kwb II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Re: kwb II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:58

biancavos schreef:
9:00 en 10:15

thanks

9u word t dan.

melissa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:35

ik start om 09:13 mooi je tijd
rodjes 2 klasse 2 spannend

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:01

wij zullen met 2 paarden aan start komen, Adami en Sera @ 09.11u

voor beide paarden hun laatste klasse II rit en dan klasse III startgerechtigd 8-)

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:40

Karrimh schreef:

voor beide paarden hun laatste klasse II rit en dan klasse III startgerechtigd 8-)

yep en ik ben erbij om jullie te groomen...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:37

MarietteRV schreef:
Karrimh schreef:

yep en ik ben erbij om jullie te groomen...

toppie 8-) gezellig :+

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:01

Ik ben morgen ook van de partij, start KK om 10 uur precies :)

Voor het eerst zonder de steun van onze ervaren stalgenoot (die mij overigens wel groomt) en haar paard, dus ik ben benieuwd.... Heb madam vandaag nog maar even gewassen want het drama was zwart in plaats van wit. Hopelijk droog tot we weg moeten morgenochtend want anders kan ik opnieuw beginnen :=

Allemaal succes morgen!! :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:30

Vandaag een supergoeie dag gehad! Paard liep als een trein, ze had er veel zin in. Zodra het zadel op haar rug lag, was ze wakker. Toen Anouk wilde opstijgen bleef ze niet staan en Anouk hing maar aan het paard. Erg charmant. Irma had goeie waardes bij elke keuring. Bij PA en finish direkt kunnen aanbieden, hartslag netjes onder de 60. Goed tempo gereden, een hoge 11 gemiddeld. Ze heeft goed gegeten en goed gedronken. Drinken is nog wel eens een probleem, maar vandaag dronk ze toen ze net uit de trailer was. Toen ze over de finish kwam, moesten we even wachten tot de hartslag geteld kon worden, dus nog even koelen en toen moest ze ook plassen. Goed zo! Dat scheelt weer in de hartslag. Ook de nakeuring was goed. Wij waren helemaal trots op ons superpaard. Toen ze in de trailer moest ging ze nog even liggen klieren: ze wilde de bandages en transportbeschermers niet om. Uiteindelijk toch gelukt. Thuis liep ze weer fris de trailer af, even een kwartiertje in de wei gezet (toen werd er gevoerd en wilde ze graag naar binnen, eten!). Gisteren zei er iemand: groomen is voornamelijk hollen of stilstaan. vandaag was het veel hollen en weinig stilstaan omdat Anouk precies op de tijden reed. Zitten en uitrusten konden we in de auto op weg van A naar B en weer terug. Na de finish had ik honger , want ik had geen tijd gehad om onderweg een broodje te eten of wat te drinken. Maar het was een leuke dag! Moe maar voldaan!
Ik keek net in de uitslagenlijst (die al op internet staat!) en Anouk is met Irma op de zevende plek ge-eindigd! ECHT SUPER!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:38

Helaas had ik een minder goeie dag ;(

Chey kwam rustiger dan ooit van de trailer, is niet echt gewend om alleen weg te gaan dus we waren aangenaam verrast. Vervolgens de laagste hartslag tot nu toe, 40 heeft ze nog nooit gehad!! *D

Helaas ging het rijden helemaal niet lekker. De eerste 2km kon Chey niet echt een lekker ritme vinden. Uiteindelijk had ze hem ineens te pakken en ging het heerlijk! Ik begon alleen te merken dat haar ademhaling wat vreemd werd. Heel kort en ze stond echt als een gek te pompen.... Kan het alleen maar omschrijven als een soort hyperventilatie. Rustig gaan stappen in de hoop dat het beter werd, maar helaas werd het niet heel veel beter. Ze wilde wel graag draven en had pit genoeg, maar die ademhaling zat me erg dwars. Chey is een ontzettende binnenvetter die niets zal laten merken, maar volgens mij was ze, ondanks dat ze prima liep, doodsbang. En dat terwijl we vaak genoeg alleen trainen, ook op onbekend terrein, echter dichter bij huis....

Heb het nog tot GP 2 geprobeerd, ook wat andere paarden laten passeren zodat ze merkte dat ze niet alleen was, maar het hielp niets. Haar ademhaling werd niet rustiger en daarom op GP 2 besloten langzaam terug te stappen naar een parkeerplaats tussen GP1 en 2 en vanaf daar met de trailer terug te gaan.

