Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:40

Ik ga in kootwijkerbroek mijn eerste officiële klasse 1 rijden.
Heb me al opgegeven en rustig aan weer begonnen nu hopen dat het winterse weer niet meer komt.

Muurp

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Ik zal er ook weer bij zijn! :)
Mijn rol is nog niet helemaal bekend, ik zie wel op welke manier ik nuttig kan zijn (als groom, fotograaf of vrijwilliger).

Mocht iemand nog een groom zoeken dan hoor ik dat graag. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:47

Wij gaan lange klasse I doen *\o/* eindelijk weer eens door de zandverstuiving. Heb ik voor het laatst .... ahum ... 10 jaar terug gedaan met mijn lieve Nebraska waar we toen klasse 2 mee startten en we zijn toen gestrand in de vetgate :7
Nu natuurlijk met Ollie, vorig jaar allemaal korte klasse I gedaan, nu gaan we dit jaar proberen de lange klasses te doen en af en toe een klasse 2, voor de ervaring.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:29

Vind rot om te moeten vragen :=
Maar heeft iemand de (opgave) site voor mij?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 08:35

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:32

Ik ga in Kootwijkerbroek de klasse I lang starten en zoek nog een maatje om samen mee te rijden.
Rij met mijn arabiertje en die houdt het tempo er meestal wel in ;). Hij is altijd heel lief en onderdanig naar andere paarden. Wie heeft interesse?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:41

Is het leuk voor een endurance leek (ik dus) om eens te gaan kijken bij zo'n wedstrijd? Ik rijd zelf ook, maar geen lange afstanden :) Vind het wel leuk om eens een totaal andere tak van paardensport te zien. En is het dan t meest "leerzaam" "spectaculair" om bij een vet check te kijken, of gewoon langs de route, of de start, de finisch? Ennuh, succes allemaal he?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:47

Op het terrein van KWB liggen start, finish en vetgate heel erg dicht bij elkaar, dus je kan daar sowieso gaan kijken om te zien hoe de endurance werkt. Als je zin hebt, zou je je natuurlijk ook kunnen opgeven voor een dagje vrijwilligen - dan leer je de sport nog beter kennen, kun je je vragen zeker kwijt bij mede-vrijwilligers én je maakt een hoop ruiters blij met je hulp.

Onderweg kijken, bijvoorbeeld bij een groompunt, kan ook. Er zijn een paar punten in de route waar iedereen langskomt, dus dan is er ook genoeg te zien. De ruiters zijn natuurlijk met een aantal seconden (of iets meer tijd als ze uitgebreid de tijd nemen voor groomen) wel voorbij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:33

Leuk dat die punten zo dicht bijeen liggen. Enne, vrijwilligerswerk laat ik graag over aan mensen die een jaar of 25 tot 30 jaar jonger zijn :D (oef, klinkt wel errrrggg oud).

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:54

Ik ga de impulsklasse rijden met mijn draver ruin. Vorig jaar de endurance van Wateren gereden en was toen ontzettend zenuwachtig!! Nu vast veel minder zenuwen. En als deze me bevalt, in ermelo klasse 1 starten. Ik heb er zin in!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:54

rien10 schreef:
Leuk dat die punten zo dicht bijeen liggen. Enne, vrijwilligerswerk laat ik graag over aan mensen die een jaar of 25 tot 30 jaar jonger zijn :D (oef, klinkt wel errrrggg oud).

Dan mis je wat hoor! Het is altijd super gezellig en zowel mijn moeder van in de 50 als mijn broertje van 16 gaan graag mee, we doen minimaal 1 wedstrijd per jaar vrijwilligen en mijn moeder gaat ook zonder mij :')
Dat terwijl ze weinig met paarden heeft.
Het is echt dolle pret, en de organisatie zorgt altijd super voor de vrijwilligers :)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:10

Vrijwilligen kan toch op elke leeftijd :j
Ik heb destijds eerst een paar keer gevrijwilligd voordat ik ben gestart, erg leerzaam en leuk!

Wij gaan hier de lange klasse II starten :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:21

Tuurlijk kan dat op iedere leeftijd. Maar ik ga niet "zomaar even" mezelf inschrijven als vrijwilligers als ik publiek wil zijn bij n wedstrijd. Ben overigens zelf dik 20 jaar als vrijwilliger overal en nergens aan de slag geweest. Heb m'n aandeel wel geleverd :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:28

Dat is ook begrijpelijk, maar vrijwilligen of groomen is simpelweg een hele goede manier om de sport te leren kennen :j . Daarom ook de tip. Uiteraard kan 'gewoon even kijken' ook, kijk t.z.t dan op de kaart en in het wedstrijdboekje om te zien wat een mooi tijdstip is om ergens te gaan kijken.

