Endurance Renesse 27 april.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Endurance Renesse 27 april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:00

Ja ik heb 15 minuten de tijd dat hoorde ik al hihi maar toch blijft het spannend. :+

Kwestie van gewoon maar doen.. Ooit moet ik het toch doen.

Moet wel even met vriend overleggen of hij ECHT wilt groomen ivm de vetgate op een andere plaats als het wedstrijdterrein.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:03

Mijn vriend gaat ook mee om te groomen.
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als de vetgate op een parkeerterrein is. Mag je dan bij de auto staan met je paard? Toen Jack nog jong was stond hij op een weide. Ik parkeerde ernaast en bond Jack aan de trekhaak :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:06

Dat ligt maar net aan hoe het terrein is ingericht, babybeertjes. Als het mogelijk is, kun je vaak wel je auto tot vlakbij/op de vetgate-area parkeren en kun je dus naast/bij de auto de vetgate inrichten. Scheelt veel sjouwwerk voor je grooms.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:19

Ben ik inderdaad ook wel even benieuwd naar. Hoe zit dat Saskia? Is daar genoeg ruimte voor?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:28

ehhhh er is geen massastart hoor. Daar leent ons terrein zich niet voor. Individuele starts net als vorig jaar :) Samen rijden kan natuurlijk altijd wel aangegeven worden van tevoren.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:31

Somebitch schreef:
Ben ik inderdaad ook wel even benieuwd naar. Hoe zit dat Saskia? Is daar genoeg ruimte voor?

Het is niet zo'n groot parkeerterrein en wij hebben een vergunning van de gemeente gekregen om een stuk af te zetten. Daar is dus de vetgate. Volgens mij is het gewoon toegestaan om bij je auto te staan maar of dat prettig is hangt een beetje af van hoe druk het op dat moment is op het terrein. Als je steeds aan de kant moet omdat er auto's langs moeten sta je niet zo rustig en kun je beter op het afgezette stuk gaan staan, sta je een stuk prettiger denk ik. Kan niet van tevoren voorspellen hoe druk het daar is, hangt ook van het weer af.

Er zal gewoon koel en drinkwater in de vetgate zijn dus dat is al wat minder sjouwwerk. Verder kun je dus vrij dicht bij de vetgate gaan staan met je auto dus is het niet zo heel zwaar werk om de vetgate in te richten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:23

Echt geen massastart?! :)) Dan ga ik me dit weekend inschrijven voor de 40 KM.

Femke samen rijden dan? :D

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:41

Ik rij weer mee in de impulsrubriek :D
Heb er nu al zin in :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:44

Gezellig Angelique! :D Leuk zoveel bekende mensen op Renesse. :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:50

Ik zit er ook over te denken om een keer de impulsrubriek te starten.
Moet nog wel op zoek naar iemand om samen mee te rijden.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:53

Amber je kan met mij en mijn dochter mee rijden. Wij starten de korte K1. Afstand is gelijk aan de impuls.

Onze paarden zijn gewend om anderen op sleeptouw te nemen ondanks hun jonge leeftijd van 4 & &.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:57

Bedankt voor het aanbod Alex,mocht ik hier niemand kunnen vinden dan sluit ik graag aan.
Het is voor mijn een thuiswedstrijd,ik sta op manege Grol.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:03

Even mijn moeder overhalen voor de impulsrubriek. Lijkt mij zo leuk om is een keer mee te doen en dit is nog dichtbij en bekend terrein haha.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:10

Gewoon starten.. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.. Het zou geweldig zijn als Renesse dit jaar vol komt met deelnemers.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:53

Leuk om alle enthousiaste reacties te lezen. Ik heb flink wat flyers uitgedeeld aan collega's die op Walcheren en Noord/Zuid Beveland wonen dus hopelijk starten er nog meer enthousiaste mensen in de impulsrubriek.

