Ik rij kootwijk,ommen,leersum en misschien zelhem klasse 1 en dan renkum eerste klasse 2! Qua training zitten we al heel goed! Kijk er wel naar uit, de klasse 2 lijkt me veel leuker te rijden!
Mij lijkt het ook veel leuker! Ik begrijp alleen nog niet helemaal hoe dat zit als je bij de vetgate aan komt. Van wat ik nu heb begrepen gaat het zo. Je komt aan dan word je tijd op geschreven dan heb je 20 min. om aan te bieden zodra je aanbiedt stop je rijtijd en dan pas gaat je verplichte rust in. Na de 30 min. gaat je rijtijd weer veder? Wat ik me ook afvraag of er mensen zijn die altijd samen rijden met andere? Ik heb tot nu toe alleen nog maar samen gereden omdat Wesley het lastig vind om alleen te rijden.
Volgens mij klopt wat je zegt, tenminste ik dacht dat het ook zo was. En in die 30 min moet je je paard ook nog laten keuren, direct nadat de hartslag goed was dacht ik. Er zijn vast ook wel mensen die samen rijden toch? Net zoals klasse 1
Ja denk ook wel dat er mensen zijn die samen rijden. Je heb natuurlijk ook vaak massastart waarbij er vast wel mensen zijn die het zelfde tempo hebben waar mee samen kunt rijden.
Wat jullie zeggen dat klopt en op de finish is dat ook zo met die 20min. Je kunt idd ook dan weer samen rijden (kan zelf nog in klasse 4), meeste paarden vinden dat wel fijn, maar het is wel minder als je rijmaatje in de vetgate achter moet blijven oid, ik had dat vorig jaar in KWB II, maar gelukkig wilde er iemand anders ook wel samen verder, dus dat scheelde dan wel op dat moment. Dus hou daar wel altijd rekening mee.
keep
Geplaatst: 10-04-12 20:54
Een interessant topic!! Ik lees ook lekker mee om wat informatie op te doen.
Mijn paard en ík willen in Ommen ons debuut maken. Ik heb met mijn vorige paard klasse 1 gereden en nu na 4 jaar weer.
Leuk topic, ik lees ook lekker mee want wij willen ook klasse II starten binnenkort. Vind de tijd die je hebt in de vetgate heel fijn! Kun je ook zelf echt even wat eten en drinken en paard kan ook lekker eten. Heb vorige week voor het eerst echt gericht geoefend..rondje gedaan, bij de trailer even wat gedronken en rondgelummeld en toen nog een rondje gedaan..Beer had wel zoiets van..uueeehh, baas, hier is de trailer hoor.. haha..hij ging wel zonder morren verder. Binnenkort een groter rondje en een half uur stoppen.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 14-04-12 09:31
Als je geen lange ronde kan rijden thuis, kan je bijv eerst ook thuis bijv 3 kwartier dressuur rijden en daarna door naar buiten. Of eerst longeren en dan gelijk door naar buiten. Dan is je paard al warm en hoef je niet zo lang in te stappen en kun je sneller wat meer tempo maken.
MyrtheJ
Geplaatst: 22-04-12 12:56
Onze puntjes zijn nu ook officieel binnen en rijden nog in leersum de 37km ter voorbereiding.
Vorige week het voer aangepast(extra vitamientjes en begonnen met wat bietenpulp), en komende week krijgt Judy voor duplo beslag. Ben heel benieuwd hoe ze daarop gaat lopen!
Als het nou eens wat beter weer wordt wil ik ook graag wat vetgate oefeningen doen en nog wat bloktrainingen. Hier al 2 dagen overdag onweer, niet geschikt om in het bos te gaan rijden