Brainless schreef:nontie schreef:Prima joh, bij mij kon het wel in ieder geval en mocht het ooit weer nodig zijn weet ik de bank te vinden.
Wettelijk mag een bank dat niet doen.
Zal wat zijn: een dure auto kopen; betalen en dan terug laten boeken als je de auto ontvangen hebt.Citaat:Foutieve betaling intrekken
Een foutieve betaling kunt u niet intrekken en wij mogen deze niet naar u terugboeken. De ontvanger moet het bedrag zelf naar u terugboeken. Dit geldt voor overboekingen, iDEAL-betalingen, acceptgiro’s en overschrijvingsformulieren.
http://financieel.infonu.nl/diversen/13 ... boekt.htmlCitaat:Onverschuldigde betaling
Gelukkig is er een wet die tegen dit soort fouten beschermd. Wanneer er een betaling is verricht en er staat geen dienst of een goed tegenover, treedt er een verbintenis tot terugbetaling op. De begunstigde is verplicht het geld terug te storten. Wanneer de begunstigde te goeder trouw was, dus van mening was dat het geld voor hem of haar bestemd was, kan deze recht hebben op een vergoeding. Middels een brief aan de begunstigde zal het bedrag in de meeste gevallen teruggestort worden. Lukt dit niet, dan zal de bank bemiddelen. Anders zal de rechter eraan te pas moeten komen om de onverschuldigde betaling te vorderen.
Ik heb wel betaald maar product nooit ontvangen en kreeg nooit contact met de leverancier. (Lees: half jaar dagelijks mailen, brieven sturen en proberen te bellen, na 3 maand was het nummer ineens afgesloten).
Mede via de bank heb ik toen mijn geld terug gekregen. Ben uiteraard nog een hele juridische mallemolen door geweest, maar ik had mijn geld wel terug.
Fijn dat je de spullen binnen gaat krijgen TS! Gaven ze nog een reden voor het slechte contact of heb je daar niet naar gevraagd?