Endurance Zeeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:25

Leuk! Lijkt me een mooie wedstrijd. Past helaas dit jaar niet in onze planning maar wie weet volgend jaar!

Inn

Re: Endurance Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:01

Zal best een leuke wedstrijd worden ik heb daar regelmatig meerdere dagen gelogeerd en gereden, jammer dat de Nederlandse wedstrijden niet meetellen en dat hij samen valt met een Belgische wedstrijd namelijk Beernem.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:43

Wat leuk dat dit georganiseerd wordt!
Ik zou graag mee willen doen. Ik roep al een paar jaar dat ik graag een endurance zou willen proberen met mijn merrie maar het komt er steeds maar niet van. Nu het in de buurt is, moet het er toch maar eens van komen. En Renesse en omgeving is ook nog bekend terrein voor ons dus dat is al helemaal mooi meegenomen.

Het enige waar ik mee zit is het volgende. Ik, als westernruiter, ben geen lid van de knhs, dat heeft geen meerwaarde voor ons. Weet iemand hoeveel zo'n lidmaatschap kost?
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zonde om alleen hiervoor lid te moeten worden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:51

Het lidmaatschap kost 17 euro voor een jaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:54

Hoelang moet je gemiddeld doen over de 35 km?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:58

In de Impulsrubriek moet je min. 8 km/h en max. 12 km/h rijden. Dat betekent dat je er max. 4 uur en 22 min over mag doen, en min. 2 uur en 55 minuten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:58

Ah super dankje! :))

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:59

Mooie site! Nodigt wel uit om m mee te doen, maar goed eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat... :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:27

Wat leuk! Ik heb altijd al een endurence wedstrijd willen doen, maar de afstanden hielden me tegen om het zomaar eens te proberen. Dit is hier op het eiland, perfect dus. :D

Ik denk wel dat ik vriendlief lekker laat rijden, eerst eens kijken hoe paardlief zich gedraagt. Is het wat dan ga ik het zelf ook wel een keer proberen. :+

Naomi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:13

Ik heb bij manege Grol strandritten gemaakt, en de omgeving is werkelijk prachtig. Denk er ook over na om met mijn paardje mee te doen, al is het een eindje rijden..

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:35

Zoals het er nu uitziet zijn wij ook aanwezig met 1 halfbloed en 2 volbloed arabiertjes *\o/*

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 21:27

Leuk! Het vraagprogramma ligt ter goedkeuring bij de KNHS, zodra die is goedgekeurd kan het inschrijven beginnen!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:03

Ik vraag me alleen af of het voor de kennismakings klasse echt al nodig is om met hartslagmeter te trainen? Heeft dat veel meerwaarde? En wat is een leuke (niet al te dure) simpele om mee te beginnen?

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:25

Gypsy schreef:
Ik vraag me alleen af of het voor de kennismakings klasse echt al nodig is om met hartslagmeter te trainen? Heeft dat veel meerwaarde? En wat is een leuke (niet al te dure) simpele om mee te beginnen?

Hoi, zelf heb ik ook tijden KK ritten zonder hartslagmeter gereden, mijn paard moest toch altijd wachten met aankomst omdat hij zich druk kon maken. Misschien kun je met een stestoscoop even behelpen, kun je naar trainningsritten controleren hoe de hartslag is bij vertrek/terugkomst. Als blijkt dat je paard boven de 60 blijft op einde van de rit moet je eerder rustig aan gaan doen.Of kijken hoelang je paard nodig heeft om te zakken onder de 60. Zo weet je dan hoelang je moet wachten met aanbieden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:28

In hoeverre is een groom noodzakelijk bij deze wedstrijd? Want die moet ik anders nog gaan regelen, misschien iemand intresse om te groomen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:50

fury58 schreef:
Gypsy schreef:

Hoi, zelf heb ik ook tijden KK ritten zonder hartslagmeter gereden, mijn paard moest toch altijd wachten met aankomst omdat hij zich druk kon maken. Misschien kun je met een stestoscoop even behelpen, kun je naar trainningsritten controleren hoe de hartslag is bij vertrek/terugkomst. Als blijkt dat je paard boven de 60 blijft op einde van de rit moet je eerder rustig aan gaan doen.Of kijken hoelang je paard nodig heeft om te zakken onder de 60. Zo weet je dan hoelang je moet wachten met aanbieden.

Dat is inderdaad waar ik voor vrees, het is een doodloper, die het liefst voorop gaat. Tja dat zal in de endurence natuurlijk niet zomaar gaan, ze zal af en toe paarden voor zich moeten dulden en ik ben bang dat ze dan inderdaad een te hoge hartslag krijgt. :j
Maar als ik die prijzen zie (250 euro :oo ) van die hartslagmeters dan denk ik ja dat gaat me te ver, wie weet vinden we het wel helemaal niks na de eerste keer en dan moet je zo'n ding weer met niet al te veel verlies zien te verkopen....

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:54

Leuk, ik heb speciaal hiervoor mijn lidmaatschap bij de knhs verlengd, dus ben waarschijnlijk ook van de partij :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:22

Gypsy schreef:

Dat is niet nodig.

Je kan wel zelf eens kijken hoe snel je paard herstelt na het rijden: de hartslag kun je voelen aan de kaak (kost misschien even oefening, maar als je eenmaal weet waar je moet zijn is het een eitje). Rij je rondje en stap af, voel meteen de hartslag. Tel een paar minuten later nog eens - dan weet je vanzelf wel hoe snel je paard onder de 60 slagen per minuut zit (of 15 slagen in 15 seconden, dat scheelt je een minuut tellen).

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:24

Heb je ook een tip voor het trainen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:36

minka schreef:
Heb je ook een tip voor het trainen?

Op http://www.pendurance.nl/ staat wel een hoop informatie waar je wat aan hebt :j

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:02

Thx Hilli, mooie site!

Ik heb begrepen dat 10 min. draven 10 min. stappen en dat steeds zo afwisselen een mooie training is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:08

In dit topic worden ook wat schema's gegeven: [TEN] Conditie problemen / Hartslagmeter trainin

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je paard al kan: kom je van 0 conditie, dan zal je anders moeten beginnen dan wanneer je al stukken stap en draf kunt afwisselen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:11

Ik rijd 3 tot 4 keer in de week 3 kwartier buiten, maar dat is voornamelijk stappen. Soms draaf ik langer en dat gaat haar wel goed af, maar we willen binnenkort in het weekend al af en toe met de trailer naar renesse, zodat we een keer in de week een goed trainingsrondje over het strand kunnen doen.
In de polder is het lastiger aangezien we geen hoefijzers hebben, maar ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, we voeren rustig de het stappen en draven over asfalt op zodat de hoeven zich aan kunnen passen. Ze worden inmiddels duidelijk harder. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:33

Op de site van Renesse staat ook een trainingsschema. :j

Wij hebben vandaag al getraind op verschillende ondergronden, namelijk half bevroren en half ontdooit.

@Gypsy ik rij 6 a 7 dagen in de week 3 kwartier tot een uur gemiddeld. En dan bakwerk dus veeel draven. 1x in de week buiten. Alleen de laatste keer buiten was in december ivm dit slechte weer. :(

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:15

Ik vroeg me af of er op het strand van Renesse ook kite surfers zijn ?
Bij bv Katwijk zijn die er altijd in grote aantallen.