wintertrainingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: wintertrainingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:14

Sorry dat ik even niet reageer, maar de man van mijn moeder is afgelopen maandag morgen plots overleden.
Ik hou de 11e in mijn agenda. Locatie en tijd afhankelijk wat jullie willen. Wil je de hei op dan bij de driesprong, rondje van ong 15 km, of evt nog een lusje aan vast te plakken. Wil je bos met paar slingerpaadjes en heuveltjes en wat plat, dan op de vijfsprongweg parkeerplaats, kruising, weet even niet zo snel hoe die andere weg heet, maar laat ik dan weten.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:18

Fannetje gecondoleerd, wat is er gebeurd dan?

Lijkt me ook leuk om eens mee te rijden. Wij gaan meestal op pad naar de veluwe, omgeving Nunspeet. Maar andere locatie vind ik ook prima, als het maar niet te ver is.
Ik zal knollie ook even op de hoogte brengen, want die heeft momenteel een luizenleventje :P

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 20:18

jeetje Sandra, gecondoleerd :(:)

Margreetje zal ik jou op het lijstje er bij zetten? je wordt nergens definitief aan vast gehouden hoor, maar zo houden we een beetje overzicht :j

11 dec trainen bij Sandra (fannetje)
1. Sandra zelf natuurlijk
2. Donna
3. Margreetje?

Gilbey jij hebt het over een working equitation training, wat houdt dat precies in? ga je dan met ons mee?

jullie mogen zeggen/kiezen welke afstand, ik pas me volledig aan ^)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:32

dat is de eerste keer dat er samen getraind gaat worden maar moet eerst even kijken of dat gaat lukken.
Als dat niet lukt dan kom ik met jullie mee.
Als ik met jullie mee ga is dat de eerste keer weer dat ik er langer op ga zitten dan 3/4 uur, dus moet dat ook even bekijken.
Maar als we het op de manier doen die ik samen met Sandra normaal ook doe durf ik dat zeker wel aan.
En ik ken de weg dus kan zo zelf terug of afsteken naar huis :D

Working equitation is een totaal andere tak van paarden sport (ja ik probeer van alles :+ )
Het is een combinatie van Dressuur, trail en werken met koeien en komt van oorsprong uit spanje/portugal.
Lotje heeft dat al eens op proberen te zetten hier in Nederland en er word nu daar anderen weer een nieuwe poging gedaan.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:26

bedoel je 3 tot 4 uur of 45min ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:55

45 min |(

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:49

Gelukkig maar, bij 3 a 4 uur was ik afgehaakt (nou ja, m'n paard in ieder geval :P )
Ede is nog wel te overzien met de trailer dus count me in.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:18

hihi, dat zou ik nu met dit weer ook zeker niet leuk vinden om te doen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:21

Margreetje schreef:
Gelukkig maar, bij 3 a 4 uur was ik afgehaakt (nou ja, m'n paard in ieder geval :P )
Ede is nog wel te overzien met de trailer dus count me in.

je kunt zelf je tempo bepalen hoor en op 3 a 4 uur zit je al gauw :j

we hebben onlangs een rondje van 20km ook zo'n 3 uur over gedaan, onze puppy's zijn pas 4 jaar *\o/*

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:09

Dat moet m'n meissie wel bij kunnen benen.
Maar al was het 3 a 4 uur op wedstrijdtempo dan gingen we dat echt niet volhouden ;)

Dat is nog een broekie, zag in je profiel dat het een AVS is. Op welke leeftijd heb je hem zadelmak gemaakt?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 12:36

Margreetje schreef:
Dat moet m'n meissie wel bij kunnen benen.
Maar al was het 3 a 4 uur op wedstrijdtempo dan gingen we dat echt niet volhouden ;)

Dat is nog een broekie, zag in je profiel dat het een AVS is. Op welke leeftijd heb je hem zadelmak gemaakt?

daarom vroeg ik ook of jullie wilden aangeven wat je wilt doen, ik heb genoeg paarden dus ik neem gewoon het paard mee wat bij de training past die jullie willen rijden :j

ik heb 5 volbloed arabieren in mijn bezit, dus moet je even iets specifieker zijn over wie het gaat ;)
maar
ik heb heb ze op 3 zadelmak gemaakt en 3,5 ingereden. ze zijn van feb dus al snel iets ouder dan de rest.

als we de 11e gaan trainen komt Toke ook mee, afhankelijk van wat we gaan doen weten we ook welk paard we voor haar mee zullen nemen /3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:59

Bedankt voor jullie medeleven. Mijn stiefvader is gister begraven en alles is goed verlopen.
Hij was overleden aan een gescheurd aneurysma, dus dat is de reden waarom het zo snel ging.

