endurance peelrit, wie doet mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: endurance peelrit, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:01

Weersverwachting is nu SUPERRRRRR!! (weeronline!)
Weercijfer een 9!
Laten we deze er maar inhouden!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:10

Ik hoop ook dat het weer een beetje redelijk blijft. We duimen voor goed weer! Niet te warm, niet te koud en als het maar droog is!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:34

ik ben er morgen met Karrimh op de 86km, ben benieuwd hoe hij het doet na zijn ongeluk

succes iedereen morgen

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:37

Ik doe met mijn Syl morgen de 34 km ;)
Dus ik ben er ook :j

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:58

Wij zijn er al :-)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 09:49

succes mensen! en veel plezier natuurlijk

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:31

Gisteren een fantastische dag gehad! Wel lang, maar dat was alleen maar oke ;) Om half 5 opstaan, half 6 op stal, paardje in laden en weg. Precies op tijd voor de voorbespreking, daarna keuren. Was ook allemaal goed. Gezadeld en daarna moest anouk erop. Tegenwoordig is dat een heel circus, omdat mevrouw niet blijft staan en al begint voor je goed en wel zit. :D Even rond gestapt voor de start. En daarna weg. Op elk groompunt vond paard dat wel oke, geen tijd en zin, ze wilde weer door. Vetgate was wel spannend, was voor ons de eerste keer. Prima hartslag 48, de rest was ook goed. Lekker even pauze gehouden, lekker dik ingepakt in dekens. Paardje at muesli en wat appels en wortels, , en gras. Daarna weer gezadeld en weer weg. Dat vond Irma wel even lastig om daar weg te moeten rijden en zij wilde eigenlijk de andere kant op richting huis. Laatste stuk liep ze ook weer lekker. Ze toonde niet dat ze moe was, ze sjouwde gewoon lekker. Bij de finish ook weer redelijk snel aangeboden, hartslag 48. Darna weer ingepakt in alle dekens. Ze had geen rust om te eten, alleen grazen. Nakeuring was ook weer goed. Hartslag iets hoger omdat ze wat gespannen was. Maar ze was helemaal goed, 3x een A voor locomotie (geloof ik) :o Uiteindelijk is Anouk op een prachtige 7de plaats geeindigd met een snelheid van 11,5 km/u. Dit was onze eerste keer in klasse 2, maar ons SUPERpaard heeft het geweldig gedaan. We weten niet of we dat volgend seizoen nog eens doen, maar we hebben het nu wel ervaren. Wat ik erg fijn vond, was dat bij de nakeuring rekening werd gehouden met de kou en regen. Paardje mocht onder de dekens blijven, ze moesten alleen los gemaakt worden zodat ze wel de keuring konden doen, maar ze hoefde niet "bloot" . Alleen bij het draven, maar daarna gauw weer alle (4) dekens erop. Wij zijn in iedergeval helemaal super trots op onze kanjer van slechts 20 jaar (paard en dochter ;) ) dat ze dit zo super heeft uitgelopen. Ze krijgt nu een weekje vakantie, lekker in de wei en lekker wandelen. :D

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:08

Dat klinkt echt super Sheela! Proficiat met de 7e plek! :j

Ik moest ook weer om half zeven opstaan, omdat het toch wel een uurtje rijden is.
Voorkeuring was ik een tikkeltje nerveus om omdat ze op een vorige wedstrijd aardag palabel hebben gemaakt over wat wit snot in de neus. Waardoor ik toen bijna niet mocht starten. (Paard was in super goede conditie maar had alleen wat snot in de neus..)
Maar gelukkig was de hartslag 60 en de rest alles goed. Om 10:58 ben ik van start gegaan en alles ging eigenlijk erg voorspoedig. Syl liep lekker door en al snel kwamen we bij de P/A. Daar maar meteen aangeboden, ik had de laatste kilometer gestapt en hij oogde heel rustig. Gelukkig een hartslag van 60, nog net goed. Vrij snel daarna doorgereden.
Vlak voor de nertsenfarm stopte meneer al een paar keer, zonder reden. En ik snapte er niets van. Toen ik na de bocht de loodsen zag snapte ik het direct. Maar meteen afgestegen en het hele stuk gerend :')
Ook bij het bruggetje ging het niet helemaal soepel maar ik kreeg hem er uiteindelijk wel overheen.
Na GP 3 nog even last gehad van accosiale jagers die niet stopten met schieten toen ik voorbij kwam.. :(
Maar verder ging ook alles voorspoedig. Bij de finish ook maar direct aangeboden. Helaas had hij een hartslag van 62 en moest ik tien minuten wachten. Maar in die tien minuten stroomde de finish langzaam leeg en mijn paardje vond dat niet zo leuk.. Dus hij begon te hinniken en te bokken. Ik zag de bui natuurlijk al hangen, om uitgesloten te worden na nog een te hoge hartslag.
Nou het duurde even om de hartslag te kunnen meten, maar hij was 60. Dus godzijdank niet uitgesloten :)
Bleek laterna dat de vet 64 op de veterinaire kaart had geschreven, i.p.v. 60! Hij heeft het gelukkig verbeterd..
Net op de startlijsten gekeken, en ik had 10 km/p gereden en dat vind ik heel knap voor een tweede keer klasse 1! (Dit was ook de eerste keer dat ik alleen reed.) Dus ik ben super trots op mijn Syl! :)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:22

