marylot halsterhoofdstel met of zonder frontriem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: marylot halsterhoofdstel met of zonder frontriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:50

Je kunt de dikte ook aanpassen toch?
Ik weet niet of het veel zachter is, ik heb wel beta biothane en dat is wel zachter dan het glimmende.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:40

Dit is beide beta, maar het een is gewoon dikker en zachter als de beta van Marylot.
Maar dat is niet erg, gewoon een constatering.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:13

fannetje schreef:
Ik heb ook een marylot, een beta paarse.
Ik heb gekozen voor het model waarbij je het hoofdstelgedeelte er appart af kan nemen (heeft eigen kopstuk), waardoor je bij het halster geen frontriem hebt, maar bij het hoofdstel wel.
Ik ben er erg tevreden over.

Ik heb ook deze, een click bridle. Heel erg tevreden mee. Je kan hem ook nog in 2 kleuren samenstellen, ook leuk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:45

Marylot kan je in alle kleuren van de regenboog samenstellen, al wil je 10 verschillende kleuren. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:00

Ik heb een marylot cross link hoofdstel. Handig vind ik dat je het bit eruit kan klikken zodat je paard onderweg gemakkelijker kan eten, drinken en hem ergens kan aanbinden zonder dat je kans hebt dat hij zich verwond mocht hij schrikken en gaan hangen. En eventueel kan je bitloos rijden, maar dat laatste is je eigen keuze natuurlijk.

Ik heb hem overigens te koop als je interesse hebt, want mijn pony heb ik verkocht. Hij is maat cob en de kleur is Oranje met Turquoise.
Zie zwarte pony op de foto http://farm4.static.flickr.com/3040/249 ... 7c93_o.jpg

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:11

Ik heb de bovenste twee Snoevie. De bovenste gebruik ik met neusriem en sperriem voor dressuur in de bak en de middelste met hackamore, sidepull of met bit voor buitenritten.
Als ik ze nu vergelijk vind ik er niet veel verschil in zitten. Bij de middelste kan je de bithangers eraf klikken met het bit en bij de bovenste klik je het volledige bitdeel (dus met frontriem) weg. Het nadeel van de extra bithangers (middelste) is dat ik het nogal veel hoofdstel vind met al dat extra gedoe aan het hoofdstel. Ik rij een kleine arabier en het is wel veel gedoe om zijn hoofd. De bovenste heeft dat veel minder en het bit is net zo snel en handig van het hoofdstel af te halen als bij de middelste.

Edit, ik zou wel altijd een frontriem erbij pakken, dan is het als een gewoon hoofdstel te gebruiken en kan je alsnog kiezen of je met extra bithangers wil rijden, zonder frontriem of juist met.