Maar over de training van de 11e, wat willen jullie doen?
Naar de driesprong en dus de hei op of hier in het bos?
Misschien ook wel afhankelijk van het weer, waar de voorkeur vanuit gaat?

Bianca, ik kan de 18e niet, moet werken die dag.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:11

Bij onze op stal is het ook heel goed mogelijk om trainings ritten te maken (vanaf 12km, tot wat je wil!). Ik sta in Hulshorst en het is 2km van de Veluwe trail af (Fasna / Uddel 2 dagse).
Donna weet de weg en Mask en Palmas hebben de stallen goed gekeurd ;)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:44

Karrimh schreef:
daarom vroeg ik ook of jullie wilden aangeven wat je wilt doen, ik heb genoeg paarden dus ik neem gewoon het paard mee wat bij de training past die jullie willen rijden :j

ik heb 5 volbloed arabieren in mijn bezit, dus moet je even iets specifieker zijn over wie het gaat ;)
maar
ik heb heb ze op 3 zadelmak gemaakt en 3,5 ingereden. ze zijn van feb dus al snel iets ouder dan de rest.

als we de 11e gaan trainen komt Toke ook mee, afhankelijk van wat we gaan doen weten we ook welk paard we voor haar mee zullen nemen /3

Haha, wat een luxe, "ik heb genoeg paarden". :P
Ons jongste broekie word in maart 4 jaar, ben nu bezig met longeren, hoofdstel en zadel. We vonden haar nog zo jeugdig dat we niet te snel wilde beginnen.

De mijne moet d'r conditie weer opbouwen dus zo'n 20 km word wel eens wat.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:28

@ SaraB: ja gezellig! Komen Anouk en ik een keer gezellig bij jou trainen. Lijkt me wel leuk.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:01

Sandra @ ik pas me volledig aan jullie aan - dus roep maar wat, want niemand roept wat :P

Sara @ mijn puppy's willen wel bij jou komen wonen hoor, wat een stallen en land <3 we komen zeker weer een keer jouw kant op, maar 1st naar Ruud en Yvonne voor de pannekoek rit :9
dus roep ook maar wat data

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:29

Komende twee weekenden kan ik net mee, maar hebben jullie zin om 1 januari samen het nieuwe jaar in te luiden met een leuke trainingsrit?

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:51

Zondag nog een rondje gereden, maar hier zijn de bermen al zeiknat van al die regen. Altijd leuk als je een paard hebt die geen natte voeten wil krijgen ~~}>

Ik geloof niet dat ik daartoe in staat ben op 1 januari :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:06

MarietteRV schreef:
Komende twee weekenden kan ik net mee, maar hebben jullie zin om 1 januari samen het nieuwe jaar in te luiden met een leuke trainingsrit?

graag, maar kan echt niet |(

1 jan geeft altijd zoveel verplichtingen met zich mee :(:)

kan je de komende weekenden net of niet mee (denk dat het niet moet zijn)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:08

maar wie gaan er zondag mee?

1. Sandra
2. Toke
3. Donna

wie nog meer?

als het bij dit blijft neem ik Sera en Adami mee, anders er nog andere bijkomen neem ik wat musketiers mee *\o/*

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:49

voor 95% zeker ik met Gilbey

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:18

helemaal top !

wat voor afstand en tempo wil je rijden? wij passen ons dan gewoon aan en nemen dan de juiste paarden daarvoor mee ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:15

met Gilbey mag en kan ik weer wat meer, als ze ligt onregelmatig is moet ik juist door.
Weet niet wat Sandra in haar gedachte had maar de rondjes die we daar normaal doen gaat zeker wel met haar.
Tja wat is dat meestal? (San: help :? )(heb de GPS nooit mee met dat rondje :+ en we kleppen dan best veel :D )

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:17

Dat ligt eraan, doen we allen het rondje hei (driesprong), dan is dat 15km, voornamelijk zwaar zand (Donna je weet dat stuk waar ik altijd foto's met de Ginkel maak, oa), lusje erbij wat we laatste 2 keer hebben gedaan kom je op ongeveer 24-25km, daar zitten wat meer bospaadjes in.
Als jullie zin hebben om naar Lunteren te komen, dan is dat een rondje van ik denk 15-20km, weet niet precies, want kan het niet met afstandmeten nameten en nooit gps bij me. Hier heb je dan wat meer klimmetjes en slingerpaadjes, dus meer voor de handigheid van je paard. Wel afgewissel met plat en wat hardere paden. Dus wordt het zand of slingeren?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:36

Persoonlijk spreekt klimmen en slingeren mij wel aan.
Maar laat de rest ook vrij zijn in antwoorden, ik woon er vlak bij en kan zo een andere keer nog een keer gaan.

Hihi, dat rondje is altijd zo om (met de extra lus) en dan denken nog steeds veel mensen dat 25 km zo veel is :D