Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karuna schreef:Van 8 tot 5 is een best mooie tijd toch als hij echt altijd zo lang buiten komt.
Paardenfann4 schreef:Ze schrijft toch dat de pony na de training in de wei is gegaan? Dus dat lijkt me geen oorzaak, de oorzaak is dat het te zwaar is voor de pony. Het is toch niet normaal dat die de volgende dag kreupel loopt van de spierpijn? Dan pas je je training toch aan? Maar ik zal wel te simpel denken.
verootjoo schreef:Ik zou ook eens gaan prikken op tekorten. Of met de DA overleggen hoe dit kan.
Een keer een rit van 20km moet toch voor een gezond paard zelfs ongetraind nog wel te doen zijn
Ineke2 schreef:verootjoo schreef:Ik zou ook eens gaan prikken op tekorten. Of met de DA overleggen hoe dit kan.
Een keer een rit van 20km moet toch voor een gezond paard zelfs ongetraind nog wel te doen zijn
Dat ligt vooral aan het tempo.
Op een tempo van zeg max 7/8 km per uur ja, dan moet het voor elk paard te doen zijn. Maar niet meerdere keren per week voor een ongetraind paard.
verootjoo schreef:Ineke2 schreef:Dat ligt vooral aan het tempo.
Op een tempo van zeg max 7/8 km per uur ja, dan moet het voor elk paard te doen zijn. Maar niet meerdere keren per week voor een ongetraind paard.
Nee maar ze doet meerdere keren 10km staat er, niet 20.
Dan moet 20km toch makkelijk te doen zijn voor een gezond paard van die leeftijd, zou je zeggen? Daarom zou ik eerst gaan overleggen met de da.
Hilli schreef:Er bestaat een verschil tussen beweging geven en trainen. Je kunt prima 6 dagen in de week een paard laten bewegen zonder ook maar een enkele trainingsprikkel te geven. Daar zou een paard ook niks van moeten krijgen. Zes dagen trainen is anders en absoluut funest:
na een flinke training geef je in elk geval 48 maar liever nog 72 uur vrij.
TS, hoe ziet jouw week er precies uit qua beweging voor je paard? Wat doe je per dag? Het is op basis van de informatie die je geeft heel moeilijk om tips te geven waar je wat aan hebt.
kiki1976 schreef:Hilli schreef:Er bestaat een verschil tussen beweging geven en trainen. Je kunt prima 6 dagen in de week een paard laten bewegen zonder ook maar een enkele trainingsprikkel te geven. Daar zou een paard ook niks van moeten krijgen. Zes dagen trainen is anders en absoluut funest:
na een flinke training geef je in elk geval 48 maar liever nog 72 uur vrij.
TS, hoe ziet jouw week er precies uit qua beweging voor je paard? Wat doe je per dag? Het is op basis van de informatie die je geeft heel moeilijk om tips te geven waar je wat aan hebt.
Zelf doe ik dat dus niet, juist om te voorkomen dat ze spierpijn krijgen. Ik pak d'r dan de dag erna aan de longe, gewoon simpel hoor. Goed instappen, wat draven, goed uitstappen. Echt alleen even de spiertjes opwarmen. En dan de dag erna vrij. Voor die van mij werkt dat super.