paarden op wedstrijd in zelf gemaakte paddocks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:09

Ik heb nog eens nagevraagd en onze metalen hekken zijn inderdaad te koop of te huur :)

Bij veel paarden werken stroomdraden ook prima, maar heb ook wel eens meegemaakt dat een paard een tik kreeg en daar zo van schrok dat hij weg sprong en bijna weer een tik van de andere kant kreeg. Paardje durfde op een gegeven moment niet meer te bewegen en stond midden in de paddock te trillen :')
Vooral voor dit soort nerveuze paarden zijn onze metalen paddocks erg geschikt :)

Het is wel flink wat werk om ze allemaal op te zetten en af te breken (helemaal als je meer dan 30 paddocks op moet bouwen voor toernooi :P ), dus wij gebruiken ze alleen bij meerdaagse evenementen.

Waikiki

Re: paarden op wedstrijd in zelf gemaakte paddocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:46

Bij ons staan er op eventing wedstrijden zo'n 2 rijen van 20 paddocks naast elkaar. Dit zijn de over the top yards die je kan huren. 4 dranghekken tegen elkaar. Soms springt er wel is eentje uit maar gaat altijd Goed. Mensen die zelf wat meenemen hebben vaak prikpaaltjes en dan draad vast aan de trailer/vrachtwagen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:12

Heb je daar een foto van, Waikiki? Ik ben erg benieuwd hoe die paddocks eruit zien! :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:48

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:59

Ah! Ja die ken ik :) Daar hebben wij onze paddocks op gebaseerd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:08

Die van mij stond op de eventing wedstrijden ook op een prik weitje.
In eerste instantie zelfs met van die kleine schapen paaltjes.
Daar zou ze zo over heen kunnen stappen.
Heeft ze nooit gedaan hoor.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:25

Mijn merrie kon prima in een paddock van een enkel draadje zonder stroom. Als ze gras had, of eventueel hooi dan vond ze het helemaal goed. Emmer water erbij en na de tijd wat te eten en je hoorde haar niet meer. Onze ruin vindt een paddock leuk, voor 10 minuten. Of een kwartier. Daarna is hij er op uit gekeken en gaat er van door. Die gaat niet in een paddock. We houden hem wel vast en lopen met hem. Ooit leren we hem wel in een paddock blijven staan.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:31

Ik heb wel eens een paard aan een prikpaaltje vastgeknoopt tijdens het vlechten. We hadden geen plek meer op de poets plaats en aangezien hij een enorme sul is kon dat prima :+ Hij bleef er keurig aan vast staan tot hij door kreeg dat ze wel heel makkelijk los gingen en stond hij dus steeds met een paaltje in z'n mond te kijken :')

TomDm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:00

Op trektocht in Tsjechië ganse kudde in paddock met enkel prikpaaltjes (wel enkel voor rustpauze was dat toen) en ging wel. Maar is volgens mij is dit een kwestie van in 9/10 gevallen gebeurt er niks maar je moet maar eens net die 1/10 zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:39

Die van mij is heel goed in onder door kruipen van draadjes en ze heeft ook zo door wanneer er geen stroom op staat. Ik geloof dat de 1 van die 10 is :+
Maar bij paddock met dubbel draad en schrik klok gaat het wel prima :)

Sely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:47

Ik heb 't geluk van een pony die netjes achter het lijntje blijft staan. Zelfs bij een vierdaagse uit nood op een prikpaalweitje zonder stroom moeten staan. (klok werkte niet) Was geen probleem, bleven er gewoon netjes achter. Ideaal. Tja, en hoe leren? Respect voor t lijntje, er niet tegen aankomen of dan is het stroom. En gewoon vol houden met zelf corrigeren.