Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessa schreef:Hmm, ik ben op zoek naar een rijvereniging om te kunnen lessen (geen bak op de stal)
Dan ben ik automatisch lid van de KNHS, maar nu lees ik dat ik lid moet worden van de KNHS endurance.
Dus zou ik 20 euro voor de KNHS moeten betalen én 50 euro voor de KNHS endurance? Dat wordt een prijzig test wedstrijdje....
JoycexEnya schreef:Ik dacht ik start geen nieuw topic maar vraag het hier
Als ik vervoer vind ik wil meedoen met de impulsklasse kijken of wij (paard en ik) het leuk vinden, we rijden veel buiten maar geen 20-25 km vaak tussen de 5 en de 10 km, waar meeste stappen is
Ma=aar hoe kan ik het beste trainen, want denk dat als ik nu zou starten ik 3 uur erover doe ofzo.
ilaan schreef:JoycexEnya schreef:Ik dacht ik start geen nieuw topic maar vraag het hier
Als ik vervoer vind ik wil meedoen met de impulsklasse kijken of wij (paard en ik) het leuk vinden, we rijden veel buiten maar geen 20-25 km vaak tussen de 5 en de 10 km, waar meeste stappen is
Ma=aar hoe kan ik het beste trainen, want denk dat als ik nu zou starten ik 3 uur erover doe ofzo.
Ik heb laatst zelf les gehad van mensen die groomen op internationaal niveau en zelf ook niet de minste klasses rijden en zij vertelde me dat juist lange stapritten zorgen voor veel conditie. Dus als je 3uur lang stapt is dat ook al heel veel waard. Zeker je eerste wedstrijd is het toch niet erg als je wat langzamer bent?
Voor een afstand als dat hoef je sowieso niet heel hard te trainen, als je paard normaal getraind is moet dat lukken. Laatst 17,5 km heuveltraining gedaan en ik heb van te voren geen specifieke training gehad en dat ging prima.
Je hoeft geen km's te draven, ik neem tenminste aan dat je tijdens je dressuurles (van een uur) ook zeker de helft draaft en galoppeert en niet alleen stapt..
Dragan2008 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met een oefenklasse, kun je daar snel bij gediskwalificeerd worden? Bij bijvoorbeeld een te lage snelheid of iets anders?
Chouchou schreef:Een jaarlijkse entingLet wel ook op of de basisentingen goed zijn gegaan. Volgens mij was het wel nieuw dat je niet meer gelijk wordt gediskwalificeerd bij een onjuiste enting. Er wordt een aantekening gemaakt, je mag de wedstrijd dan nog wel rijden, maar je moet voor de volgende wedstrijd wel echt alles op orde hebben, bij een tweede wedstrijd kan je dan gewoon niet deelnemen.