Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_suus19_ schreef:Ik vind 8 km geen kort ritje hoor.. Je zegt dat je veel stapt. Dan is 8 km al meer dan een uur..
Kort vind ik max drie kwartier. Dan zit je dus aan 6/7 km. En dat ook geen drie keer per week.
En drie klasse 1 wedstrijden.. Dan moet je of al van de zomer beginnen of veel kort achter elkaar rijden. Beiden geen goed idee. Zou eerder in oktober 1 wedstrijd rijden en verder wachten tot 2016.
Wandelen is juist goed voor ze. Ik weet niet wat dit paard gedaan heeft voor ze bij jou kwam? Maar onbelast afstand uitbouwen is juist goed voor ze.
koetjeboe schreef:Dan moet ik me ritjes gaan in korten. Dacht dat dit wel mee viell

koetjeboe schreef:Veel stappen ja, niet alles, ik die over dit rondje een 5 kwartier tot 1,5 uur.
Drie kwartier red ik hier niet dan ben ik pas de hoek om. of ik rij een rondje met op de terug weg een drukke doorgaande 80 km weg.
branki schreef:koetjeboe schreef:Veel stappen ja, niet alles, ik die over dit rondje een 5 kwartier tot 1,5 uur.
Drie kwartier red ik hier niet dan ben ik pas de hoek om. of ik rij een rondje met op de terug weg een drukke doorgaande 80 km weg.
Je hoeft niet perse een rondje te rijden Kim, je kunt ook halverwege terug draaien......
En als je weer de Bergweg in Haarle neemt, neem hem dan vanaf de kant van Nijverdal. Dan is de klim een heel stuk minder stijl.
Als de lengte van de rit uit de hand loopt, kun je altijd af stappen en er een eind naast wandelen.
Ineke2 schreef:Ruim een uur rijden 2x per week op een paard dat een paar weken onder het zadel is? En dan komend jaar 3x een klasse 1 willen rijden 1 per maand achter elkaar?
Niet zo'n goed idee lijkt mij...
Een drukke 80 weg heeft neem ik aan een fietspad er naast?
Juist handig als je dat regelmatig oefent om daar te rijden. Tijdens de wedstrijden zul je regelmatig zulke wegen moeten oversteken. Het is handig als ze niet opkijkt van druk verkeer.
Verder zou ik als je zulke grote rondes moet maken buiten dan maar wat vaker kort in de bak rijden. Dressuur is ook nodig om ze soepel en gehoorzaam te maken en te houden.
Met vaker in de bak bedoel ik niet meer keren per week rijden. Maar ipv een buitenrit een keer in de bak.
Ook halverwege de buitenrit afstappen en een heel stuk er naast lopen kan ook. Gebeurd tijdens de wedstrijden ook.
Heb je al geoefend met uit een emmer water drinken? Het koelen met water? ( zou ik nu niet doen, maar als het weer beter is zeker oefenen. )
Waarom start je komend jaar niet gewoon een keer een kennismakingsklasse en hou het daarbij?
Je paard en jij moeten nog zoveel leren.
Je hebt elk jaar meerdere keren een endurance clinic. Heel leerzaam. Ik zou daar eens een kijkje nemen.
AlexVB schreef:Ik heb je al een tip gegeven, maar hier nogmaals een tip ook voor de andere dames.
Koetjeboe vraagt advies hoe ze het best een bijna 5 jarige kan trainen om volgend jaar een paar wedstrijden te kunnen rijden op verantwoorde manier. Ze is niet gebaat met jullie mening. Vind je dat ze teveel vraagt van haar paard, prima! Maar houdt deze voor jezelf. Als ze je mening wilt vraagt ze daar wel om.
Dus, kom met tips en advies waar ze iets aan heeft.
koetjeboe schreef:Ik wil dr ook best meer tijd voor nemen. Daarom nogmaals vraag ik ook hoe dit te trainen. Ik zou namelijk graag willen weten met hoeveel km je je opbouwt. Hoe je de draf uitbreid enz
kwii schreef:koetjeboe schreef:Ja dat schema kreeg ik ook van alex
Als je hier niets mee kunt, moet je misschien een gerichtere vraag stellen?
Ik zou niet weten wat het antwoord anders zou moeten zijn