planning / doel 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:10

Gilbey schreef:
mijn doel was om met 1 van de 2 tinkers naar het WK te gaan.
Helaas is dat vandaag drastische gewijzigd.
Ik heb nu nog maar 1 tinker, mijn merrie is vandaag tijdens een koliek operatie overleden.

Nee. Heel veel sterkte de komende tijd.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:14

Voor 2012 wil ik zoiezo Quens gaan starten in de klasse 1. Kootwijkerbroek I slaan we waarschijnlijk over en daarna max. 1 wedstrijd per maand. Heb totaal geen idee hoe ze zich gaat houden dus dat is allemaal nog maar even afwachten. We gaan voor het goed uitrijden en niet voor de winst.

(ik vroeg me al af waar je bleef met de planning voor 2012, hihi)
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 19-12-11 17:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:15

- Gezond blijven
- Met veel plezier blijven rijden.
- Mijn rijbewijs halen
- een wp in de B halen met de jongste

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:15

Bontjee schreef:
- Gezond blijven
- Met veel plezier blijven rijden.
- Mijn rijbewijs halen
- een wp in de B halen met de jongste

Uhm? dit is voor endurance geen dressuur.

weslyjune

Re: planning / doel 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:49

Ik wil volgend jaar graag de Heidedistanz rijden met mijn halfinger, ik hoor er al meerdere jaren sprookjesachtige verhalen over en ik wil het graag zelf een keer mee maken. Afhankelijk van hoeveel tijd ik volgend jaar heb om te trainen en voor wedstrijden ga ik mijn arabier ook in de klasse 2/3 uitbrengen. We zullen wel zien. Ik heb nu eerst winterstop.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:56

daffie1986 schreef:
(ik vroeg me al af waar je bleef met de planning voor 2012, hihi)

bedoel je daar nu weer mee {:)-:(

haha :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:46

Mijn planning en doel? Mmmm.... blijft altijd afwachten hoe de shetten het weer oppakken. 1 wordt aankomend jaar 19 jaar, moet zien wat hij aangeeft.
In ieder geval ga ik twee mendurancewedstrijden en 1 endurance wedstrijd organiseren in het Drents Friese Wold. Zoals elk jaar is mijn doel daar zo'n mooi mogelijke wedstrijd van te maken.
Hoop het seizoen te beginnen met een klasse 1 in Ijsselstein, KWB1 waarschijnlijk ook klasse 1, vervolgens Zelhem klasse 2 en dan hoop ik op de ZWR onze titel te verdedigen en daar weer klasse 3 te starten. Misschien KWB2 klasse 2 en daarna Onstwedde en Hellendoorn klasse 1. Opbouwen en afbouwen dus maar het 1 en andere is afhankelijk van weerverwachting en conditie. Als het nog heel goed gaat dit jaar start ik misschien nog een klasse 3 met als doel klasse 4 startgerechtigd te worden. Altijd leuk....

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:27

Komt vast goed met het DFW napie, vond het toch wel de best georganiseerde wedstrijd die ik heb gereden. (mijn ouders waren helemaal verbaasd over die duidelijke bordjes met routeaanduiding, dat was zeker top!)

Zou het toch wel erg stoer vinden als je met je shetten klasse 4 startgerechtigd bent!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:02

komt vast goed Nanda met die super shetjes van jou _/-\o_

I love your shetties <3 *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:31

Kom hier ook maar eens zwaaien :evaw:

Met mijn paardje Bente hoop ik komend jaar een of een paar klasse I endurance te gaan rijden. We richten ons eerst op Kootwijkerbroek, dan kleine klasse I, 26 km. Bente is overigens een tuigertje, het uiteindelijke doel is met haar ook mendurance te gaan doen, maar daar ze nog maar half jaartje regelmatig voor de wagen staat en ze nu 6 wordt, vind ik dat nog wat te vroeg.

Met onze pony, Snuitje, willen we wel mendurance gaan starten als het meezit dan als 1e ook Kootwijkerbroek, de 16 km.

Dus dan starten we in KWB zowel men- als endurance. En zo zijn er meer wedstrijden waarbij de ene dag de men- en de andere dag de endurance is.....

Maar goed dat zijn plannen. Doel is met beide een zo gezond, fit en vrolijk mogelijk 2012 te beleven :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:09

@Gilbey wat een drama... heel veel sterkte!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 02:14

O ja, en ook heel misschien een kennismakingsklasse endurance starten. Heb een fjordje tot mijn beschikking die het qua conditie wel zou gaan kunnen maar die moet ik meer trainen op handigheid want hij struikeld nogal snel (over zijn eigen hoeven, over een takje, een blaadje, een boomwortel) Nu nog wat eelt op mijn kont kweken

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:13

@ Gilbey, wat een vreselijk naar iets om mee te moeten maken, heel veel sterkte!

