Tsja, met een kaart rijden is toch ook voor trektochten uit de tijd? Ik rij al jaren met een gps met kaart, en zie het niet zitten om voor een wedstrijd weer met papieren kaart te gaan rijden. Verder trekt TREC me wel erg, parcour rijden, behendigheid oefeningen etc, dus wel jammer...
ik gebruik mijn app voor google maps vaak als ik weer eens verdwaalt ben erg handig hoor! hij kan op een paar meter nauwkeurig vinden waar je bent! (best eng ook.. ) maar je hebt wel baat bij een paard dat stil kan staan..
TinePine
Geplaatst: 30-12-11 19:16
Ik heb zojuist de volgende App geïnstalleerd op mijn HTC (Android) Het heet My Tracks. Is van Google en is gratis! Hij houdt bijvoorbeeld ook je afgelegd weg bij en dan kun je prestaties meten. (snelheid). Hier een kort filpmje over hoe het werkt. http://www.youtube.com/watch?v=IBmjJrgUGdE&feature=player_embedded#! Ik ga het binnenkort uitproberen op een buitenrit!
@TS je tel maakt dan gebruik van GPS, dus tijdens je rit geen internet nodig.
HannahFrouk
Geplaatst: 31-12-11 09:33
Ik heb een gewone telefoon, een nokia 8GB en daar zit ook een GPS op. Ik gebruik de versie die bij mijn abonnement in zit. Heb er verder weinig verstand van hoor, maar het werkt wel goed. Ik heb daar geen internet voor nodig. Ik gebruik de "kompas" het meest, dat vind ik echt handig. (dit mag je bij TREC wedstrijden niet gebruiken toch? Althans niet tijdens de wedstrijd).
JustMe8484
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-12 19:51
bedankt iedereen voor de tips. morgen of donderdag ga ik een telefoon kopen en zal dan eens kijken hoe ik het precies met gps ga doen en welke apps ik daarvoor ga downloaden als er nog meer mensen met leuke/nuttige tips zijn hoor ik het graag...
Ik heb sinds eergisteren de (gratis!) app; Move! Bike Computer gedownload! Werkt echt supergoed! Geeft precies aan waar ik heb gereden, met een duidelijke, rode lijn. Ook kan ik onderweg bekijken hoeveel kilometer ik er op heb zitten en waar ik op dat moment ben. Gemiddelde snelheid, hoogste snelheid en tijd wordt allemaal gemeten. Voor de endurancerijders is het erg leuk dat je tegen een virtuele tegenstander kunt rijden! Zeker een aanrader!