[endurance] BELANGRIJK: LEES DIT EVEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:06

Ik ging er even vanuit dat dit allemaal niet geldig was voor niet-DER leden, klopt dat? Ik wil pas per '04 lid worden en zal dan ook wel een startkaart aanvragen, maar ik ga er vanuit dat ze er niet al eentje voor mij aanmaken. Of weet iemand anders?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:50

Tja… al dat gezeur over die startkaarten Ik heb er mijn buik he-le-maal van vol. De manier waarop deze startkaarten de DER-leden in de maag worden gesplitst daar heb ik werkelijk geen goed woord voor over. Tijdens één van de ledenvergaderingen werd er uitdrukkelijk gezegd dat het lidmaatschap niet duurder zou worden. Ik ga er dan ook vanuit dat je tegen de oorspronkelijke prijs van je lidmaatschap een wedstrijd kunt gaan rijden. Dat kan met de startkaart niet. Het bestuur van de DER heeft in mijn ogen de belangen van de DER-leden niet goed behartigd bij de KNHS en dat zit mij enorm dwars als DER-lid. Ik denk dat het DER-bestuur in het begin niet door had dat de KNHS alle touwtjes in handen kon nemen en dat heeft nu gevolgen voor de leden.

Op zich ben ik er wel voor om een tweede vereniging op te richten. Is niets mis mee, maar als dat gebeurd moet je in je achterhoofd houden hoe deze nieuwe vereniging NIET gerund moet worden want voor je het weet krijg je dezelfde sores weer.

De leden van een dergelijke nieuwe vereniging kunnen gewoon aan de wedstrijden meedoen die al voor de DER-leden worden georganiseerd. De organisaties zijn namelijk autonoom en dus beslissen WIJ (als organisatie) dat mensen van een andere vereniging ook gewoon mee mogen doen Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:58

Ik heb net met de KNHS gebelt, mijn vraag was of je automatisch een startkaart krijgt toegestuurd als je dit jaar in een wedstrijd bent gestart, deze mevrouw verzekerde mij dat dit niet het geval was, wel krijg je hem automatisch toegestuurd als je het formulier hebt teruggestuurd naar hun en daar op hebt aangegeven een startkaart te willen. Dus begrijp ik het probleem niet meer (kan ook aan mij liggen, ben snipverkouden en volg niet alles even helder meer), als je hebt aangegeven op dat formulier dat je een startkaart wil is het toch ook de bedoeling dat je dat ding krijgt opgestuurd of niet soms, anders had je dar formulier niet terug moeten sturen (heb ik ook nog steeds niet gedaan)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:24

Binnen een bedrijf komt het nogal eens voor dat er voor bepaalde zaken geen éénsluidend antwoord is omdat bepaalde zaken gewoon niet goed worden doorgesproken of overlegd. Mogelijk is dat hier ook het geval.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:08

Voor mijn gevoel weet KNHS zich maar nauwelijks te herinneren dat er ook nog Endurance *is*, het personeel in ieder geval...dus ik ben wel benieuwd of dit antwoord nu een dressuur, spring of endurance-gericht antwoord is... Het blijft een raar verhaal, en ik ga er ook van uit dat de schrijfster van het oorspronkelijke bericht zeker van haar zaak was toen ze alarm sloeg. Voor je eigen combinatie vul je misschien 'per ongeluk' iets in, maar dat doe je niet voor een gelegenheidscombinatie. 't zal mij benieuwen...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:22

Volgens mij zal het allemaal wel mee vallen en is dit een storm in een glas water. Voor de "lijsters" onder ons, er staat een verklaring van de KNHS op de lijst en zij weten nergens van. We zien het wel, ik maak me er maar niet druk om, heb wel belangrijkere dingen om me over op te winden.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:22

mazzeltje schreef:
We zien het wel, ik maak me er maar niet druk om, heb wel belangrijkere dingen om me over op te winden.