Equilog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:36

Leuk dat er veel mensen willen komen. We hebben ook al veel inschrijvingen!
De website heeft tegenwoordig een ander adres: www.pendurance.nl
Als je wilt mailen, dan is het nieuwe email adres: kwb@pendurance.nl

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:32

Vandaag ingeschreven voor de 44km *\%/*

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:40

Dannon schreef:
Ik heb het vreeeselijk makkelijk, zo in de klasse 1 ;) De groompunten langs het parkoer afrijden, zorgen dat ik er eerder ben dan de ruiter, en dan vervolgens klaarstaan met:

* Teiltje water voor paard om uit te drinken als ze wil. Als de ruiter het aangegeven heeft bij het vorige punt, heb ik er ook nog wel wat eten bij.

* Twee flessen water (van die melkflessen) om paard mee te koelen. Hoeft niet al lopened voort nog; ze stopt altijd even bij de groompunten. In hogere klasses gaat het allemaal in volle vaart :D

* Fles water en eten voor ruiter als ze wil.

... en dan weer inpakken en door naar het volgende punt ;) Maak er de uitdaging van om bij elk groompunt te komen. Niet strikt noodzakelijk, maar wel zo gezellig. :)

En indien nodig helpen om te kijken of het nog allemaal goed gaat. Laatste keer liep paard toch niet helemaal lekker; heb ik de trailer maar weer opgehaald. Even puzzelen midden in een bos, haha... maar hoort er bij.

Heel veel plezier met je mooie paardje! En als je ooit hulp nodig hebt, geef je maar een gil bij school ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:41

Wij gaan dit jaar ook weer starten KK 1, mooi trainingsrondje om te beginnen :)
En voor het eerst alleen, ben benieuwd of ik deze keer mijn schreeuwende haflinger wel vooruit krijg :)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:46

mamajolijn schreef:
Heel veel plezier met je mooie paardje! En als je ooit hulp nodig hebt, geef je maar een gil bij school ;)

Bedankt! :D Klein wereldje eigenlijk ook he...?

Mijn eigen paardje loopt helaas niet in de endurance... :( 1 poging gedaan, maar ze loopt niet zuiver rechtsachter. Inmiddels is dat erger geworden, en zitten we in een lang traject met de DA om te kijken of dit oplost... erg jammer... Maar mijn volgende paard/pony zal ik graag ook in de endurance laten uitbrengen alsnog; goede opbouw naar de mendurance voor mijzelf...!

Intussen is het praktisch zeker dat ik naar Kootwijkerbroek ga. Maar dan als groom/chauffeur voor een goede vriendin. Ook erg gezellig altijd. Wel kijken of we nog een tweede groom kunnen scoren... hoe meer zielen hoe meer vreugd. ^^

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:58

Dannon schreef:
Mijn eigen paardje loopt helaas niet in de endurance... :( 1 poging gedaan, maar ze loopt niet zuiver rechtsachter. Inmiddels is dat erger geworden, en zitten we in een lang traject met de DA om te kijken of dit oplost... erg jammer... Maar mijn volgende paard/pony zal ik graag ook in de endurance laten uitbrengen alsnog; goede opbouw naar de mendurance voor mijzelf...!

Intussen is het praktisch zeker dat ik naar Kootwijkerbroek ga. Maar dan als groom/chauffeur voor een goede vriendin. Ook erg gezellig altijd. Wel kijken of we nog een tweede groom kunnen scoren... hoe meer zielen hoe meer vreugd. ^^

Jammer dat ze niet goed loopt. Hopelijk komt dat snel goed!

Kootwijkerbroek lijkt me erg leuk, maar 22 maart kan ik helaas niet. Misschien ooit eens in de toekomst :)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:39

mamajolijn schreef:
Dannon schreef:

Jammer dat ze niet goed loopt. Hopelijk komt dat snel goed!

Kootwijkerbroek lijkt me erg leuk, maar 22 maart kan ik helaas niet. Misschien ooit eens in de toekomst :)

Ik zal je in gedachten houden ;) De bedoeling is wel dat we een paar keer op endurance gaan dit jaar, dus wie weet!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 16:49

Zo te zien wordt het een gezellige boel! Ik heb er heel veel zin in. Iris en ik gaan de 44 km samen rijden :D

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:32

Ik ga me opgeven voor de korte klasse 1 :)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:38

Hoihoi.
Wil dit jaar voor het eerst mee gaan doen in de endurance. Als ik die dag geen Buitenrit hoef te begeleiden wil ik in Kootwijkerbroek voor het eerst starten , wil in klasse 1 starten.
Mocht er nog iemand zijn die samen wil starten, dan heb ik wel interesse :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:14

Nou knoop doorgehakt mijn zusje rijd ook mee.. Dit keer eerst impuls en als onze ADHD merrie het aan kan betreft alle keuringen dan gaat ze startkaart aanvragen.
Dus zij rijden impuls en ik rijd mijn klasse I kort. Wou lang maar kom net weer uit een blessure periode.
Heb er wel onwijs veel zin in. Word weer de eerst van het jaar..