Endurance woensdrecht 21.08.2011 BE THERE !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannemie

Re: Endurance woensdrecht 21.08.2011 BE THERE !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 20:20

De afstand is 30 km. Het is een hele mooie zeer afwisselende toer met weinig straat. Of je als lid van de vlar in elke reeks kan starten weet ik niet. Ik vraag het na. Groetjes, sannemie.

Noukie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:11

He leuk en toevallig. Ik woon hier in de buurt. Ik kom langs. Is zeker op de jaarmarkt.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:05

arun schreef:
Wat is de effectieve afstand van de lus?
Staat op mijn planning alleen weet ik nog niet welke afstand we zullen rijden of mag je enkel initiatie doen als je geen VET lid bent?

Neem een bewijs mee wat je paard al gelopen heeft en dan is dat normaal in orde, vermoed ik om die overeenkomende reeks te rijden. Je mag 2 wedstrijden van vet200 meerijden per jaar als je een VLP licentie hebt.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 01:19

hallo, ik zou ook graag meedoen. ik heb nooit eerder endurance wedstrijden gereden, wel de huijbergse 3 daagse. ik wil dus de beginnersklasse rijden. welke klasse is dat dan? ik begreep dat je nergens lid van hoeft te zijn? en inschrijven is op de dag zelf?
voor de rest gaat de wedstrijd conform de algemene regels?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:49

Nog 1 week !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry, ik kon het niet laten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:15

Wij zijn er ook weer bij (ik en Let_be)
Vorig jaar hebben wij heerlijk gereden en ook nog eens 1ste en 3de geworden op de 30 km!! Dit jaar gaan we voor 1 en 2 haha, maar uiteraard ook voor een mooie rit!!

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:06

Heel veel succes gewenst en ga ervoor!!! Leuk dat jullie er ook weer zijn! Groetjes en tot bij het vertrek, sannemie.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:39

Zijn er nog meer bokkers die mee gaan doen?
Wij komen met z'n 2-en.
Dit jaar ga ik het proberen met mijn jonge paard... (was vorig jaar 4e met mijn pony)

De weersvoorspellingen beloven lekker warm weer voor zondag....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:32

Mijn paard heef helaas de laatste tijd veel pech gehad. Ik denk dan ook niet dat hij nu in staat is deel te nemen aan deze rit.

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 15:36

Nog even wat uitleg voor zij die zondag willen deelnemen. Voorwaarde om in de kennismakingsklasse deel te nemen is nog nooit eerder of slechts eenmalig mee gedaan aan deze klasse binnen vet2000. Anders vragen wij om een licentie. Paard moet voorzien zijn van chip, correct geënt zijn en paspoort bij zich hebben. Ruiter moet cap en laarzen met hiel of veiligheidsbeugels hebben in geval van schoen zonder hiel. Zweep mag niet langer zijn dan 80cm , enkel kleine sporen zijn toegestaan. Als je toekomt ga je eerst naar het secretariaat ( inschrijving + betaling) je krijgt dan een hesje (waarborg 5€) met een startnummer en een startkaart. Vervolgens ga je met je paard naar de vetgate ( zonder zadel, met halster of hoofdstel. Ook geen beenbeschermers aandoen . Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van de fiche. De hartslag wordt digitaal genomen ( de laagste hartslag binnen een minuut telt) . De veearts keurt het paard en schrijft de bevindingen op het formulier. Het formulier blijft bij u tot na de laatste keuring. Als je mag starten ga je naar het vertrek ( liefst zonder paard) om een startuur te vragen ( hou vooral rekening met het feit dat je nog moet opzadelen, instappen , etc) Zorg ervoor dat je paard genoeg gedronken en gegeten heeft voor hij aan de toer begint. Zorg ook voor water om te koelen en te drinken als hij terug komt ( het beloofd warm te worden) !!!!! Er worden bij warm weer veel strafpunten gegeven voor uitdroging, dit kan je voorkomen door je paard drinken te geven met wat eten in ( muesli bv) . Een paar minuten voor starttijd zorg je ervoor dat je aan de start komt staan zonder deze te overschrijden. De persoon aan de start zal zeggen wanneer je mag vertrekken . Na aankomst noteren wij je uur op het blad . Een half uur later ga je terug naar de veearts. Net zoals ervoor. Is je paard hier ook goedgekeurd en hebben jullie binnen tijd gereden dan mag je later een leuke prijs uitzoeken. Zijn er nog vragen dan mag je die altijd via bokt.nl. stellen of zondag aan de start. Groetjes, sannemie.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:52

Dat is heel duidelijk uitgelegd Sannemie, rij je zelf ook mee?

