Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:21

Als het goed is, kom ik ook! Het is mijn eerste endurance, ik doe dus ook mee met de kennismakingsklasse!
Ik heb me nog niet ingeschreven, aangezien Irsa steeds een huppeltje maakt tijdens haar draf Boos! , dat moet eerst over zijn.
Daarnaast hoop ik wel dat de temperatuur binnenkort wat gaat zakken, want met dit warme weer, valt het trainen niet mee (lees : komt het trainen er niet zo van Haha! ) en ik wil er wel goed voorbereid heen!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:30

susan schreef:
ik ben er ook, als vrijwilliger, zeer wrs zit ik bij een oversteek Lachen

Dan zal ik naar je zwaaien als ik langs kom denderen. Want ik ga voor het eerst een kennismakingsklasse starten.

Heb er erg veel zin in.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 13:28

Dat was mijn vriendje idd. Haha!

En wat Suus een jaar eerder heeft uitgespookt met de auto van Maartens moeder, dat mag ze zelf vertellen. Tong uitsteken
Ik hoefde iig m'n nummer niet te roepen, want ze was geen controlepost. Nagelbijten / Gniffelen

Dit topic loopt trouwens al aardig, leuk zoveel enthousiaste mensen! Cool

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:32

he ka ik reed toen niet
dusseh dat was mijn ex-vriendje die niet kon autorijden Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:25

Ik kan helaas niet rijden want m'n ouders gaan op vakantie met de trailer-auto.. Misschien kom ik wel om te groomen ofzo, maar het is even afwachten hoe hard de eerste week van school erin gaat hakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:50

Als het goed is ga ik Saskia en Latoy groomen, staat nog ergens in m'n geheugen... Zou voor het eerst zijn dat het voor mij doorgaat Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 08:20

Ik kom ooooook! Weet alleen nog niet of iemand mijn hulp nodig heeft, anders: bij deze.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:00

Jorie schreef:
Yes, thanks!!! OK dan! Dan had/heb ik gelijk!!!!!

Het heeft wel geregend hoor Knipoog
Dat was vlak voor de prijsuitreiking. Dus toen zat iedereen binnen....
Maar heeft niet zo heel lang geduurd. Half uurtje geloof ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:02

Ik ga zeer waarschijnlijk ook. Dit jaar als groom, vorige 2 keren heb ik er wel gereden. 1e keer de 27, vorig jaar de 37.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:07

Djilan schreef:

Oh toen zat ik in de gipskamer, vandaar dat ik die bui niet heb meegekregen Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:47

Yep, ik rij mee Ik moet van Maarten verplicht de 38km rijden met Mariska Tong uitsteken Mariska en ik kwamen te fris en fruitig over de finish na 26km in Austerlitz volgens hem *LOL*

Ik zoek nog een groom, vrijwilligers????? Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:34

Ik kan jullie melden dat het vorig jaar wel degelijk geregend heeft!
Het was helemaal aan het einde van mijn rit, maar toen waren jullie allemaal vast alweer binnen! Ik reed daar de 82 en was dus de godsganse dag onderweg, we reden nl uiteindelijk 10.82!! En in het laatste rondje op de terugweg langs dat witte kasteeltje regende het zelfs behoorlijk hard, ik heb ook nog foto's van mijn grooms onder een paraplu!!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:35

Djilan schreef:

Nee, niet alleen tijdens de prijsuitrijking! Vraaf maar aan Annalynn en Tonkie, die zaten er ook nog in!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:35

Maya schreef:
Als het goed is ga ik Saskia en Latoy groomen, staat nog ergens in m'n geheugen... Zou voor het eerst zijn dat het voor mij doorgaat Haha!

Jaaaaaaaaaa, ik ben blij! En Jurga komt geloof ik ook!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:36

Prinnie schreef:
Dan zal ik naar je zwaaien als ik langs kom denderen. Want ik ga voor het eerst een kennismakingsklasse starten.

Heb er erg veel zin in.

Ik wens mijn groom bij deze heeeeel veel plezier en succes!!!

