endurance ruiters uit omgeving gouda?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:53

in de winter staat bij mij de training echt op een laag pitje. de endurance training. vaak rijd ik in de winter voornamelijk dressuur en wat springen. af en toe een klein buitenritje van 1 a 1,5 uur. en dan natuurlijk nog vaak een rust periode. ze staan overdag wel een aantal uren buiten bij ons.
echte training pak ik weer op in maart.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:54

ook ik train niet echt door, wel dressuur en gewone buitenritten..
ik wil ook best bij jou langs komen hoor om een rit te maken!!

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:50

Het zelfde geldt voor mij. Ze blijft beweging houden in de winter, maar gewoon beetje dressuren, beetje longeren, beetje naar buiten. En veel los, maar dat gebeurt altijd, training of geen training.
Ook nu in de aanloop naar Katwijk ga ik niet weer enorme kilometers maken. Conditie heeft ze al en na 2x klasse 2 moet ze Katwijk klasse 1 op haar sloffen uit kunnen lopen. Dus nu houd ik alleen de conditie op pijl. Als ik nu nog echt zou moeten trainen met een grote T dan zou het toch al te laat zijn. Afhankelijk van wanneer ik mijn eerste rit in het nieuwe seizoen plan, begin ik in feb. of maart.
Lady is vrij snel weer terug op pijl. Maar ja, dat was voor klasse 1 dus moet dit jaar even bekijken hoe het gaat lopen voor klasse 2.
Doe ik eerst nog een ritje K1 of wacht ik een paar wedstrijden en ga dan meteen voor K2. Weet ik allemaal nog niet. dat zijn dingen die ik pas beslis als ik de training weer op ga pakken.

Ik ben in iedergeval erg blij met mijn hartslagmeter. Natuurlijk moet je je paard blijven "voelen" maar vind het toch ook fijn als ik haar conditie kan "zien".
En dan verschilt het nog per paard. Wat voor mijn paard werkt is voor een ander paard misschien weer heel anders.

Het paard van mijn vriend waar ik 's winters dressuur mee rijd is ook een KWPNer maar totaal anders. Moeilijk in conditie te krijgen en als hij de conditie eindelijk heeft moet ik het echt bijhouden anders is ie het zo weer kwijt. Terwijl ik daar bij Lady wat makkelijker in kan zijn.

Het is meer een kwestie van : probeer het en je weet het!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 13:23

ik ben voor een hartslagmeter aan het sparen.... ben maar een arme student dus vandaar.... ik vind het zeker leuk om een keer met jullie te rijden. Jorrie, jij had het over de zevenhuizerplas. das ongeveer tien kilometer van mijn stal af ofzo... das mischien wel een keer leuk. En vanaf mijn stal zit je ook binnen een uur bij de reeuwijkse plassen. mogelijkheden genoeg dus. ik ga in ieder geval binnenkort een keer naar katwijk of meiendel ofzo. mijn vriend heeft al beloofd dat hij me zou brengen!!!! lief he!!! ik heb eens over het trainen nagedacht in de winter en ik denk dat ik het beter ook maar bij buitenritjes, longeren en dresuren kan houden... ben namelijk afhankelijk van de avonden en dan vind ik buitenrijden en dan nog een lange rit maken niet zo.... al dat gedoe met die lampkjes in een donkere polder... nee...
Maar gaan we dan nog eens een keer met z'n allen rijden? bij mij is de omgeving niet echt denderend... veel verkeer en alleen maar verharde wegen.... zelfs bij dereeuwijkse plassen.... dus.... zeg het maar!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 13:54

Jorrie, ik heb nog een vraagje over die hartslagmeter. waar heb je die gekocht? via internet of in de winkel. ik ben net op internet gaan zoeken naar hartslagmeters en ik vind hte een beetje onduidelijk./ moet je als je bijvoorbeeld een v-max hartslagmeter koopt daar een v-max heartbelt bijkopen??? of heb je bijvoorbeeld van Polar ook een hartslagmeter waar alles op en aan zit... dus en de draadjes en de het horloge en de "heartbelt" ik snap het geloof ik niet helemaal!!!!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:20

Polar: http://www.horsehrm.com/
V-max: http://www.vmaxept.com/
Polar heeft garantie/onderhoud in Nederland, dikkere bevestigingsdraden (stevigere) en is duurder dan de V-Max.

Je kan ook zelf een menselijke hartslagmeter ombouwen. Hier is ook een website van met plaatjes en uitleg hoe dit te doen.
Kan deze alleen zogauw niet vinden, maar wellicht weet iemand anders deze nog wel.

En dan nog meer online info van een bokt-familie: http://hartslag.fuld.net/

Volgend jaar zijn er ook weer een heleboel Boktmeetingen van endurance-ruiters. In dit kader kunnen we misschien al om de wedstrijdkalender 2004 gaan roepen. Niet omdat we zo nieuwsgierig zijn wanneer en welke wedstrijden, maar omdat we willen BM-en Schijnheilig

Oww ja en om on-topic te blijven: Hier ook nog een endurance-(on)geval uit de buurt

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:16

Gracia, ik woon dichtbij Dwingeloo en rijd daar ook regelmatig in het bos, ik begreep dat je hier 'op vakantie' komt met je paard?
Kunnen we best een keer samen rijden wat mij betreft....

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:52

Ik heb hem besteld bij www.eventing-shop.nl In no time werd ie gebracht.
Van polar de A1. Kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat.
Ben er heeeeeeel blij mee.

Effe terug naar het onderwerp... je kunt natuurlijk je altijd bij ons af laten zetten door je lieve vriend Knipoog (er is altijd wel wat voor hem te doen bij ons Knipoog )Kun je op je gemak opzadelen en je krijgt nog wat te drinken ook!!!
We willen ook nog in feb/maart met een aantal "stadsrijders" naar de Loon en Druunense duinen. Mijn zwager woont daar op een camping dus mijn vriend (ook mijn taxi) houd zich daar dan zoet.

Tegen die tijd geef ik nog wel een gil Gaaaap
Groetjes Jorie

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:36

Ik heb ook de Polar, A1, ik heb hem gekocht bij een spotwinkel in Utrecht, RUN2DAY.
Jorie vergeet niet te gillen als jullie gaan, ik wil ook best mee!

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:52

Jij altijd, met je stoere meid!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 10:06

mazzeltje heb je mischien het adres van die sprotwinkel in utrecht? ik ga liever eerst kijken dan dat ik wat via internet bestel....

en Rieja ik ben 18 oktober in Dwingeloo voor een lange rit... en dan in ezomervakantie pas weer denk ik.... dus we moeten nog ff wachten....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:25

Je kunt de hartslagmeter daar ook niet bekijken want ze hebben em ook niet op voorraad, het is nl een sportwinkel voor mensen en zij hebben die hartslagmeter ook gewoon bij Polar besteld voor me en ik heb hem daar toen opgehaald, ze staan wel in de Gouden Gids trouwens...

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:57

als je op een wedstrijd gaat kijken staat daar meestal wel een standje met endurance spullen en dan kun je de hartslagmeters ook bekijken. of als je nu een keer in meijendal gaat rijden, het op bokt zet dan komen de endurance bokkers ook allemaal met hun hartslagmeter en kun je kijken en testen.

ik heb zelf de v-max. dunnere electroden dan de polar. de v-max koop je met zender, electrodenpads en een horloge. Hij is dus compleet. bij niset plug (www.equestriannomads.nl) kun je de v-max huren.