Latoy bedankt Navy!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:27

Mijn baasje gooit me in de paddock of bak, maar goed, dat gaat dan om een kwartier, hooguit een half uur. Als ze weer naar huis gaat moet ik m´n kooi weer in Boos! Het liefst heeft ze mij ´s zomers ook 24/7 buiten (nu hooguit 5/6 uur) met een schuilstalletje. En ´s Winters ook het grootste gedeelte van de dag buiten met schuilstal, maar dan wel een die ze ook dicht kan doen, voor de echt strenge kou of watervallen. Ze is fanatiek op zoek, maar hier in de buurt is dat nou niet bepaald makkelijk. Want tsja, ze wil ook bij het bos blijven, om mij in conditie te houden. Ze snapt niet dat ik een geweldige topsporter ben (ik heb tenslotte al 500km gelopen) die zichzelf wel in conditie houd. Maar, ze geeft niet op! Sta jij bij een boer ofzo dan? Of huren jullie?

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:34

mmm, 3 uurtjes. wij moesten vorige week met die regen ook naar binnen. na ja, ik kan best in de regen staan, maar die nasir moet dan naar binnen en ik ook. baasje was hard aan de studie en de pensionhoudster vond het zielig, ik ben pas zielig als ik binnen sta. ik kom uit noorwegen, dan kan ik heus wel wat hebben. En nasir heeft een extra blauw ding om voor de warmte... heb nasir maar op zijn kop gegeven en samen afgesproken dat hij maar dikke benen moest krijgen, daar zijn ze nogal gevoelig voor hier Knipoog dus nu staan we weer lekker in het land. veel leuker, voor zolang het land het nog aan kan..... dan zijn wij ook weer gedoemd tot dat stomme hok en mag ik ook maar een paar uurtjes naar buiten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:33

Ik mag van baasje wel een uur of 7 rennen in de wei, want ja...ik ben een draver. En Navy, echt niet de enige die verwaand is! Ik ben de beste van stal! Ik jaag dan ook telkens Charlie weg, dat is een stom engels volbloed die mijn eten op wil eten, dat laat ik natuurlijk niet toe. Vandaag heb ik hem dan ook al getrapt! Eigen schuld, moet hij maar niet zo dicht bij komen!
's Nachts moet ik ook het hok weer in, maar om eerlijk te zijn kan ik dan wel rustig van mijn eten genieten.
Het is wel heel erg voor je hoor Navy, dat je maar 3 uur in de wei mag! Wij horen in de wei te lopen! Gelukkig heeft mijn baasje dat nog wel door... en het baasje van mijn baasje ook Lachen

En Rowan, wat erg voor je!!! Gelukkig hebben wij alleen maar een buitenbak, daar moet ik ook wel eens rondjes lopen en rare passen maken, maar ik kan ook nog eens schrikken van een konijn! ~~}>

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:13

Ik sta bij een boer, maar heb wel een "speciale" positie. Alle ander paarden (behalve de pony's van de boer) moeten 's nachts perse op stal en ikke mag buiten blijven. Ik heb wel zo'n ding op palen waar je droog onder kan staan, carpoort?
Dus dat is wel lekker en ik kan de hele nacht kletsen met de buren die dus ook buiten mogen blijven staan. Ik vind het wel sneu voor de paarden die in zo'n hok moeten, die hinneken 's morgens ook atlijd dat ze er uit willen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 19:44

Dag allemaal!! Ik sta nu nog wel de hele dag buiten hoor, hopenlijk blijft het nog lang van dit weer, als het te nat wordt moeten wij ook overdag binnenblijven en dan ben je maar afhankelijk van hoeveel tijd je baas voor je heeft! Die van mij komt redelijk fanatiek in de winter, altijd mag ik er minimaal 2 keer per dag uit samen met mijn vriendin Sil, mijn baasje heeft nl een artrose fobie en vindt dat ik zo veel mogelijk beweging moet hebben (hihi, mooi dat ik die artrose heb, anders mocht ik er misschien minder vaak uit!)
In de zomer sta ik altijd dag en nacht op het land, heerlijk hoor, ik moet wel zeggen dat nu het weer wat minder wordt ik het helemaal niet zo erg vind om 'snachts binnen te staan en nu sta ik ook altijd al bij het hek te wachten tot Saskia komt!
Groetjes wer van Latoy!!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:14