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:10

Aangezien het mijn eerste endurance wordt heb ik een nog een paar kleine vraagjes: een vriend van me gaat mee als groom, wat moet hij meer doen dan gewoon klaar staan met water halverwege en zweetdeken aan het einde?
En aangezien ik nogal Blond ben: is de route zo duidelijk aangegeven dat je moeilijk verkeerd kunt rijden, of moet je echt goed op je kaartje kijken?

Ik vind het allemaal wel heel spannend aangezien het de allereerste wedstrijd ooit wordt voor Irsa en mij. Ik hoop heel erg dat het me lukt om hem goed uit te rijden. Irsa is soms best wel een miep en kan me heel banketstaaf in de steek laten. Een tijdje terug wilde ik een lange rit rijden om te trainen en deed ze na een korte tijd alsof ze doodmoe was. Ik bezorgd weer terug naar huis, en op wonderbaarlijke wijze barstte ze op de terug weg weer van de energie Stoom uit je oren

Ik heb van iemand anders met een IJslander begrepen dat wil je op tijd komen, je eigenlijk de hele weg moet draven. Klopt dat? Of is dat wat overdreven?
Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:40

Doe je de kennismakings klasse of klasse 1??

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:47

hoi Irsa, de route in holten is altijd heel goed aangegeven,met pijltjes en al, dus dat komt goed.
maak je vooral niet te druk en geniet gewon leker van een ritje Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 12:02

Irsa, de minimum snelheid in de kennismakingsklasse is 8 km/u. Daarvoor hoef je IMO met geen enkel paard de hele weg te draven. Maar zeker bij zo'n eerste rit zou ik me weinig zorgen maken om de gemiddelde snelheid.

Wil je toch weten of jouw IJslander 'snel genoeg' is voor die 8 km/u, meet dan thuis eens een route uit van 8 km en kijk hoe lang je erover doet in zijn/haar normale tempo. Niet sneller dan anders gaan rijden, maar ook niet langzamer. Gewoon stap en draf (en evt. galop) afwisselen zoals je normaal zou doen op een buitenrit en dan achteraf kijken hoe lang je over die 8 km hebt gedaan. Dan heb je een aardige indicatie van de snelheid die haalbaar is voor jouw IJslander.

Zoals Susan al zegt: de route in Holten is zeer goed aangegeven met pijltjes e.d. Niets ten nadele van de andere organisaties hoor, maar de route van Holten is wat dat betreft toch wel het meest volledig van allemaal (inclusief groomroute op papier). Lachen

En wat je groom betreft: met water klaarstaan halverwege (en op de groompunten - die staan op het routekaartje dat je een week van tevoren krijgt) en met een deken aan het eind is op zich voldoende als het gaat om specifieke 'endurancetaken'. Verder is een groom uiterst handig om even je paard vast te houden, spullen aan te geven, je mentaal te steunen en bovenal voor de gezelligheid. Lachen

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:15

Wauwie Haha! Wat een hoop enthousiastelingen weer voor Holten Haha! Dit gaat weer erg gezellig worden. Ik heb er weer ontzettend veel zin in Party!! Voor mijn gevoel was het gisteren dat ik samen met mijn ouders de route heb uitgezet, maar nu zijn we al weer bijna een jaar verder. We gaan er weer een leuke dag van maken Lachen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:17

Maarten , ik heb me nog niet ingeschreven, ik wacht even omdat ik niet weet of ik klasse 2 of 3 start, maar dat is toch geen probleem?

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:30

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!
Ik wil al heel lang graag endurance rijden, maar het kwam er steeds niet van vanwege Irsa. Toen ik Irsa net had kon ze nog niet echt draven en dat leek me toch wel handig tijdens zo'n rit. Inmiddels draaft ze prima en is ze volgens mij ook goed op conditie.
Ik vind het nu erg lastig om goed te trainen vanwege het warme weer. Ik hoop dus dat het snel minder warm wordt en dat ik weer een paar langere ritten kan maken.
Aan een stuk door draven lijkt me vrij lang, dus ik hoop dat dat idd niet hoeft.

