Hoeveel water nemen de enduranceruiters mee op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:52

Vind het zo lastig te bepalen hoeveel water ik mee moet nemen... Is mijn eerste keer zondag ga klasse 0 starten in Kootwijkerbroek. Stalgenootje gaat voor de 2de keer en had zoiets van water? Dat heb je niet nodig joh en je hebt geen tijd om ze te laten drinken.

En hier lees ik hele andere berichten. Heb dus toch 2x 20l en 1x 10l jerrycan besteld en wil ook flessen meenemen als koelwater. Ga ik hier genoeg aan hebben... (overigens heeft stalgenootje mij nu wel gevraagd of ik jerrycans heb en het water wil regelen dan zorgt zij voor broodjes :\).

SplashIsLief

Re: Hoeveel water nemen de enduranceruiters mee op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:26

Geen tijd om ze te laten drinken? Ik maak tijd om mijn paard te laten drinken. Leer je paard het meteen goed aan, daar heb je in de toekomst ook profijt van.

50 liter met twee paarden lijkt me krap gelet op het weer. Het weer is nu opeens best wel warm (nou lijkt het zondag wel weer minder te worden en vooral minder zon), ik neem al 50 liter mee naar mijn Sgw-wedstrijd zondag voor 1 paard. Waar ik toch aanzienlijk minder koel dan tijdens de endurance.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:45

Bij de P/A staan bakken waar je emmers kan vullen, dus tijdens de rit wil ik m daar ook wel laten drinken ;). Die 50L is ook drink water, even kijken of ie na de vrachtwagenrit nog wil drinken voor de start. Mocht het nu na de rit al op zijn kan ik ze geloof ik op het wedstrijd terrein nog vullen.... En koelwater neem ik aparte flessen voor mee.

Vond haar redenatie ook een beetje apart, lijkt mij belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Ik krijg ook dorst tijdens zo'n rit :).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:56

Met alle Rhino perikelen weet ik niet of ik het zou gokken op waterbakken waar meerdere paarden uit drinken. Overigens staat ook op het Endurance forum: Wanneer de wedstrijd door gaat, zullen de dierenartsen passende maatregelen nemen en bij de uitgebreide onderzoeken voor elk paard nieuwe plastic handschoenen aantrekken. Daarnaast zullen er bij het watervat op de P/A geen bakken staan. Ieder kan een eigen emmer vullen met water.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:58

Er zijn geen bakken waar verschillende paarden uit kunnen drinken, maar er is wel een waterpunt waar je zelf je emmer kan vullen ;). Ze verzoeken zelf emmers mee te nemen en voor mensen die echt geen emmer hebben (of geen groom om emmer te brengen) zijn er een beperkt aantal schone emmers te verkrijgen....

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:13

Hoeveel koelflessen neem je mee? Reken er 2 per groompunt dat je pakt (dus bv. 3 groompunten, 6 flessen), 2 voor P/A (als je paard makkelijk zakt in HF, anders meer) en 2 voor de finish, die zul je zeker nodig hebben. En dit is dan per paard.
Voor drinkwater heb je wel genoeg voor onderweg en op het terrein kun je natuurlijk bijvullen, voor na de wedstrijd. Maar ik vind het zelf altijd fijn om genoeg bij me te hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:19

Ik had inderdaad 2 flessen per groompunt in de planning... Liever te veel dan te weinig. Neem gewoon alle flessen mee die ik vind hier in huis ;).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:23

evdpanne schreef:
Ik had inderdaad 2 flessen per groompunt in de planning... Liever te veel dan te weinig. Neem gewoon alle flessen mee die ik vind hier in huis ;).

Ik weet niet of je die hebt, maar ik heb van de 2liter kannetjes van melk/vruchtensap, die zijn erg fijn hiervoor, makkelijk te hanteren en passen mooi in mijn waterdichte bak (voor het geval dat er wat lekt :Y) )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 07:34

Vruchtensap drinken wij hier niet zo dus moet het met mijn krat 1 1/2 liter cola flessen doen...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:52

evdpanne schreef:
Vruchtensap drinken wij hier niet zo dus moet het met mijn krat 1 1/2 liter cola flessen doen...

en melk ook niet?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:28

Melk ook niet, tenminste optimel en dat zit in kartonnen pakken :P.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:37

Colaflessen werkt ook hoor. Manier om het water er snel uit te krijgen is de fles even goed op een ronddraaiende manier schudden zodat er een draaikolk in de fles ontstaat. Dan komt er een forsere straal water uit ;)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:37

mocht je nog kannetjes nodig hebben wil ik er wel wat meenemen hoor! Of rijd even langs Rotterdam dan heb ik er nog een stuk of 15 voor je die ik toch niet meer ga gebruiken ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:11

Ik heb van die wasmiddel-kannetjes van 1 1/2 liter. die hebben ook een handvat, dus makkelijker aangeven/aanpakken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:26

Djilna schreef:
Colaflessen werkt ook hoor. Manier om het water er snel uit te krijgen is de fles even goed op een ronddraaiende manier schudden zodat er een draaikolk in de fles ontstaat. Dan komt er een forsere straal water uit ;)

heb je nog een foto van dat ronddraaien? of een filmpje, nog duidelijker :P Wel een handige tip.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:33

Ik zou zeggen pak een fles en probeer het :?

Ik heb zelf altijd twee kratten met wasverzachter of wasmiddelflessen. Mooie grote opening en een fijn handvat.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:34

Gewoon schudden was al voldoende, kwam er zo uit :P.

En die wasmiddelflessen ga ik ook sparen idd! Die kwam ik ook al tegen in huis :P.