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:08

Nee, dat zal niet lukken. Maar ik zie jullie allemaal verschijnen aan de start. Om jullie in te schrijven en veel succes te wensen. Wees vooral voorzichtig en kijk goed naar de plaatjes op het parcours. Het zijn gele pijlen die bevestigd zijn met rood-wit lint. Ze kunnen overal hangen, zowel li als re. Maar ze geven wijzigingen meestal driemaal aan. Op voorhand, op de plek zelf en nadien een bevestiging. Op lange rechte stukken krijg je om de paar honderd meter ook een bevestiging. Ik rij hem morgen om te zien of alles er nog hangt en dat er geen obstakels op de weg liggen. Een dag nadat de eerste vijftien km uitgezet was lag er een afgebroken stronk over de weg. Daar zijn we gelijk met een zaag naartoe gegaan. Hij is nu uit de weg. Je kan hem desgewenst nog springen maar het is geen verplichting meer. See you!!! Sannemie.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:55

Nog een vraagje, wat verstaan jullie onder een kleine spoor???
Ik rij western, dus mijn begrip van kleine spoor is ietwat anders dan die van jullie vrees ik.
En is een cap echt verplicht of raad je dat alleen maar aan? (ik rij de kennismakingsrit mee)
Verder kan ik niet echt info vinden, maar ik begreep van een collega dat de " massa" start van de 90 km om 09:30 is? Als ik rond die tijd daar ben is het dus rustig om lekker te kunnen checken en starten?

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:18

Ik had ontzettend graag mee willen doen. Helaas kan ik er, wegens een blessure van mijn merrie, niet bij zijn. Erg jammer!

Iedereen die wil mee doet, veel succes en veel plezier!

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:19

Wat sporen betreft zijn volgens mij enkel heel kleine knopjes toegelaten. Al ben ik daar niet heel zeker van. De helm is absoluut verplicht. Het mag een westernhoed zijn maar er moet een beschermende harde schaal met kinsluiting inzitten. Ruiters zonder helm vertrekken niet !! Je mag starten tussen 9.35u en 14.00u . Als je plannen hebt om traag te rijden raad ik aan om vroeg te vertrekken. Ik verwacht best veel deelnemers maar er zullen vier veeartsen zijn, dus ik verwacht geen files in de vetgate. See you all!!!!

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:47

Euhm... nog even een vraagje dan over de helm, moet het een goed gekeurde helm zijn of is iedere "deksel" voor op je hoofd oke? Zonder mijn sporen heb ik kans dat ik halverwege heb bos blijft staan om misschien nog alleen achterwaarts te gaan. Ik ga het er gewoon maar op wagen dan dat ze worden toegelaten.

@ amj jammer dat ook jij niet meedoet hoor. Nu blijf ik "alleen" met somebitch over dus?? :+
Wat mankeert Joy?

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:05

Het moet een goedgekeurde helm zijn. Anders mag je niet vertrekken!! Is er mischien iemand die jou een helm kan lenen? Ga je in groep ? Dan heb je vast geen sporen nodig. Is het de eerste endurance ???

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:08

1e endurance inderdaad en wilde met iemand gaan, maar die heeft dus afgezegt ivm een paard wat niet lekker is. Dus wordt gezellig alleen rijden. Normaal rijden we met 2 (moeder en ik) en dan is het geen probleem, maar ze is dus niet echt meer gewend om alleen te moeten rijden. Geen idee of ze dan wel wil zeg maar. Zal eens kijken om een cap te lenen en anders moet ik er maar eentje aanschaffen he :j
Straks heb ik het virus te pakken en moet ik hem steeds gaan lenen. :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:15

Ik heb nog een casco cap. Ding is alleen wel een aantal jaar oud. Maar lekker luchtig en verstelbaar qua maat. Die zou je wel mogen lenen hoor.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:28

Tnx Iris... weet je toevallig ook welke maat het is, want heb een baby hoofdje namelijk... kan nooit een cap lenen, want ik lijk dan altijd net Calimero ;(

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:45

Of je nou lijkt op calimero of op wat anders, doet er niet toe . Het gaat hem om de veiligheid. Iemand met een schedelbreuk ziet er ook niet erg leuk uit. En ik kan het weten. Ik werk in het Operatiekwartier, vandaar.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:51

Ik zie zo weinig met een cap op calimero stand :=
Dat lijkt me ook niet het toppunt van veilig

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:30

Woehoe wat toevallig, ik ben tot 21 augustus in Ossendrecht om op 2 paarden te passen, misschien dat ik nog even ga kijken dan :D Leuk!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:34

sannemie schreef:
Nog even wat uitleg voor zij die zondag willen deelnemen. Voorwaarde om in de kennismakingsklasse deel te nemen is nog nooit eerder of slechts eenmalig mee gedaan aan deze klasse binnen vet2000.

Vraagje, wij hebben vorig jaar ook de kennismaking meegereden, dit jaar willen we dat weer doen dat is toch gewoon toegestaan? En als we volgend jaar weer mee willen rijden? Verder rijden we geen ritten van de vet2000.

Heb er veel zin!!

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:09

Je mag slechts 2maal deelnemen zonder licentie.