Met alle respect, maar als elk DER-lid op een dergelijke manier zou denken dan kan de KNHS en het DER-bestuur dus gewoon hun eigen gang gaan. Ik denk dat het echt wel als leden belangrijk is om een weerwoord te geven op bepaalde acties. Straks wordt er iets beslist waar je het absoluut niet mee eens bent... dan zou je maar wat graag willen dat je je stem had laten gelden tijdens een vergadering.

Niets persoonlijks hoor, deze opmerking Lachen maar gewoon in het algemeen gezegd.

Mazzeltje: misschien heb je op dit moment andere, ergere sores om over na te denken. Zo ja, mijn excuses...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 06:59

Maarten"]
[quote="mazzeltje schreef:
We zien het wel, ik maak me er maar niet druk om, heb wel belangrijkere dingen om me over op te winden.

Met alle respect, maar als elk DER-lid op een dergelijke manier zou denken dan kan de KNHS en het DER-bestuur dus gewoon hun eigen gang gaan. Ik denk dat het echt wel als leden belangrijk is om een weerwoord te geven op bepaalde acties. Straks wordt er iets beslist waar je het absoluut niet mee eens bent... dan zou je maar wat graag willen dat je je stem had laten gelden tijdens een vergadering.

Niets persoonlijks hoor, deze opmerking Lachen maar gewoon in het algemeen gezegd.

Mazzeltje: misschien heb je op dit moment andere, ergere sores om over na te denken. Zo ja, mijn excuses...
[/quote]

Maarten, wel eens aan gedacht dat er ook DER leden zijn die al lid zijn van de KNHS en al een startkaart hebben? Voor hun verandert er dus niks en zullen zich er veel minder druk om maken dan mensen die nu voor he eerst te maken krijgen met het fenomeen KNHS. Ik maak me er ook niet bijzonder druk om, het hebben van een startkaart opzich dan. Alleen de communicatie zou beter kunnen naar de leden maar daar waren we het al over eens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:52

wel grappig. Wij zijn dus ook lid van de DER en starten zondag voor het eerst. Ik heb met beide paarden een startkaart, en voro mij maakt het dus niet uit; mijn moeder heeft alleen met Pablo een startkaart maar rijdt zondag Raimaer. Ben benieuwd of zij nu dus ook een startkaart krijgt met Raimaer (die ze overigens toch al wil aanvragen Haha!).

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:17

Ik denk dat je dat verkeerd ziet Vippie. Want die mensen krijgen een NIEUWE startkaart er nog weer bij. Want ik neem toch niet aan dat je startkaart van de dressuur niet geldt voor de endurance. Buiten dat wordt steeds alles weer op de startkaarten gegooid maar het fenomeen startkaart is niet het werkelijke probleem. DE MANIER WAAROP HET GEBEURD dat is een probleem. Volgens mij geldt je startkaart voor de dressuur niet voor de endurance. Maar goed, misschien dat ik het hier fout heb.

Mazzeltje. Op de lijst heb ik inmiddels een toevoeging gezet. Het is niet zo dat 'zij' nergens van weten. Er is contact geweest door meerdere endurancers met de KNHS die erachter kwamen dat zelfs overleden of inmiddels verkochte paarden nog op hun naam stonden en zij daar dus WEL een startkaart voor kregen TENZIJ ze zich afmelden.

Er zijn ook mensen geweest die gebeld hebben inderdaad en die te horen kregen dat het niet waar is.

Wat is nou waar he? Dat het een grote paasei bij de KNHS is, dat is waar ja.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:20

