Omwille van de kostprijs hoef ik het zeker niet te laten. Dus dat reken ik niet eens mee. Ik denk dat ik met €20 al een leuk paddockje kan opzetten. En het mag zelfs nog het dubbele kosten. Ik hoef eigenlijk ook geen schriklint te kopen, madam blijft net zo goed achter een gewoon touwtje staan. Vorig jaar had ik een paddock opgezet met longeertouwen en zelfs dat ging perfect.
Ze begint enkel "moeilijk" te doen als de parking begint leeg te lopen en de andere paarden en ruiters naar huis vertrekken. Dan durft ze in de stress te geraken en begint ze te draaien en te roepen. Als ze dan al op de wagen staat hoef ik enkel maar de klep dicht te maken.
Shuristar
Geplaatst: 14-03-14 08:54
@ashkerlon Ik heb een beetje hetzelfde "probleem". Mijn paard gaat heel makkelijk op de trailer. Ik ga vaak alleen, dus na het voorkeuren zet ik hem op de trailer en ga ik naar de voorbespreking. Na de wedstrijd moet ik naar het toilet, dan zet ik hem op de trailer. Het enige nadeel is dat een trailer erg warm kan worden in de zomer. Voordeel, minder vliegen. Ook al zou ik een paddock maken, je kan je paard niet onbeheerd in de paddock laten staan. (Al zijn er vaak mensen die wel even op willen letten hoor) Daarbij zal ik een goed schrikapparaat mee moeten nemen want als het gras niet genoeg is wandelt hij zo door het lint... Al met al, paaltjes en lint heb ik bij me, maar voor de klasse 1 heb ik nog nooit een paddock uitgezet. Volgende week ga ik beginnen met klasse 2 en dan ga ik ook een paddock uitzetten voor na de wedstrijd. Hij moet toch even goed uitrusten voor de terugreis. Gewoon een keer proberen denk ik?
pam15
Geplaatst: 14-03-14 10:40
@babybeertje,
Ga je naar KWB? Daar mag je geen paddock maken.
Shuristar
Geplaatst: 17-03-14 11:22
pam15 schreef:
@babybeertje,
Ga je naar KWB? Daar mag je geen paddock maken.
Klopt zag het staan. Geeft niet, dit keer heb ik een groom