Hier veel plannen, 4 paarden om in wedstrijden uit te brengen, 1 moet paar CEI** doen, een ander mag beginnen met internationale wedstrijden. De jonge paarden mogen ook aan de slag, 1 mag in 2012 haar kwalificaties voor internationaal gaan halen en mijn kleine meisje van 5 mag haar 1e wedstrijden gaan lopen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:19

Gilbey, heel veel sterkte. Wat rot zeg! :(:)

Ik ga in maart/april een klus doen waar ik ruim voldoende mee ga verdienen dus dan wil ik toch eindelijk m'n eigen Draver (of arabier, of kruising daartussen). Doel voor 2012 is dan om hem eerst netjes in/door te rijden qua dressuurwerk, lekker kilometers maken en sterker worden en dan misschien als het goed genoeg gaat aan het einde van het seizoen nog een korte klasse I starten, hoewel dat meer een doel voor 2013 is, voluit starten :D

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:17

Hier een endurance beginner. We hebben in september onze eerste impulsrit gemaakt in Otterlo. Smaakte naar meer;-) De planning is om over het komende seizoen zo'n 4 a 5 Klasse 1 wedstrijden te rijden. Ik rij samen met mijn vriend en mijn bijrijdster Lot mijn 2 paarden. Uitdaging wordt om mijn, dan 20 jarige ruin, goed en gezond over de finish te rijden. In Otterlo is hij helaas bij de nakeuring afgekeurd. We hebben ipv 32 km de rit onbedoeld verlengd tot 40 km (verkeerde route gevolgd) en het was ook extreem warm die dag:-( Zoeken dan ook de wat kortere, makkelijkere klasse 1 ritten uit... Iemand suggesties welke ritten het meest geschikt zijn?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:35

Zelhem is goed te doen, Renkum ook wel.
DFW vond ik ook een hele fijne wedstrijd om te rijden. Deze vond ik het makkelijkste van de wedstrijden die wij gereden hebben.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:55

DFW is ook zeker een aanrader van mijn kant. Ook kootwijkerbroek vond ik okee, Utrechtse heuvelrug is is daar in tegen weer wat zwaarder.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:03

Kootwijkerbroek vond ik behoorlijk zwaar...
Maargoed dat was dan ook onze eerste wedstrijd. We hebben hier alleen harde paden dus dan was al dat zand wel even wennen.... Overigens hebben wij maar de helft gereden :+

Later heb ik ook katwijk gereden. Als je die vergelijkt met KWB was die idd niet zo moeilijk. Maar is ook maar net wat je gewend bent... Utrechtste heuvelrug vond ik ook wel wat zwaarder maar wel een hele mooie wedstrijd.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:43

ik be al weer bezig met het plannen van het geven van clinics:
1. clinic voor beginners/dummy's - wat te verwachten op je 1e wedstrijd
2. overgang van klasse I naar klasse II

data is (voorlopig) bekend, nu nog de rest regelen {:)

lekker hoor, vrij zijn met kerst *\o/*

zijn hier al mensen die interesse hebben?

eventueel ook nog mogelijk om wat te organiseren voor klasse III ruiters als hier animo voor is :)*

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:49

Karrimh schreef:

Misschien een idee om de voorlopige datum neer te zetten? Maar wat word er dan allemaal gedaan tijdens die clinic, ik heb namelijk best interesse in een clinic waar de p/a en de voor- en nakeuring geoefend wordt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:18

Jammer dat je zo ver weg woont donna... Was best interessant geweest denk ik

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:37

ik heb net de wedstrijd kalender gezien van de Belgische TREC wedstrijden.
Nu aan de gang met een trainings plan maken en kijken of ik alles ga redden met Beggar en hoe snel Tapas oppakt.
Toch gek als je beste troef er zo tussen uit valt, maar mijn doelen blijven overeind.
Ik ga er voor, al blijft het wennen als je naar ze toe gaat en Gil staat en niet meer tussen, zit soms nog in een ontkenningsfase.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 12:50

daffie1986 schreef:
Karrimh schreef:

Misschien een idee om de voorlopige datum neer te zetten? Maar wat word er dan allemaal gedaan tijdens die clinic, ik heb namelijk best interesse in een clinic waar de p/a en de voor- en nakeuring geoefend wordt.

zondag 5 februari en zondag 4 maart

1st stuk theorie, hierin komt ter sprake: voeding, training en handige tips (natuurlijk nog veel meer) en een praktijk gedeelte waarbij je je eigen paard meeneemt zodat ik kan zien hoe je rijdt/zit en je paard doet enz. we oefenen de voorkeuring, incl locomotie, trainingsrondje van 20km met een P/A onderweg en de nakeuring. aan het eind krijgen jullie "tips" mee en onderweg komt ook altijd veel naar voren. maar kan natuurlijk niet teveel verklappen ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 12:51

kim345 schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont donna... Was best interessant geweest denk ik

als je een groepje van ca 5 mensen bij elkaar kunt brengen en een mooi rondje weet van ca 20km of wat gewenst is, wil ik ook best jouw kant op komen hoor ;)

ik ben niet zo moeilijk :7

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:56

Hey mensen, dit gaat over wedstrijdschema's ;) Voor trainingen lopen al andere topics.