Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gypsy schreef:Ik vraag me alleen af of het voor de kennismakings klasse echt al nodig is om met hartslagmeter te trainen? Heeft dat veel meerwaarde? En wat is een leuke (niet al te dure) simpele om mee te beginnen?
fury58 schreef:Gypsy schreef:Ik vraag me alleen af of het voor de kennismakings klasse echt al nodig is om met hartslagmeter te trainen? Heeft dat veel meerwaarde? En wat is een leuke (niet al te dure) simpele om mee te beginnen?
Hoi, zelf heb ik ook tijden KK ritten zonder hartslagmeter gereden, mijn paard moest toch altijd wachten met aankomst omdat hij zich druk kon maken. Misschien kun je met een stestoscoop even behelpen, kun je naar trainningsritten controleren hoe de hartslag is bij vertrek/terugkomst. Als blijkt dat je paard boven de 60 blijft op einde van de rit moet je eerder rustig aan gaan doen.Of kijken hoelang je paard nodig heeft om te zakken onder de 60. Zo weet je dan hoelang je moet wachten met aanbieden.
) van die hartslagmeters dan denk ik ja dat gaat me te ver, wie weet vinden we het wel helemaal niks na de eerste keer en dan moet je zo'n ding weer met niet al te veel verlies zien te verkopen....
Gypsy schreef:Ik vraag me alleen af of het voor de kennismakings klasse echt al nodig is om met hartslagmeter te trainen? Heeft dat veel meerwaarde? En wat is een leuke (niet al te dure) simpele om mee te beginnen?
minka schreef:Heb je ook een tip voor het trainen?