaat prima, want er zijn bij ons goede uitrijmogelijkheden. Eergisteren naar het strand geweest. Het weer was echt zalig! En de mok een stuk minder na het zoute zeewater. Bij mijn tinker zitten er altijd wel schilfertjes in haar sokken.
Doei groetjes Jessica

Ahh geweldig, ik wou dat ik dat soort uitrijmogelijkheden had haha. Maar ik neem genoegen met de halve veluwe die voor me ligt. Knipoog Ik heb dus ook zeker niks te klagen. Lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:55

Hmm..helaas is dat hier in het Gooi wel anders..het Naarderbos was altijd wel aardig maar is nu er golfbanen zijn niet meer echt te rijden en Oud Valkeveen/Huizen zijn de paden ook niet fantastisch, maar goed Miro is WEL in super conditie op het moment dus die 26km gaat hij zeker redden! Haha!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:57

Nou ik ben benieuwd als jullie allemaal komen of we elkaar herkennen

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 23:10

Hoi, mij zul je wel herkennen denk ik. In elk geval mijn trailer wel, die is donkerrood en er zit een groot schilderij op van 3 van onze paarden. Verder is mijn IJslander bruin en ga ik ws. helemaal in het rood (incl. rode bandages :-/ ). En ik draag een zwart of beige heuptasje op mijn rug.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:16

Ja mij ook wel (paars hoofdstel, vos, als hij zijn zweetdek op heeft-zwart/wit met witte letters Mirogrant, paarse helm, paars schabrak) Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:39

Heleen1, die rode bandages zou ik maar thuis laten. Bandages en strand zijn vaak een erg ongelukkige combinatie. Je kunt beter gewoon peesbeschermers of strijklappen gebruiken.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 11:56

Hoi Apple, wat kan ik dan doen om hem echt steun aan zijn pezen te geven? Want daar schijnen peesbeschermers niet voor te helpen. Ik kreeg daarom ook de tip om er een extra tape omheen te doen tegen los gaan. In Holten is hij flink gestruikeld en was daarna bij de P/A kreupel. Aangezien hij een jaar of 4 geleden een flinke wond heeft gehad en een jaar later een half jaar rust had ivm peesblessure schrok ik er heel erg van. Aan zijn conditie lag het niet echt in Holten, hij kon het best aan.... maar ben gewoon een beetje bang dat ie weer struikelt en dan de gevolgen erger zijn.... Hè, heb ik net een leuke wedstrijdvorm voor ons allebij gevonden.... Hij heeft namelijk erg veel temperament en dat kan hij nu mooi gebruiken en hij vind het super leuk om te doen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:41

Het is eigenlijk een vraag aan Apple maar ik heb toch een aanrader voor je Afbeelding Dit zijn 3 in 1 Beschermers, ze geven steun als bandages maar hebben de bescherming van peesbeschermers OK dan!

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 21:18

Ja, ik heb ze in de winkel gezien, maar die kosten 72 euro en dat heb ik niet, dus vandaar dat ik bandages gekocht had. Ik wilde eerst kijken of hij er wat extra steun aan heeft. Anders koop ik dure beschermers en gebruik ik ze misschien maar een keer.... Maar heb met mijn moeder (paard is van haar) overlegd en ws. ga ik toch met peesbeschermers proberen eerst.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:32

Hey Heleen, ik heb vandaag met je bitloos hoofdstel gereden (ik zou het testen voor het materiaal, of het na flink zweten nog lekker zit) maar het rijd echt heerlijk! Bah wat baal ik dat je er geen wedstrijden mee mag starten (maar endurance wel toch?). Ik twijfel nog wel wat, maar ga het zeker meerdere keren uittesten om te zien of het zo goed blijft bevallen, ook in vergelijking met bit (in de les en op de ARK zaterdag) en dan kies ik na een tijdje of ik een halsterhoofdstel of bitloos hoofdstel koop...

Bah ik baal echt van die wintervacht, ik wil Rusk best graag zo'n halsborstmodel laten scheren dattie toch gewoon in de wei kan, maar het is veels te duur als ik de DA ofzo erbij roep en ik kan ook niet zomaar even bij iemand met scheerapparaat langswippen (naar ik die iemand niet ken Clown, en geen trailerbestuurder heb). Ik wil het zo graag halen maar die vacht, bah. Heb ook vandaag zelf een uitrijdeken gemaakt maar hij is denk ik wel te dik, het ziet er belachelijk uit hihi. En meteen berekend hoe lang ik over de rit mag doen maximaal, ik haal het net of net niet denk ik als het 8 km/u is als minimum in klasse 1 ook.. Scheve mond nog een reden voor die vacht, bah....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:59

Die 3 in 1 beschermers geven idd ook steun. Peesbeschermers geven niet direct steun, maar beschermen meer tegen direct risico voor de pees. Bandages geven normaal gesproken steun, maar zijn niet geschikt voor op het strand.

