Welke hartslagmeter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Re: Welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:56

Klinkt heel erg handig! Zeker iets om in de toekomst naar te kijken, maar voor nu vind ik hem wel aardig aan de prijs.. Hij is het vast waard hoor, daar niet van, maar ik ben nog maar beginnend endurance ruiter, en ik vraag me af of ik dan al iets van 360 euro nodig heb.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:56

weslyjune schreef:
Ik heb een polar en ben daar niet zo over te spreken :S

Ik moet ieder jaar nieuwe electroden kopen omdat de batterijen op zijn of ... om andere onzichtbare redenen ... Ze gaan altijd stuk buiten de garantie dus heb steeds nieuwe moeten kopen (en voor de duidelijkheid mijn laatste setjes hebben echt een elite behandeling gehad incl binnen liggen in een eigen laadje zodat ze droog, warm en stootvrij liggen. Levensduur was 0,0 beter).
Daarna heb ik van die softpads gehad, die ook na een jaar geen lezing meer gaven. Wel binnen de garantie en na 8 maand eindelijk nieuwe gekregen. Nou duurde dat ook een tijd doordat ze die softpads weer uit de handel hebben genomen (ze bleken niet duurzaam te zijn :P) maar ik vond de afhandeling maar matig.

Ik ben ook nog altijd woedend op Polar en wil dat merk niet meer in huis halen. Ik had de duurste gekocht die ook de gegevens op pc kon opslaan en heb het geen 2 maand kunnen gebruiken omdat de batterij op was en niet te vervangen. Wie weet hoe lang lag die in hun magazijn? Ik moest het complete set maar dan zonder horloge terug kopen wat ik vertikte en dat wat opgestuurd had hebben ze gewoon bij gehouden. De reden dat de batterijen niet te vervangen waren was dat hun werknemers het veel te vies vonden omdat het naar paarden stonk. Ik had dat dan nog eerst helemaal netjes gemaakt.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:23

Was dat Polar Nederland of in Belgie, Inn? En was het lang geleden? De batterijen van de duurste modellen zijn al vele jaren zelf te vervangen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:26

_suus19_ schreef:
Heel graag, ik ben benieuwd!

Afbeelding

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:13

Is al wel jaren geleden het was mijn tweede Polar en ik was eigenlijk bij de eerste om zo'n hartslag meter te kopen, de oudste kon ik wel vervangen had ik 1 keer zelf gedaan, en toen ook eens binnengebracht voor nieuwe en toen hadden ze niet beter gevonden om de boel vast te plakken zodat die de keer daarop niet meer te vervangen was. Ondertussen had ik de tweede gekocht voor meer mogelijkheden maar die heb ik maar een maand gebruikt was einde seizoen en toen de winterstop voorbij was waren de batterijen leeg ik maak alles los als ik het wegberg.
Ik had het verzonden naar Polar Benelux denk ik en volgens mij was dat in Nederland, toen was er nog geen Polar België, maar daar ben ik niet zo zeker meer van telefoonverkeer was een Nederlander denk ik. Ik herinner me alleen nog dat er een paar boze telefoons over en weer gegaan zijn. Ik had het besteld in een winkel voor lopers want geen enkele ruitersportzaak kon toen daar fatsoenlijk uitleg over geven. Ik heb van in het begin van de aankoop daar mee gesukkeld, vooral om een verbinding te krijgen met de pc en dan heb ik die connector of hoe dat ook noemt waar je dat polshorloge moest voorleggen nog in die winkel vergeten toen we het daar op mijn laptop probeerden. Dus die was ik dan ook al kwijt nu heb je dat niet meer nodig veronderstel ik. Ik heb toen nergens duidelijke service gekregen alleen veel geld kwijt voor niks. Vandaar dat ik echt anti Polar ben tenzij ze dat terug zouden goed maken, zal ik zeker geen reclame maken. ;) Ik heb in totaal 3 keer bij Polar gekocht want ik had ook een vetcheck en daar zijn de batterijen nu juist van leeg dus die kan ik nu ook weggooien want die kun je ook niet vervangen. Ik heb deze week een V-max band gekocht voor in de vetgate goedkoper en in een wip zijn de batterijen vervangen. En nu zoek ik nog een manier om de hartslag op mijn Garmin Gps te krijgen ik heb wel een humane band van Garmin maar nog niet voor het paard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:56