Ja, eigenlijk is het wel een voordeel, he Toy? Die zwakke beentjes van ons? Als ik een agje geen zin heb omdat ik spierpijn heb van het harde werken, de dag ervoor (want ik werk aaaaltijd hard, ik ben zo braaf!! Knipoog ), en ik loop wat rustiger en stijver, is ze direct bezorgd ("Onneeee, de hoefkatrollen...."). En dan doen we rustig aan.. Gnagna. Maar, meestal ben ik niet te houden hoor. Thuis in het bos is er zeg maar, niks met me te beginnen Tong uitsteken Jaja, ik ben een echte Draver en dat zal ze merken ook. En in de bak, och, ik wil heus wel netjes met mijn koppie in een boog lopen (ze zegt dat het voor mijn evenwicht, balans en spieren is, dat ik soepel moet blijven omdat ik anders de wedstrijden niet aankan. Onzin, ik kan alles aan!!! Waar blijven die 160-ers nou eigenlijk??), maar als ze lastig wordt, bijvoorbeeld als ik in GALOP, op de VOLTE, met Stelling (zo noemt ze het dan, ik noem het gewoon naar binnen kijken om niet duizelig te worden) en in een boog moet lopen, tsja.. Dan ga ik rennen. Overigens ook het eerste kwartier van het uurtje Tong uitsteken En het kwartier erna. En daarna.. Tot ik geen zin meer heb Tong uitsteken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:17

Tja, jullie hebben allemaal al wat kilometers in de benen zeg!
Ik, Don dus, heb al wel heel wat gelopen, maar dat telde niet Boos!
Afgekeurd worden heet dat geloof ik. Tsss, ik kan toch nog lopen! En dat mijn hartslag te hoog is komt dat door een slechte conditie of zo? Ik vond het gewoon spannend om met 6 paarden tegelijk te finishen....

Ilonk, jij staat inderdaad lekker dag en nacht buiten. Over een paar maandjes mag ik dat van Djilan ook weer. Nu vindt ze het zielig voor me als ik alleen achter blijf in de wei zo zonder schuilstal en daar heeft ze ook wel gelijk in. Daarom sta ik iedere avond wel al bij het hek te wachten. Tjonge, wat verheug ik me dan op die berg hooi en schep met brok en granen die daar op me liggen te wachten! s`Morgens om 8.00 uur mag ik alweer naar buiten met een volle maag, dus dat valt best mee

Enne, rust krijg ik deze winter geloof ik ook niet. Djilan rijdt wel wat minder op me omdat die ene ruggewervel me dwars zit. Tenminste dat beweert ze, maar volgens mij vindt ze het `s avonds gewoon te koud, nat en donker Knipoog

Latoy, ben jij Djilan onderweg in Wanroij soms nog tegen gekomen? Ik ving iets op over dat ze daar gereden zou hebben op een IJsco? Dat heeft ze mij helemaal niet verteld Boos!
Tss, alsof ik niet mee kon lopen. Gáán wil ik! Ze moet me niet voor niets inhouden als ik eenmaal op dreef ben! }> Ilonk, daar kun jij over meepraten toch?

Don

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 21:41

Nee Don, ik heb haar daar niet gezien, maar mijn baasje wel, na de wedstrijd....er is inderdaad een gerucht over een IJsco maar dat moet je niet geloven joh, iedereen weet toch dat jij dat zelf makkelijk had kunnen lopen, die 37 km!!
Ennuh...als het toch waar is heeft ze je dat waarschijnlijk niet verteld omdat ze Tonkie een plezier wou doen en zeker niet om jou achter te
stellen! Iedereen rijdt toch het liefste op zijn /haar eigen paard hoor Don. zeker weten ben jij er volgende keer weer bij!!!