Op het strand heb je te maken met zand en zeewater en die combinatie kan er vrij snel voor zorgen dat je bandages nat worden en bij opdrogen daardoor gaan knellen. Zand kan gaan schuren, bandages raken ook nogal snel los en kunnen afzakken.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:29

AnjaKos schreef:
Ja mij ook wel (paars hoofdstel, vos, als hij zijn zweetdek op heeft-zwart/wit met witte letters Mirogrant, paarse helm, paars schabrak) Haha!

Ik ben ook in het paars. In Katwijk toevallig niet omdat ik dus met Murphy mee doe. Dan heb ik een heel opvallende andere kleur hoofdstel!!! Echt heel gaaf, maar dat zien jullie wel.

Hoe kom jij aan de paarse helm trouwens??

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:38

Jorie schreef:
Hoe kom jij aan de paarse helm trouwens??

*LOL* Woord paars komt langs en jij bent wakker Haha!

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:42

Heleen1 schreef:
Hoi Apple, wat kan ik dan doen om hem echt steun aan zijn pezen te geven? Want daar schijnen peesbeschermers niet voor te helpen. Ik kreeg daarom ook de tip om er een extra tape omheen te doen tegen los gaan. In Holten is hij flink gestruikeld en was daarna bij de P/A kreupel. Aangezien hij een jaar of 4 geleden een flinke wond heeft gehad en een jaar later een half jaar rust had ivm peesblessure schrok ik er heel erg van. Aan zijn conditie lag het niet echt in Holten, hij kon het best aan.... maar ben gewoon een beetje bang dat ie weer struikelt en dan de gevolgen erger zijn.... Hè, heb ik net een leuke wedstrijdvorm voor ons allebij gevonden.... Hij heeft namelijk erg veel temperament en dat kan hij nu mooi gebruiken en hij vind het super leuk om te doen.

Dit kan ook gewoon een kwestie zijn van trainen. Je paard moet echt op eiegn benen leren lopen en leren zelf goed uit te kijken, dan wordt dat struikelen ook wel minder. Ik zou dat niet proberen op te lossen met bandages, maar met gericht trainen...
Als je de bandages alleen om hebt voor de steun en niet voor het strijken dan zou ik het gewoon zonder doen.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 11:13

Maar hoe train ik die pezen dan? Want ik heb na die blessure wel een heel voorzichtig schema (duurde 6 weken en begon met 3 keer p.d. 5 minuten stappen aan de hand totdat ik een half in stap en draf kon rijden) van de fysio gevolgd en tot nu toe ging het ook altijd heel goed. Met trainen van conditie hebben we geen problemen. Verder rijd ik elke dag in een vrij zware bak en ga daarna vaak nog even buiten de tölt bijhouden. Ik rijd ook nooit langer in de bak dan een half uurtje vanwege die zware bodem. Paar keer per week rijd ik ook een stuk over de weg (kan bij ons niet anders) in een behoorlijk tempo. Heeft ie dan aan peesbeschermers helemaal niks? Moet ook nog zien of ze hem passen, hoor, want met dikke wintervacht past hij Cob-maat niet en full is eigenlijk te hoog voor zijn knieen.

En weet iemand of hij minder vacht aanmaakt als ik hem een licht gevoerde regendeken op doe? Of moet ie dan echt aan een winterdeken? Hij staat 's winters namelijk in een hele open wei met alleen wat kale bomen en een tuinhuisje om achter te staan. Met heel slecht weer wat lang aanhoud gaan mijn paarden weer naar de boer in de paddock met open inloopstal.

Maar tot zover bedankt voor alle reacties en tips!!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:28

NienkeMulder schreef:
:)) Woord paars komt langs en jij bent wakker Haha!

Ja, het is sterker als mezelf........... Schijnheilig

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:44

@Heleen: je hoeft de pezen niet te trainen, maar je paard leren op eigen benen te lopen en (erg) goed op te letten (tenminsten als het struikelen het probleem is en je daardoor bang bent voor de pezen).
Dan moet je ongelijke paden opzoeken, heuvels, plassen, boomwortels, kronkelpaadjes etc. Als je veel van die paden gaat rijden met als doel dat je daar aan een lang teugeltje overheen kunt draven en galopperen kom je een heel eind.

Peesbeschermers geven geen steun aan de pezen. Uit een onderzoek dat ik laatst las bleek zelfs dat de trillingen in de pezen *met* peesbeschermers groter was dan zonder.