Ik hoorde van Anouk dat ons paard ook niet langs de nertsenfokkerij wilde. En het bruggetje gaf ook een probleempje. Ook zij is de jagers tegen gekomen, maar ik weet niet of ze er last van had.

Marsyl: ook jij hebt het goed gedaan!Gefeliciteerd hoor.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:31

Hier helaas afgekeurd op onze eerste 120 km...
Stommer kan gewoon niet, Jip liep kreupel in vetgate 2, onderweg echt niks gemerkt.
Ik kijk in haar hoef (ja, dat moet je vóór je naar keuring gaat doen, STOM!!) zit er een stuk hout overdwars vast in haar hoef tussen ijzer in hoef...
De vets zegen het ook en ik mocht zowaar nog een keer draven en dat was echt tof want officieel kunnen ze ook zeggen had je maar voor de keuring moeten kijken.
Toen liep ze wel beter maar nog steeds niet helemaal goed..
Dus exit en missie mislukt, wat echt jammer is want het ging echt meer dan super en ik had echt heel erg het gevoel dat ze het makkelijk had uitgelopen..
Volgend jaar!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:03

@ Sheela, gefeliciteerd met je goed uitgereden rit en nog 7de ook. :-)
Hey volgens mij heb je het over de Anouk waar wij mee opgereden zijn. Ze zal ons wel een raar stel gevonden hebben (schaam). Ik was wel enorm blij dat zij met ons meereed.
(zit ze hier ook op bokt?)

edit.. zit even in je profiel te spieken en je bent de moeder van Anouk haha. Wat leuk. Wat een knap paard is Irma. Ze lijkt echt geen 20, eerder een jaar of 9. Ze kan lopen als een trein en we waren zo blij dat ze met ons meereed. Op het einde hadden ze het allemaal wel gehad en verzonnen ze overal smoesjes om er maar niet langs te hoeven.
Op een gegeven moment wilden ze geen van drieën meer en was Irma toch degene die het voortouw nam. Knap paard.

@ Marsyl ook gefeliciteerd. Knap gedaan :-)

@ Mazzeltje, jeetje wat ontzettend balen zeg. Zo een domper als het zoiets is. Je paard is gewoon fit en je hebt het gevoel dat hij het kan en dat heb je zoiets. Jammer jammer.

Ik had het in Soest met een singelwondjes probleem (daardoor gestopt op p/a) en met Katwijk had ik een C, omdat hij mok had en door het zoute water en schuring van het zand gewoon iet goed liep.
Zo jammer zijn die dingen.

Niemand is er goed doorgekomen op de 120 toch? Dacht ik net te zien.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:11

Jeannine, ik ben inderdaad de moeder van Anouk :D Nee Anouk zit niet op bokt, wel op het enduranceforum. Zij heeft het ook erg gezellig gevonden met jullie. Ach wie is er nu normaal, dus een vreemd stel .... wat maakt dat uit. :P Het was een gezellige rit zo samen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:23

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:42

heeft er ook iemand foto's gemaakt van de recreatierit?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:43

Bij ons ging het ook super.
AB Salina was 2e op de 86km.
Alles is super verlopen en ze heeft zich voorbeeldig gedragen en bijna continue gelijk aan kunnen bieden.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:43

Gistermiddag even bij paardje wezen kijken. Ze had een beetje last van spierpijn. De spieren achterop haar billen stonden helemaal strak. Lekker gepoetst, billen gemasseerd en even in de binnenbak laten lopen. Daarna buiten gewandeld. toen ging het al wat beter. Vandaag liep ze lekker in de wei toen ik kwam. Gezellig met haar vriendinnetjes en 1 vriendje. Op een gegeven moment gingen de anderen even gek lopen doen. En toen moest Irma even meedoen: lekker galopperen en met je hoofd schudden uit gekkigheid. later uit de wei gehaald, even gepoetst, maar gelukkig had ze geen last meer van haar billen. Daarna weer even gewandeld en ze liep al een stuk sneller en beter. ik vind het erg goed hoe Irma erbij loopt na die 56 km. Geen dikke benen, weinig tot niets ingevallen, weinig spierpijn.