Maarten, ik weet niet of je mijn eerdere commentaren over de startkaartenperikelen gelezen hebt, (ook op de lijst) maar ik ben het er helemaal niet mee eens hoe de KNHS ons deze startkaart in de maag splitst, ik heb ook nog steeds niet dat mutatieformulier teruggsturd hoor, eerst wat meer duidelijkheid!
ik wil wel weer wedstrijden rijden en inderdaad zeker liever niet meer betalen als voorheen, het is al duur genoeg.
Alleen in deze kwestie maak ik me (op dit moment) nog niet druk, omdat ik gewoon niet geloof dat ik ongevraagd een startkaart toegestuurd ga krijgen, het is wat anders als je dat formulier ingevuld hebt, maar daar heb je dan toch ook op aangegeven zelf een startkaart te willen nietwaar?? Als ik een startkaart krijg zonder er omgevraagd te hebben ga
ik ook zeker boos worden maar vooralsnog heb ik niets ontvangen en verzekerde de KNHS mij gisteren dat ik ook geen startkaart krijg toegestuurd mits ik daar middels het mutatieformulier om verzoek!
Het is voor mij nog niet duidelijk of ik dat doe, maar zeer waarschijnlijk wel want ik wil graag blijven rijden volgend jaar en ben zeker niet van zins in België te gaan starten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:23

Wat ik op de lijst heb geplaatst plaats ik hier ook nog maar even ter aanvulling:

Ik plaats dit toch nog even ter aanvulling. Zonder toestemming van desiree
maar ik neem de gok maar. Ik heb wel even andere namen weggelaten want ik
wil niet onbedoeld andere mensen gaan betrekken. Maar het zegt genoeg toch?

--------------------------

Dan moet de KNHS zijn personeel eens wat beter gaan
instrueren. We hadden het wel degelijk expliciet over
endurance en over alle combinaties die afgelopen jaar
zijn gestart, die op een lijst stonden die ze van de
DER hadden.

XXXX heeft ook nog gebeld en kwam toch ook min of
meer met hetzelfde verhaal. Zelfs haar overleden paard
stond nog op de lijst op haar naam en ook
een ander paard (die ze dus allang niet meer heeft) die al
zeker 2 seizoenen niet meer door haar is
uitgebracht. Via Topsport hebben ze de gegevens van de
topsportcombinaties endurance inclusief alle gegevens
van wat ze gelopen hebben en FEI-paspoorten. De rest
hebben ze van de DER.

Bovendien zei zij dat ze het vreemd vond dat de brief
aan mij (vanwege de paardjes van Yvonne) niet met een
naam ondertekend was. AL HUN BRIEVEN zijn van een naam
voorzien. Nou echt, deze niet. Helaas weet ik ook niet
meer wat de naam van de betreffende dame was, maar
mijn brief is de deur uit.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:25

Hoe komen jullie toch steeds bij Belgie???? Omdat ik dat overweeg? Ook al zou ik dat gaan doen, dan hoef ik niet IN Belgie te starten hoor. Even ter verduidelijking, dat ik dat overweeg wil niet zeggen dat anderen dat moeten doen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:25

Fasel, onze berichten kruistn elkaar...
Dat het bij de KNHS een zooitje is, ben ik zeker met je eens hoor!
Ik heb ze gister opgebelt en krijg dan een ander verhaal te horen, en ik kan daar dan wel een stennis gaan maken, maar ik heb geen bewijzen, alleen van horen zeggen, er is mij nl niks toegestuurd, dus ga ik stennis maken als mij ongevraagd een startkaart wordt toegestuurd. Volgens hun hoef ik mij ook niet af te melden aangezien ik niet bij hun geregistreerd sta...We zien het wel, zodra mij iets "misdaan" wordt onderneem ik echt meteen actie hoor, daar ben ik nl helemaal niet te beroerd voor!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:32

Wij moeten in ieder geval zorgen dat wij 'endurancers' elkaar niet gaan aanvliegen Haha!. Niet dat ik dat verwacht hoor maar met het plaatsen van deze berichten zet ik mezelf natuurlijk in een kwetsbaar daglicht. Ik hou, net als iedere endurancer, van deze sport en ik voorzie gewoon dat de KNHS ons tenonder gaat brengen zo. En ik vind buiten dat dat men niet zo met ons heeft om te gaan want het getuigt niet van respect.