Inn, ik heb juist gisteren mijn Garmin 310XT gekoppeld aan mijn Vmax. Heb je wel een ombouwset voor nodig van Vmax en je moet de HRM van de Garmin gebruiken. Die heb je zie ik, dus dan alleen ombouwset nog.
Gisteren kreeg ik nog geen connectie, maar dat lag achteraf aan mij. Vandaag dus herkansing :D
Als je info wil stuur maar PB! :)

mariadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:23

ik heb ook een hartslagmeter en het is echt super fijn!!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:44

Helaas moet ik melden dat mijn polarborstband is overleden |( nu ben ik dus benieuwd wat ze eraan gaan doen, ik heb een mail gestuurd naar de webshop waar ik hem gekocht heb! De band is nog maar een jaartje in gebruik dus vind dit wel erg kort :(

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:24

rox_en_wilvy schreef:
Helaas moet ik melden dat mijn polarborstband is overleden |( nu ben ik dus benieuwd wat ze eraan gaan doen, ik heb een mail gestuurd naar de webshop waar ik hem gekocht heb! De band is nog maar een jaartje in gebruik dus vind dit wel erg kort :(

Dat is wel heel erg kort. :(:)

Ik heb dezelfde als Djilan. Vandaag voor het eerst met de hartslagmeter gekoppeld. Ideaal.

Electrode die ik gebruik zijn ruim 15 jaar oud en doen 't nog steeds.

Had de 'verkeerde' Garmin besteld, zonder HRM, want die was goedkoper.
Daarna los de HRM via marktplaats, met een hele nette prijs <<)

Staan trouwens heel veel van die hartslagmeters op marktplaats, je moet alleen even een koppelsysteem voor op je paard aanschaffen.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:49

Polar direct contacteren want via via loopt het vaak mis. Ik heb het gehad met die softpads en ik heb een nieuwe borstband gekregen in de plaats daarvan. Had er zelfs 2 gekregen omdat ze graag een wat feedback kregen gezien ze er zelf niet zo thuis in waren. Eerst was model van jou en hierop had ik enkele opmerking ook naar duurzaamheid. Tijdje later de allernieuwste versie ontvangen (allemaal kosteloos trouwens), duurzaamheidsprobleem was verholpen in nieuwe ontwerp. Zal wel niet aan mijn feedback gelegen hebben hoor :) .

Het probleem was dat de geleiders in de band en pads verwerkt waren in de soepel rekbare deel van de band. In de huidige versie zijn de geleiders alsook de sensoren verwerk in een soort rubber. Vergelijkbaar met DIY foto die hier reeds voorbij kwam maar vlakker. Resultaat is dat de geleiders hierdoor geen last meer krijgen van soort metaalmoeiheidsbreuken.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:52

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:02

Hippogriff schreef:
Ja, het werkt het best om het direct naar Polar Nederland ter reparatie te sturen. Zeker als je nog in de garantieperiode (1 jaar) zit. Hier kun je een zending registreren: https://support.polar.fi/service/pscspr ... g?OpenForm

Ik heb jullie demomodel gekregen omdat toentertijd de levering steeds niet goed ging! Ik heb dus nooit een bon gehad waarop ik kan bewijzen dat ik hem nog maar een jaar in bezit heb!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:11

er zit 2 jaar garantie op de polar soft pads.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:26

Ik zat net ff te neuzen op internet en ben wel benieuwd naar de polar electroden H2, iemand daar ervaring mee? Ik wil dan wel de zender houden die bij de borstband zit en de horloge die ik gebruik van de vet check! Wil toch graag op wedstrijd kunnen rijden met hartslagmeter aangezien wilv een hittepit is!

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:31

H2 is toch humane band

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:06

arun schreef:
H2 is toch humane band

op de site bij goedhard staat ie vermeld als "Polar H2 zonder gecodeerde transmitter"
ben er inmiddels achter dat ik hem met mijn oude/eigen zender en horloge kan gebruiken, zodat ik die
niet opnieuw of een andere hoef aan te schaffen!

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:24

Band is interessanter ...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:36

arun schreef:
Band is interessanter ...

mee eens maar heb geen zin om elk jaar een nieuwe band te moeten aanschaffen! en om nu weer een band te nemen := vond hem ideaal maar heb geen geldboom op mn rug groeien helaas

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:16

Er is een nieuw model en dat is veel duurzamer gemaakt. Zie mijn eerdere post ...
Bedrijven als Polar leren ook uit hun fouten hoor, 't zijn geen idioten.