Paar vragen re: prijzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 06:08

Ruitersporth schreef:
Ik heb ooit uiteindelijk een pony gewonnen (echt waar).

Was toen in 2006 en had ik de dutch joy competitie en de 1ste prijs was een dekking van AVS hengst "Depozit" .

De enige geschikte merrie die we thuis hadden was een Crack x Jazz kwpn. Dus haar naar "Depo"gebracht en uiteindelijk een Arabier x KWPN merrie met de toepasselijke naam "Destiny"

Ik heb haar nog steeds....zie foto's

De rest van de normale prijzen zijn leuke dingetjes (halster of voer) en zijn dan voor het idee. Ik vond de prijsjes altijd wel leuk hoor. De meeste gebruik ik ook nog zoals de emmers.

Buiten je inschrijfgeld kost je brandstof vaak nog meer als dat de prijs waard is dus als dat je ambitie is kun je beter mee gaan doen aan jumping amsterdam.

[ [url=m/qQSz88.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LGWx1X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een prachtige prijs!!!!
Er komen nu ook weer dekkingen als prijs, waaronder van ASE Jazzmeen een prachtige zwarte AVS van Arabian Stud Europe.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 06:08

Ruitersporth schreef:
Ik heb ooit uiteindelijk een pony gewonnen (echt waar).

Was toen in 2006 en had ik de dutch joy competitie en de 1ste prijs was een dekking van AVS hengst "Depozit" .

De enige geschikte merrie die we thuis hadden was een Crack x Jazz kwpn. Dus haar naar "Depo"gebracht en uiteindelijk een Arabier x KWPN merrie met de toepasselijke naam "Destiny"

Ik heb haar nog steeds....zie foto's

De rest van de normale prijzen zijn leuke dingetjes (halster of voer) en zijn dan voor het idee. Ik vond de prijsjes altijd wel leuk hoor. De meeste gebruik ik ook nog zoals de emmers.

Buiten je inschrijfgeld kost je brandstof vaak nog meer als dat de prijs waard is dus als dat je ambitie is kun je beter mee gaan doen aan jumping amsterdam.

[ [url=m/qQSz88.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LGWx1X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een prachtige prijs!!!!
Er komen nu ook weer dekkingen als prijs, waaronder van ASE Jazzmeen een prachtige zwarte AVS van Arabian Stud Europe.

Chouchou

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:28

Zo dat is inderdaad een mooie prijs zeg, een dekking!

Ik vind gebruiksvoorwerpen erg leuk om te krijgen en komen vaak van pas! Zo gebruik ik een gewonnen spons ook regelmatig en de 4 kg snoepjes was ik ook blij mee, al is dat veel te veel om in m'n eentje op te krijgen voor de houdbaarheidsdatum :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:30

Snoepjes vind ik dan weer niks, ik geef nooit snoepjes. :=

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:50

Chouchou schreef:
de 4 kg snoepjes was ik ook blij mee, al is dat veel te veel om in m'n eentje op te krijgen voor de houdbaarheidsdatum :D

haha dat lukt mijn dochtertje wel hoor; rent als eerst naar de kast en pakt een hand snoep. En maar uitdelen haha.

Een dekking is leuk als je een merrie heb en wil fokken. Ik moet er niet aan deken en heb daarom ook 2 ruintjes 8-)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:19

Een dekking is voor onze ruinen ook niet echt perse handig :P
Maar het is wel een ontzettend gave prijs! Toch zou ik het leuk vinden om te winnen, omdat het zo iets bijzonders is, al kan ik er zelf niets mee.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:32

Mijn raarste prijs was een hoofdkussen met een gat erin :o maar wat slaapt dat lekker :D en idd een keer 2 uur juridisch advies gewonnen :\ is leuk als je een eigen stal hebt en problemen, maar eigenlijk over het algemeen nutteloos!
Ik vind het trouwens ook leuk om een aandenken te hebben van de wedstrijd, zoals een rozet of een beker, leuk voor in de kast!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:38

Ja een rozet is inderdaad leuk! Dat heb ik dan toch wel liever dan een doos snoepjes oid. :o

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:42

Ik zelf hou vooral van gebruiksvoorwerpen.
Maar hoor hier ook dingen voorbij komen waar ik zelf zo mijn vraagtekens bij zet.
Dekking: leuk als je een merrie hebt en 2 jaar daar niet mee wil starten EN als die ook nog een match is met jou merrie.
Niet iets waar ik echt blij van zou worden.
Voer vind ik grappig naar moet maar net jou voer zijn.
Snoepjes gaan bij mij altijd over datum dus is aan mij ook niet besteed.

Wat ik wel heel tof vind is bijvoorbeeld een weekend weg met je paard op een mooie trainings lokatie.
Verder zijn emmers, sponsen e.d. altijd welkom.