In ieder geval heb je gebeld Mazzeltje en mocht je toch iets toegestuurd krijgen kunnen we met al deze berichten en je telefoontje, brieven die wij gestuurd hebben in ieder geval laten zien dat we het er niet mee eens waren. De DER moet niet ten onder gaan maar men moet nu wel eens hun strategie gaan veranderen en ons op de hoogte houden.

Liefs Fasel.

PS, het houdt wel de discussie-nerves goed alert niet? Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:33

PS Mazzeltje, als jij belt en ze zeggen jou dat kan jij geen stennis maken. Dat is ook nie tde bedoeling. Misschien worden onze bedoelingen verkeerd geinterpreteerd maar wij zijn van mening dat informatie wel openbaar moet zijn. Straks had iedereen die kaarten gekregen en was het eind zoek geweest. Nu weet in ieder geval wel iedereen ervan af.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:28

Fasel schreef:
Buiten dat wordt steeds alles weer op de startkaarten gegooid maar het fenomeen startkaart is niet het werkelijke probleem. DE MANIER WAAROP HET GEBEURD dat is een probleem.

Idd, ook voor mij is het niet het probleem DAT ik een startkaart krijg. Sterker nog: ik geloof best dat het hele registratiesysteem met promotieregelingen e.d. daar een stuk overzichtelijker van zal worden.

De communicatie tussen DER en KNHS en hun enduranceleden had echter stukken beter gekund, dat ben ik helemaal met je eens. En in deze kwestie zie je maar weer dat er een hoop onduidelijkheid heerst. Het zou fijn zijn als de KNHS daar iets aan zou doen: op z'n minst om hun leden tegemoet te komen, zoals mij een tijdje geleden in een reactie op mijn 'startkaartcommunicatieklacht' werd toegezegd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 07:03

Idd. Die startkaart kan me heel niet schelen. En inderdaad denk ik ook dat e boel een stuk overzichtelijker zal worden.

Maar dit alles laat wel eens te meer heel duidelijk zien wat de inspraak van de DER nog is. Want of men WIL ons niet informeren of men KAN ons niet informeren omdat men het zelf ook niet wist. Waar blijft dan die inspraak.

En het blijft een raar verhaal. Maar ja, wel een die bij meerdere mensen geverifieerd is. En ook anderen is overkomen. Nou ja, hoe het ook zij, mij kunnen ze ze niet meer sturen Haha!

josee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:25

Hmmm vreemd verhaal, heeft iemand al bij de KNHS gecheck of dit inderdaad zo is? Verward

Bij andere disciplines krijg je ook pas een startkaart als je hem zelf aanvraagt....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 15:32

Josee: dit is gecheckt uiteraard. Door meerdere mensen.

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:13

Het is voor mij al lang geleden maar is er niet een regel dat als je een startkaart het en je rijdt dat seizoen geen enkele wedstrijd met die combinatie dat je dan je geld terug kon krijgen of is deze regel al volkomen achterhaald?

josee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:51

Heeft iemand al bij de KNHS gecheckt of het bovenstaande verhaal klopt?
In andere disciplines krijg je ook pas een startkaart als je hem zelf aanvraagt....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 09:56

josee1 schreef:
Heeft iemand al bij de KNHS gecheckt of het bovenstaande verhaal klopt?
In andere disciplines krijg je ook pas een startkaart als je hem zelf aanvraagt....

JOsee, goed lezen. Ik had hierboven gezet 'ja, dat is gecheckt. Door meerdere mensen'. Gek genoeg weet de KNHS ook zelf niet hoe het zit want verschillende mensen zeggen verschillende dingen. Het lijkt de overheid wel tijdens de MKZ Haha!

josee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:00

Ik vind het ongeloofwaardig, ben benieuwd wie er van jullie zomaar een startkaart opgestuurd krijgt.....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 10:01

Ik in ieder gval niet want ik heb een brief gestuurd dat ik ze niet moet en ik ze zelf wel aanvraag wanneer nodig. Tja, ongeloofwaardig of niet. Het is wel typerend voor de KNHS. Mijn vriendin had ze bijna gehad maar heeft ook die brief gestuurd.