wie rijd er nog meer mendurance???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: wie rijd er nog meer mendurance???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:30

Ik heb een modelletje kamer olifantje (nu nog wat mollig, maar is ook breed gebouwd) en instelling dieseltje.
Doel is sowieso in te toekomst 2span, maar zondag is de helft van mijn span verkocht en m'n nieuwe helft moet nog een hoop leren (is een 4 jarige die nu betuigd word).

Wagen is ong 115 kg, ik + groom zal max 125 kg worden. Pony is gezond gewicht 250 kg.
2span zal er nog een pony van ong 200 kg naast komen.

Ik zoek vooral een nieuwe uitdaging, Roos is ZZ dressuur en Z vaardigheid. En rijden zonder doel is niets voor mij :).

Ik wil binnenkort beginnen door gewoon door te gaan zoals ik nu bezig ben, maar ook ter controle met die kennis te gaan rijden zodat die mij kan helpen met het hoe, wat en waarom voor de langere afstanden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:45

Hmm, dan moet ik bij mijn pony eens serieus gaan meten wat het gewicht is. Wij zijn samen met luxe tweewieler 250 kilo. Het zou in principe moeten kunnen, kijkende naar de standaard trekmogelijkheden van pony's, maar we wegen zeker iets meer dan 1x ponygewicht. Pony is 1 meter hoog.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:52

Ik weet ook nog niet of het super haalbaar is in het enkelspan. Ze zal dan wel flink moeten werken. Doordat wij hier enkel asfalt hebben om op te trainen weet ik ook niet hoe ze zich in mul zand zal houden, dat zal ook zeker voordat ik ga starten uitgeprobeerd gaan worden.
Het is nu een allround pony, dressuur, vaardigheid, buiten rijden, het land slepen, onder het zadel, aan de lange teugel, naast de fiets. Alles wat je kan bedenken dus zo ongeveer ;).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 11:27

als je enkel span shet gaat rijden,moet je gewoon ook je wedstrijden uit zoeken op makkelijk terrein.in ijsselsteyn bv is het een vlak terrein en ook niet zwaar(of het moet al flink geregend hebben).ze geven altijd aan wat het voor een terrein zl zijn op de wedstrijden.dus dan moet je daar op gaan sellecteren

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:48

Dat zal ik zeker gaan doen, ik wil mijn pony('s) niet over de kop rijden.
Ben me goed bewust dat het voor een enkelspan shet een flinke sjouw zal zijn.

Ijsselsteyn zal het wel niet gaan worden, ik woon helemaal boven in Noord-Holland, dus dat is wel heel ver weg.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:44

Dan is Renkem misschien een geschikte wedstrijd. Drents Friese Wold is ook wel redelijk te doen met een enkelspan maar dan moet je zeker ook km door het zand hebben gemaakt in je training

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:27

Boeh!

Ik ga (hopelijk als pony snel weer op de been is) dit jaar wat ritjes onofficieel maken, en volgend jaar dan echt officieel starten! Erg leuk om ervaringen te lezen van shetlanders, ik ga zelf namelijk ook met twee shetlanders. Beide 1 meter en de een wat breder dan de andere maar beide erg sterk aangelegd en willen graag. Ben nu al flink op conditie aan het trainen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:34

Ik dacht dat die van mij aan conditie hadden ingeleverd na een lange winterstop. Vorige week weer met de training begonnen met als eerste doel wedstrijd in mei. KWB slaan we dit jaar over. Afgelopen zaterdag wel gemerkt dat ze nog helemaal in vorm zijn. 18 km gemaakt met 11 km/u gemiddeld en ik was alleen maar aan het tegenhouden. Ze willen gaan! Misschien toch twee keer een klasse 3 starten dit jaar?

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:22

Ik ga dit jaar beginnen met de mendurance met een enkelspan paard (1.60m). Vroeger heb ik endurance gereden en mocht ik klasse 2 starten, maar ja mijn andere paard begon leuk dressuur te lopen en dan moet je keuzes gaan maken. Na jaren dressuur gereden te hebben en ook diverse 4 daagses gelopen te hebben, begint het kilometervretersbloed weer te kriebelen. Met mijn nieuwe paard heb ik nu de eerste trainingsritten erop zitten en dat ging niet verkeerd (11,4 km p u over 23,8km) met een hartslag van 62 bij thuiskomst. De eerste wedstrijd staat gepland voor Zelhem dit jaar in de kenningsmakingsklasse. En dan maar eens kijken of het ook zo leuk is als je erachter zit ipv erop!Wie gaat er nog meer naar Zelhem?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:23

wie kan mij hier meer informartie over geven ?
dit lijkt me echt super leuk