Nu maar hopen dat het paspoort er op tijd is, want ons stamboek is daar niet al te vlot mee. Zodra dat er is, kan ik me inschrijven!
Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!

Ik wordt trouwens 'gesponserd' door boedelbak, dat aanhangwagen verhuur bedrijf Knipoog Mocht iemand dus een knalgele bus en knalgele trailer met die naam erop zien staan, dan ben ik dat dus. Lekker herkenbaar Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:59

mazzeltje schreef:
Maarten , ik heb me nog niet ingeschreven, ik wacht even omdat ik niet weet of ik klasse 2 of 3 start, maar dat is toch geen probleem?

Geen probleem hoor Lachen enige wat een probleem zou kunnen zijn dat je meer inschrijfgeld moet betalen als je na sluitingstijd aanmeldt Knipoog maar... ik heb mijn ma nog niet gehoord over het feit dat er teveel aanmeldingen zijn, dus zit het wel goed. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als je klasse 3 deed Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:20

Irsa schreef:
Als het goed is, kom ik ook! Het is mijn eerste endurance, ik doe dus ook mee met de kennismakingsklasse!
Ik heb me nog niet ingeschreven, aangezien Irsa steeds een huppeltje maakt tijdens haar draf Boos! , dat moet eerst over zijn.
Daarnaast hoop ik wel dat de temperatuur binnenkort wat gaat zakken, want met dit warme weer, valt het trainen niet mee (lees : komt het trainen er niet zo van Haha! ) en ik wil er wel goed voorbereid heen!

Hee wat leuk, jij hebt ook een ijsco toch? Lachen Ik doe mee met Roskur en Heleen1 hier op bokt doet mee met Lyngvi.

Wij doen ook kennismakingsklasse! Mijn ijslander is wildkleur bruin met een aalstreep en coup de soleil-manen. Tong uitsteken En vrij groot, namelijk 140 cm. Het is ook voor mij en Roskur de eerste wedstrijd ooit! Nagelbijten / Gniffelen (officieel gezien, heb weleens met de ponyclub meegedaan met mini-wedstrijdjes)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:24

Irsa schreef:
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!
Ik wil al heel lang graag endurance rijden, maar het kwam er steeds niet van vanwege Irsa. Toen ik Irsa net had kon ze nog niet echt draven en dat leek me toch wel handig tijdens zo'n rit. Inmiddels draaft ze prima en is ze volgens mij ook goed op conditie.
Ik vind het nu erg lastig om goed te trainen vanwege het warme weer. Ik hoop dus dat het snel minder warm wordt en dat ik weer een paar langere ritten kan maken.
Aan een stuk door draven lijkt me vrij lang, dus ik hoop dat dat idd niet hoeft.

Nu maar hopen dat het paspoort er op tijd is, want ons stamboek is daar niet al te vlot mee. Zodra dat er is, kan ik me inschrijven!
Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!

Ik wordt trouwens 'gesponserd' door boedelbak, dat aanhangwagen verhuur bedrijf Knipoog Mocht iemand dus een knalgele bus en knalgele trailer met die naam erop zien staan, dan ben ik dat dus. Lekker herkenbaar Haha!

Ik ken het, ik heb het paspoort net binnen en het was volgens mij al 3 weken ervoor opgezonden! Als ik jou was zou ik bellen, want Heleen heeft het ook pas paar weken geleden aangevraagd, en zij zei dat er gewoon spoed achter zat. Dan leggen ze 'm misschien wat verder vooraan.

Oh ja, ik en Heleen gaan ook samen, hun trailer heeft een schilderij met hun paarden op de zijkant en getrokken door een busje... En als er een bruine en wildkleur bruine ijslander uitkomen zijn wij het dus. Knipoog Ik trek denk ik iig mijn toltende ijslander met 'Roskur' erop t-shirt aan, en op de achterkant staat "IK BOK" Tong uitsteken Alhoewel je dat met dat hesje niet meer ziet, voordat ik het hesje heb nog wel.

*lange verhalen, argh*