Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
mvdende schreef:Reken op elke 5 aan 10 km een groompunt. Voor 20 km zou dat op 2 a 3 punten komen. Tussendoor misschien nog een drink gelegenheid. Start en finish op hetzelfde terrein, vaak een manege of pension stal of een eetgelegenheid met stallen oid. Er moeten wel stallen zijn. Voor nood en eventueel voor de combinaties die een dag van te voren willen afreizen naar het eiland. Een water punt waar genoeg ruimte en waterdruk is om snel jerrycan's te vullen voor de grooms. Een kantine/ (verwarmde) eet tent vinden vermoeide ruiters en grooms erg fijn.
Chouchou schreef:Leuk doel heb je gesteld! Denk dat het zeker haalbaar is om een korte afstand te organiseren. Een vetgate heb je dan niet nodig, dat is pas als je meerdere rondjes rijdt. Dat scheelt al ruimte, tijd, vrijwilligers en dierenartsen. Natuurlijk wel gewoon een voor- en nakeuring, maar een vetgate (pauzeplek incl keuring) heb je dan niet nodig. Groompunten zijn luxe, 1 per ronde is best genoeg. Een drinkpunt is misschien nog wel fijn erbij, zeker met warmte. Tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikelijk (soms zelfs verboden), maar vroeger koos je als ruiter ook gewoon zelf je groompunten, dat kan ook nog.
Je zegt dat het eiland niet groot genoeg is voor grote klasses, bedoel je dan per wedstrijd niet groot genoeg om een lange route uit te zetten of niet genoeg wedstrijdaanbod over het hele eiland? Als je het eerste bedoelt: in Nederland rij je vaak gewoon hetzelfde rondje, maar dan meerdere keren. Een aantal wedstrijden hebben verschillende routes, wat natuurlijk veel leuker is, maar je kan dus gewoon meerdere keren hetzelfde rondje rijden.
Je idee om alvast wat activiteiten te organiseren lijkt me een goed plan voor wat bekendmaking! Echt essentieel voor de ruiters? Mwah, kan ook wel zonder. Veel is ook al wel op internet te vinden. En wie zou dan die trainingen/clinics geven?
En las hierboven nog iets over dat je waarschijnlijk onder de Engelse endurancevereniging zal vallen? Dan is het handig om met een Engelse organisatie in contact te komen die kan helpen in de organisatie en bekendmaking! En natuurlijk goed het reglement bestuderen, dat kan zomaar heel anders zijn dan het Nederlandse.
woepsie90 schreef:Chouchou schreef:Leuk doel heb je gesteld! Denk dat het zeker haalbaar is om een korte afstand te organiseren. Een vetgate heb je dan niet nodig, dat is pas als je meerdere rondjes rijdt. Dat scheelt al ruimte, tijd, vrijwilligers en dierenartsen. Natuurlijk wel gewoon een voor- en nakeuring, maar een vetgate (pauzeplek incl keuring) heb je dan niet nodig. Groompunten zijn luxe, 1 per ronde is best genoeg. Een drinkpunt is misschien nog wel fijn erbij, zeker met warmte. Tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikelijk (soms zelfs verboden), maar vroeger koos je als ruiter ook gewoon zelf je groompunten, dat kan ook nog.
Je zegt dat het eiland niet groot genoeg is voor grote klasses, bedoel je dan per wedstrijd niet groot genoeg om een lange route uit te zetten of niet genoeg wedstrijdaanbod over het hele eiland? Als je het eerste bedoelt: in Nederland rij je vaak gewoon hetzelfde rondje, maar dan meerdere keren. Een aantal wedstrijden hebben verschillende routes, wat natuurlijk veel leuker is, maar je kan dus gewoon meerdere keren hetzelfde rondje rijden.
Je idee om alvast wat activiteiten te organiseren lijkt me een goed plan voor wat bekendmaking! Echt essentieel voor de ruiters? Mwah, kan ook wel zonder. Veel is ook al wel op internet te vinden. En wie zou dan die trainingen/clinics geven?
En las hierboven nog iets over dat je waarschijnlijk onder de Engelse endurancevereniging zal vallen? Dan is het handig om met een Engelse organisatie in contact te komen die kan helpen in de organisatie en bekendmaking! En natuurlijk goed het reglement bestuderen, dat kan zomaar heel anders zijn dan het Nederlandse.
Ik kan geen route maken van 120 kilometer lang zeg maar, dus de grootste klasses worden lastig... Tenzij je meerdere rondjes rijdt Goed idee, had ik niet eens bij stilgestaan, maar erg slim!
Wel kan ik aan alle kanten van het eiland een finish/start plek vinden, dus variëteit genoeg afgezien van de afstanden in 1 wedstrijd. Maar met meerdere keren het rondje doen is dat al opgelost .
Wie die clinics/trainingen geeft weet ik nog niet, maar er zijn vast geschikte instructeurs te vinden op het eiland, en anders vanuit Engeland. Dat laatste wordt hier sowieso vaak gedaan, er worden vaak dressuur of springclinics door bekende Britten gegeven. En daarnaast wil ik via Facebook veel informatie uitdelen over trainingen, conditie, uitrustig, veiligheid, etc (alles op dit eiland wordt via FB gedaan, er zijn bijna geen websites te vinden van eilandbedrijven!).
Warm wordt het hier niet . In de zomer hooguit 20 graden, al vinden de eilanders dat warm genoeg om in een korte broek en tshirt te lopen en dan te klagen dat het warm is Zelf groompunten kiezen lijkt me een goed plan, ik begin klein dus dat kan ik best zo in het begin opzetten.
Wat is het verschil tussen vetgate & keurig?
Bedankt voor je nuttige tips!
mvdende schreef:Bedoel je dat er in eerste instantie alleen combinaties mee mogen doen die op het eiland wonen? Dan zou ik eerst eens rond vragen of daar wel interesse in is. Straks doe je alle moeite voor 5 combinaties. Ik weet niet of stallen daadwerkelijk verplicht zijn in Nederland. Ik dacht het wel. Dat is dan voor de medische noodsituaties.