Endurance rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Re: Endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:33

Is het verstandig om met een westernzadel te rijden tijdens een wedstrijd? Mijn westernzadel ligt goed, en ik heb een speciaal westernpad dat de druk verdeeld. Maar vraag toch even om jullie mening

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:39

Als ik jou was zou ik gewoon lekker met dat zadel starten, wij rijden ook altijd met westernzadels, en je moet er toch 25 km in zitten he ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:43

O, dan doe ik dat gewoon, zit inderdaad heerlijk en mijn paardje is er ook gewoon aan gewend. Bedankt!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:47

Horse_Art schreef:
@ Mieke_Xena: Wat leuk dat jullie ook beginnen, en bedankt voor het aanbod leek me erg gezellig en zal jullie vast en zeker tegen komen maar ik heb afgesproken om met Sok te rijden wat mij ook heel gezellig en leerzaam lijkt. Maar wie weet kunnen we in Wateren samen rijden? In Grolloo ga ik samen een vriendin rijden, zij rijd dan met mij mee, en zal dan starten in de KK met mijn andere merrie.

Groetjes! :)

Haha prima ;) Ik denk dat met zn tweeen rijden ook wel makkelijker is, maar zie ook allemaal berichtjes van Sok (en jou misschien ook?) op het onderwerp 'endurance clinics' in het noorden te plannen, dus dan misschien een keer samen trainen? Tot in Ommen dan sowieso! Leuk!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:08

Dat denk ik inderdaad ook ;) Ik heb nog niet in dat topic gekeken, zal er vlug is eventjes een kijkje nemen! :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:52

Op het inschrijfformulier staat dat je de stokmaat van je paard moet invullen, deze weet ik niet. Moet je die officieel bij KHNS laten meten of kan je dit ook gewoon zelf doen?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:13

Bij de endurance mag je de stokmaat helemaal zelf meten/gokken :P

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 20:07

Haha oke, dankjewel! :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:13

:oo Worden in Onstwedde ook gewoon endurances georganiseerd? Kicken :~

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:17

antje_vip schreef:
:oo Worden in Onstwedde ook gewoon endurances georganiseerd? Kicken :~

Jep, al best lang ook! :D Jammer genoeg is deze wedstrijd een poosje weg geweest!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 12:49

Gisteren heerlijk getraind met mijn meisje, gewoon rustig aan gedaan maar wel de tijd en Km's berekend. We hebben 1,5 uur gereden op 12 KM = 8km p.u. Niet veel maar heb dan ook echt rustig aan gedaan, 10 min. draven, kwartier stappen, 10 min. draven. kwartier stappen etc. Laatste stuk op het harde 20 min uitgestapt. Dus ging heerlijk! *\o/* Ben erg trots op haar! :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 18:29

Vandaag ook nog getraind, 15 km in 1.50 uur.. 10.7 km per uur. Mijn meisje had er erg veel zin in en hield het goed vol.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:35

Horse_Art schreef:
Is het verstandig om met een westernzadel te rijden tijdens een wedstrijd? Mijn westernzadel ligt goed, en ik heb een speciaal westernpad dat de druk verdeeld. Maar vraag toch even om jullie mening

Ik heb toch besloten om met mijn dressuurzadel te rijden en een biothane hoofdstel aan te schaffen, dit omdat het westernzadel alleen al best zwaar is en ik het zonde vind om het tijdens het koelen het leer van hoofdstel en zadel te beschadigen, zo houd ik mijn westernzadel ook echt alleen voor het western rijden.

Nu nog even hard sparen voor onze outfit, wij gaan voortaan in rood! *\o/*

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:13

als je "goed" koelt raakt het water je zadel niet? :? hoogstens de pad..

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:45

Sok schreef:
Leuk joh! :D
Hier kan je een endurance startpas aanvragen, heb je wel eerst je verenigingsnummer van de KNHS endurancevereniging nodig!

http://knhs.nl/objects/00002170.pdf

Nu 4 dagen geleden aangemeld via de site van de vereniging, nu nog niets gehoord. Hoe lang duurt dit ongeveer??