Wij hopen ook echt op meer deelnemers dan vorig jaar. Minstens 50 is ons doel maar meer is altijd beter. De wedstrijd is niet zo snel vol want we hebben een flink parkeerterrein tot onze beschikking!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:06

Ik ga ook weer even delen op Facebook Saskia ;) :D

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:15

Sash schreef:
Leuk om alle enthousiaste reacties te lezen. Ik heb flink wat flyers uitgedeeld aan collega's die op Walcheren en Noord/Zuid Beveland wonen dus hopelijk starten er nog meer enthousiaste mensen in de impulsrubriek.

Wij hopen ook echt op meer deelnemers dan vorig jaar. Minstens 50 is ons doel maar meer is altijd beter. De wedstrijd is niet zo snel vol want we hebben een flink parkeerterrein tot onze beschikking!

Hoi,

Geattendeerd door iemand op het endurance forum lees ik op de website dat het parkeren moet gebeuren op het transferium. Dat is zo'n 600 meter van de startlocatie.
Is het de bedoeling dat je daar de trailer neerzet, naar de voorkeuring/secretariaat loopt, en dan weer terug naar de trailer om te zadelen om vervolgens weer terug naar de manege te lopen voor de start?

Ik vind dat nogal een stuk lopen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:20

Je kan vanaf de achterkant van het transferium de achterkant (of zijkant?) van het erf van de startlocatie op. Het is zéker geen 600 meter lopen - ik ben er vorig jaar geweest zonder paard en stond met mijn personenauto relatief ver van dit stukje af en het was echt veel minder. Op dit kaartje kun je zien wat ik bedoel: KLIK Grol is middenbovenin en schuin linksonder zie je rijtjes boompjes en ertussen paden: dat is het transferium en daar achterin parkeer je als deelnemer. Tegen het terrein van manege Grol aan. Dat is echt niet zo ver lopen!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:22

Het voordeel van 2 x 600m lopen is dat je paard dan al redelijk opgewarmd is in zijn spieren..;) heeft alleen maar voordelen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:30

Het is een klein stukje lopen, maar echt niet ver hoor. Het is prima te doen. :)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:30

Hilli schreef:
Je kan vanaf de achterkant van het transferium de achterkant (of zijkant?) van het erf van de startlocatie op. Het is zéker geen 600 meter lopen - ik ben er vorig jaar geweest zonder paard en stond met mijn personenauto relatief ver van dit stukje af en het was echt veel minder. Op dit kaartje kun je zien wat ik bedoel: KLIK Grol is middenbovenin en schuin linksonder zie je rijtjes boompjes en ertussen paden: dat is het transferium en daar achterin parkeer je als deelnemer. Tegen het terrein van manege Grol aan. Dat is echt niet zo ver lopen!

Klopt, het is geen 600 meter lopen hoor. Ongeveer 100 meter dus valt reuze mee! Vorig jaar geen klachten over gehad.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:35

@Allison, als je wilt delen, graag! sowieso voor iedereen die misschien iemand kent die onze wedstrijd wilt rijden, zeg het voort!!!

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:42

Fijn! bedankt voor de reacties. Ik vind een stukje lopen niet erg, maar wilde wel graag weten hoe het zat. Moet er toch rekening mee houden ivm de tijd die je nodig heb 's ochtends.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:01

Sash schreef:
@Allison, als je wilt delen, graag! sowieso voor iedereen die misschien iemand kent die onze wedstrijd wilt rijden, zeg het voort!!!

Wij doen ons best om het te promoten in de beiden Limburgen..

Misschien straks toch nog de grote vrachtwagen nodig ;)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:21

AlexVB schreef:
Sash schreef:

Wij doen ons best om het te promoten in de beiden Limburgen..

Misschien straks toch nog de grote vrachtwagen nodig ;)

Super Alex!
We hopen dat er ook een aantal Belgische ruiters zullen komen. Vorig jaar mochten ze niet bij ons starten omdat er al een andere Belgische wedstrijd was dat weekend maar dat is dit jaar niet het geval dus zou het geen probleem moeten zijn.