overzicht 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Re: overzicht 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:49

rondes kunnen we in overleg afspreken. 2 weken terug ook een rondje van 20km gereden, wilde ook nog niet zo ver (had 2 4-jarige bij me).
reageren jullie even hierover in het juiste topic :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:44

Bij deze mijn wedstrijd jaar:

hoe was jullie jaar
wisselend

zijn jullie tevreden
Baal vooral van Gilbey haar TREC seizoen die mislukte door een verkeerd passend zadel (terwijl die wel gecontroleerd was)
Beggar Row kwam weer op de rit na een blessure en dat vond ik wel heerlijk (helaas net na het seizoen ging die weer slechter maar dat had een andere reden)

wat zijn jullie aandachtspunten
De revalidatie van Gilbey en Baggers Row goed begeleiden.
Tapas meer basisopleiding geven.

hebben jullie kunnen doen wat je wilde
Nee, Gilbey is tijdens 2 europa cup wedstrijden uitgevallen en heeft maar 1 kwalificatie wedstrijd staan voor volgend jaar (het WK TREC)
Tapas heeft 2 endurance wedstrijden gelopen en ik wilde er 5, maar tijd technisch moest er geschoven worden, dus met haar iets langzamer van start gegaan.

ben je van plan om verder te gaan
O-ja, dat zeker

wat is je ambitie
met 1 van de 2 tinkers naar het WK TREC gaan in 2012 in Portugal en Tapas verder opleiden tot een lekker endurance/TREC paard.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:39

Hoe was jullie jaar
Veel getraind, lekker kunnen opbouwen. Voor het eerst officieel gestart, netjes uitgereden. Daarna nog een keer in België gestart. Helaas de verkeerde route aangewezen gekregen, hierdoor de 23,5 km ipv 30 km gereden. Wel keurig uitgereden met een snelheid van bijna 13 km/u. Gediskwalificeerd ivm verkeerde route.

Zijn jullie tevreden
Ja en nee. Qua opbouw is het super gegaan. Geen blessures, goed op 4 beentjes. Wilde graag nog in oktober starten, maar toen werd het weer vochtiger en kreeg ik erg veel pijn overal. Heb die dus af moeten zeggen en moet binnenkort naar de reumatoloog. Dat was echt een domper. Had gehoopt aan het eind van het jaar 3 ritten te hebben uitgereden en hierdoor ±6-8 winstpunten te hebben. Het zijn er nu 3.

Wat zijn jullie aandachtspunten
Het plassen op de wedstrijden, het op tijd koelen. Haar angsten voor bepaalde dingen (met name spoor). Drinken doet ze super.

Hebben jullie kunnen doen wat je wilde
Nee, wilde heel graag mijn geplande 3de rit ook te kunnen rijden. Wel de jaarlijkse 3daagse hier in de buurt weer kunnen rijden, ging super. Waterangst overwonnen en superstoer Friesje.

Ben je van plan om verder te gaan
Tuurlijk! Vind het helemaal super en hoop dat alles in de zomer weer wat beter werkt.

wat is je ambitie
Aanstaand jaar in een rustig tempo naar klasse 2 startgerechtigd toe. Dan hopelijk ooit nog eens een klasse 3, hetzij met dit paard, hetzij met een andere.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:47

Nou vooruit 8-)

Hoe was je jaar
Eigenlijk gewoon super :D
Niet alles ging even soepel, maar in de endurance ben je nou eenmaal nooit uitgeleerd!

Ben je tevreden
:j

Wat zijn je aandachtspunten
Meer rust in de vetgate krijgen bij Bliksem

Hebben je kunnen doen wat je wilde
:j en meer.
Meerdaagse en klasse IV/160km was doel, maar heb ook nog CEI 1* gestart.
Totale lijstje:
82,5km (kl 3)
2x 53km (kl 3) en 1e plek
73+80+53 (kl 4)
160km (kl 4)
extra: 95km (CEI 1*)

:j
Dan vooral op CEI niveau omdat we verder zo'n beetje de max al gedaan hebben zoals meerdaagse klasse IV en de 160km

Wat is je ambitie
EK/WK

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:23

Hoe was je jaar
Mijn endurancejaar was hartstikke leuk!

Ben je tevreden
Ja absoluut <3 , Roy heeft het top gedaan dit jaar, maar ik had wel heel graag nog 1 ding extra gewild :o. Maar dat zou alleen de kers op een toch al hele lekkere taart geweest zijn.

Warmte/benauwd weer beter inschalen, Roy's longen in de gaten blijven houden en de invloed daarvan op zijn presteren. Training in met name het zomerseizoen beter indelen (en werk niet altijd voor laten gaan :( ).

Heb je kunnen doen wat je wilde
Twee doelen met glans behaald: we hebben onze eerste klasse 3 uitgereden en tegelijkertijd ook onze eerste meerdaagse. Laatste doel wat het uitrijden van 80 km eendaagse wedstrijd, maar dat is helaas niet gelukt dit jaar.

Nee denk dat ik er maar mee stop :P oh nee deze verslaafde kan helemaal niet stoppen!
Nou dan maar nieuwe plannen maken voor volgend jaar. Zowel het organiseren als rijden zal weer een belangrijke hoeveelheid tijd in gaan nemen. Ik ga starten met zowel Roy als met mijn nieuwe toppertje Asqan. En uiteraard gaan we ook onze wedstrijden weer goed op de kaart zetten.

Wat is je ambitie
Met Roy heb ik geen ambitie dan alleen het verleggen van onze eigen grenzen. Komend jaar gaan we hopelijk opnieuw voor de eendaagse klasse 3!
Met Asqan gaan we eerst kijken of hij het leuk vindt en hoe hij het gaat doen. Mocht hij echt een topper zijn, dan gaan we kijken hoever we in de komende jaren kunnen komen. Maar plezier voor hem en voor mij is voor nu het belangrijkste.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:21

Hoe was je jaar
2011 was een goed jaar, ik wilde graag een keer een centered riding-cursus doen, ergens een paar dagen gaan trainen en wat wedstrijden gaan rijden. Dat is allemaal gelukt.

Ben je tevreden
Bijna, want ik wilde ook graag klasse II-geklasseerd zijn na 2011 en dat is niet gelukt. Helaas afgekeurd op de nakeuring. De cursus, de training en de andere wedstrijden waren wel heel fijn.

Mijn merrie geeft haar eigen grenzen niet aan en ik moet beter herkennen waar deze grenzen liggen en deze ook blijven bewaken.

Heb je kunnen doen wat je wilde
Ja.

Met het geleerde uit 2011 wil ik zeker in 2012 weer aan de slag.

Wat is je ambitie
Mijn merrie wordt 17 in 2012 en mijn lange termijn-ambitie ligt in het zo lang mogelijk met plezier kunnen blijven rijden, dus wat dressuur, wat endurance-wedstrijden en wat trainingen. En ergens hoop ik dat het (nog) mogelijk is om een keer een 100 km-wedstrijd te rijden en goedgekeurd te worden.