Bekers heb ik dan weer niets mee.
Staan ergens op een plank stof te vreten en ik ben geen poetser in huis dus verdwijnen ze op Den duur in een doos p zolder of terug naar een vereniging om opnieuw uit te geven

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:07

Ik koop normaal ook nooit snoepjes, maar die van Leersum vallen in de smaak! :D En zijn ook nog gezond, schijnt. En met het emmertje ben ik ook blij, daar kan ik straks slobber in doen op wedstrijden.

Een dekking zou ik niet hoeven winnen. Leuk als je inderdaad een merrie hebt en je juist even geen endurance meer wilt rijden, maar anders is het niet praktisch. En je moet er zelf ook veel geld bij willen leggen, met de dekking ben je er natuurlijk nog niet.
Ik ben bang dat geldprijzen de sportiviteit geen goed doen. Dan kun je beter duurdere praktische prijzen geven, denk ik.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:47

Nou bij springen en dressuur is geld heel normaal dan win je gewoon een tientje.
Ik zou zelf niet zo veel aan een dekking hebben met een hengst maar ik vind het wel een leuke prijs. Zou er in ieder geval heel blij mee zijn en gewoon in mijn vriendenkring rondvragen wie zijn merrie zou willen laten dekken.
Afgelopen weekend een tweede prijs gewonnen en daar een halster en bidon gekregen. Bidon is handig maar halster heb ik aan mijn groom gegeven omdat de maat te klein was. Zij was er gelukkig heel blij mee. :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:55

Dekking van jazzmeen is hier welkom hoor :D
Ik vind een rozetje ook erg leuk om te hebben zoals ze in Ermelo en kootwijk doen en daarnaast nog een prijsje.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:57

Ik heb bij de impuls een keertje sokken gewonnen erg handig altijd alleen was het kindermaat. :')

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:53

Bismarck schreef:
Nou bij springen en dressuur is geld heel normaal dan win je gewoon een tientje.

Mag ik de discussie in het topic gooien :o
Gaan ruiters de wedstrijd 'anders' rijden als er geldprijzen te winnen zijn?

Even er vanuit gaan dat er net als bij de dressuur en springen een 'vaste staffel' is voor de waarde van de prijzen.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:22

Ligt aan het geldbedrag dat er op het spel staat denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:30

Ik heb met een wedstrijd eens cowboy magic gewonnen (detangler en shine of zo?), dat vond ik erg leuk want dat is spul wat ik graag gebruik maar door de prijs liever laat staan.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:17

Psydoxy schreef:
Bismarck schreef:

Even er vanuit gaan dat er net als bij de dressuur en springen een 'vaste staffel' is voor de waarde van de prijzen.

haha voor een tientje? Nee joh, mijn pony is me lief en daardoor veel meer waard.
hoge bedragen zijn niet realistisch omdat organisaties vaak geen of weinig geld gesponsord krijgen.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:10

Psydoxy schreef:

Ik denk niet dat er dan anders gereden zal worden. Het voordeel van een geldprijs is dat men dan zelf beslist wat er mee te doen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:03

Hangt ervan af... Als het echt 500 euro is zou ik misschien daarom juist wel die wedstrijd starten.
Als ik weet dat de concurrentie te sterk is rij ik voor mezelf, maar als de 1e plaats wel haalbaar is rij ik er dan ook wel voor. Binnen de grenzen van mijn paard natuurlijk
Voor een tientje zou ik niet anders gaan rijden

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 06:25

Dank jullie wel voor al je meningen :) Zo te zien doen wij hier in Aus bijna alles wat al genoemd is.
Ik denk zodra je geldprijzen gaat doen dat er meer een streef naar het winnen gaat terwijl Endurance toch echt wel de reputatie heeft van: To complete is to win.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:07

In belgie kon je een setzi zadel winnen ter waarde van 1500 euro ofzo dacht ik.. De mensen di in die klasse gestart zijn hebben echt niet roekeloos gereden :n

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:09

Fanatieke ruiters zullen toch wel voor de winst rijden of de prijs nou klein of groot is. Ik denk echt niet dat de meeste ruiters anders gaan rijden bij een geld of dure prijs.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:34

Ruilen jullie soms ook prijzen?
Ik heb wel eens een dekking geruild voor een zadel, ik kon niks met de dekking en hij had geen nieuw zadel nodig ;-) en zo was iedereen blij.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:38

Ik heb idd wel eens geruild maar dat was een dekje tegen een emmer met voer zakjes.
Minder groots dus als die van jou.

Ik rij zelf nooit voor de prijzen (weet eigenlijk ook nooit wat de prijzen zijn) dus ik zal er zelf niet anders voor gaan rijden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:46

Ik had een keer een vermoeden wat de prijs was en toen de kans er was om voor de winst te gaan heb ik die ook gepakt. De prijs was toen inderdaad wat ik dacht da het was :D