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:50

Bij mij duurde het een weekje, maar kan zijn dat ze nu ivm de vele telefoontjes ed over rhino wat drukker zijn! Hij is er wel op tijd hoor! En als dat niet zo is, kan je op je inschrijfformulier aangevraagd schrijven en doorgeven als je hem binnen hebt! Ik wacht nog even met inschrijven.. Pony is niet helemaal lekker.. Even kijken hoe het afloopt allemaal! :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:07

Ik heb me nog niet ingeschreven, wacht nog even op de startpas, dan zal ik mij inschrijven. Wat balen dat Pony niet helemaal lekker is, hopen dat hij snel weer de oude is ;)

Sok schreef:
Bij mij duurde het een weekje, maar kan zijn dat ze nu ivm de vele telefoontjes ed over rhino wat drukker zijn! Hij is er wel op tijd hoor! En als dat niet zo is, kan je op je inschrijfformulier aangevraagd schrijven en doorgeven als je hem binnen hebt! Ik wacht nog even met inschrijven.. Pony is niet helemaal lekker.. Even kijken hoe het afloopt allemaal! :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:36

Filmpje van ons:

Ik had vorige week vakantie en heb heerlijke buitenritten gemaakt met Jetje!
Hierbij een filmpje van onze buitenrit, gefilmd door mijn vriend

http://youtu.be/l2NQjbQCzA0

Groetjes Michelle!!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:19

Leuk filmpje :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:19

Dankjewel :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:36

Shahied heeft tot nu toe ook altijd al met ons dressuurzadel gelopen en dat ging prima. Zolang het zadel maar goed past, da's het belangrijkste. Een biothaan hoofdstel is inderdaad een goed idee, wij gebruikten ook ons gewone hoofdstel en na enkele keren begin je dat wel te zien en vooral te voelen aan het leder... :j

Veel plezier in ieder geval!

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:35

Citaat:
Nu nog even hard sparen voor onze outfit, wij gaan voortaan in rood!

Ik zag toevaliig een rood biothane hoofdstel te koop staan op marktplaats misschien is het iets voor jou ??

Ik ga met mijn paard in augustus en oktober starten.
Voor hem is het voor het eerst en ik heb het eerder gedaan met mijn vorige paard, vandaar de verslaving :P

Veel plezier verder met trainen, daar zijn wij ook al lekker mee begonnen !!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:57

@ Keep: Bedankt, de bijrijdster van mijn oudere merrie, Helene heeft dat hoofdstel toevallig net gekocht via marktplaats. haha! :) Ik heb er eentje besteld via Huppa.nl

Succes met het starten, jullie ook heel veel succes met trainen! :) Echt leuk inderdaad die verslaving!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:16

Hallo,

Ik heb nog enkele vraagjes, ik ben nu het mutatieformulier aan het invullen voor een startpas Endurance.
Nu wordt er gevraagd naar nummer paard. Welk nummer is dit? Hierachter staat altijd invullen indien paard is geregistreerd.
Maar ik weet niet waar deze te vinden is.

Bij het inschrijfformulier vragen ze om een combinatienummer? persoonsnummer (deze krijg ik dacht ik nog nadat ik de startpas heb aangevraagd) en knhs paardnummer weer.

Wie kan mij hier mee helpen. :')

_/-\o_

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:58

Het nummer paard is het stamboeknummer van het paard. Als het geen stamboeknummer heeft, vul je niets is. Het stamboeknummer staat op het stamboekpapier en in het paspoort.

Het combinatienummer en het knhs paardnummer krijg je volgens mij inderdaad als je de startpas hebt aangevraagd. Nu kan het wel zo zijn dat je bij de aanmelding van de Endurancevereniging al een persoonsnummer krijgt, omdat die jouw lidmaatschap van de KNSH regelen. Dat zou je even moeten/kunnen navragen.