Pas na dat eind stappen toen ze op de parkeerplaats tussen de auto's stond, werd ze eindelijk rustiger. Eenmaal terug op start/finish terrein was ze weer doodkalm, normale ademhaling en hartslag en verder ook helemaal ok....

Eerste wedstrijd alleen was dus geen succes voor het beestje :(:) Volgende keer weer lekker samen met stalgenootje en Chey d'r vriendin, dan vind ze het hardstikke leuk en loopt ze met gemak de wedstrijd, leuk voor paard en ruiter :)

myracara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:13

Citaat:
Heb het nog tot GP 2 geprobeerd, ook wat andere paarden laten passeren zodat ze merkte dat ze niet alleen was, maar het hielp niets. Haar ademhaling werd niet rustiger en daarom op GP 2 besloten langzaam terug te stappen naar een parkeerplaats tussen GP1 en 2 en vanaf daar met de trailer terug te gaan.

Pas na dat eind stappen toen ze op de parkeerplaats tussen de auto's stond, werd ze eindelijk rustiger. Eenmaal terug op start/finish terrein was ze weer doodkalm, normale ademhaling en hartslag en verder ook helemaal ok....

Eigenlijk schrijf ik bijna nooit op bokt, maar hier wil ik toch graag op reageren. Ik vind dit namelijk echt heel erg knap, dat je zo luistert naar je paard en kiest om dan je eigen wedstrijd opzij te zetten. Diep respect!

Gisteren heb ik gegroomd voor een stalgenote, het was erg leuk om te zien.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:36

Iditit, goed dat je gestopt bent. Heel vreemd met die ademhaling. Heb je al enig idee wat het geweest is?

Ik heb ook heerlijk gereden. De vorige wedstrijd was Jewel nog een echte baby en had hij na 10 km al geen zin meer. Nu liep hij na 35 km nog als een trein en heb ik dus maar besloten het tweede rondje ook gewoon te rijden. En zo liep hij na 1 klasse 1 meteen al een geweldige klasse 2.
Wel met een lekker slakkegangetje.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:16

Lenneke en Myracara, bedankt :) Ik vond het niet eerlijk voor het beest om door te gaan, zeker omdat ze zich zo keurig gedroeg haar eerste keer alleen op pad en ze zo d'r best deed...

Ik denk echt dat ze op was van de zenuwen. Ik heb een stadspaard ben ik bang :) In het verkeer is Chey namelijk heel braaf, we kunnen overal langs en staan aan een hele drukke weg. Dan is ze zo braaf. Maar in het bos is ze altijd wat drukker, dan kan ze niet alles zien en dat wil ze wel graag. De spanning zal haar nu teveel zijn geworden. Kwestie van oefenen denk ik, dat gaan we dan ook nog meer doen dan anders :)

Lenneke, fijn dat jij zo'n lekkere rit gereden hebt +:)+
Sheela ook las ik, goed hoor! 7e plek!!

Vind trouwens het uitvallers-gehalte nog best hoog deze wedstrijd...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:09

Ik heb gisteren mijn 1e Endurance rit gereden. Toch allemaal nieuw en beetje aftasten, maar vond het super geslaagd. Vind het ook erg leuk, dus gaan er zeker mee door :D.

Uiteindelijk gemiddeld 11.9 dacht ik, en bij P/A na 3 min aangeboden en bij Finisch na 6. Hij liep echt heerlijk, begin even zoeken.. want hij wilde alles voorbij. Maar na wat km's werd hij stuk rustiger. En heerlijke stukken gedraafd en gegalopeerd ! En in igg winstpuntjes binnen, wat leuk :D

@Sheela: Wat goed hoor, echt goed gedaan. Jullie waren zeker nummer 49 :D ?!

Lenneke_ schreef:
Iditit, goed dat je gestopt bent. Heel vreemd met die ademhaling. Heb je al enig idee wat het geweest is?

Ik heb ook heerlijk gereden. De vorige wedstrijd was Jewel nog een echte baby en had hij na 10 km al geen zin meer. Nu liep hij na 35 km nog als een trein en heb ik dus maar besloten het tweede rondje ook gewoon te rijden. En zo liep hij na 1 klasse 1 meteen al een geweldige klasse 2.
Wel met een lekker slakkegangetje.

Heb ik jou dan eigenlijk nog gezien Lenneke :)) ! Wel top rondje zo te lezen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:00

Toch nog goed gekomen met de hoeven?
Ik heb je nog wel even snel langs zien komen op het terrein, maar toen ik door had dat jij het was was je alweer weg.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:09

Lenneke_ schreef:
Toch nog goed gekomen met de hoeven?
Ik heb je nog wel even snel langs zien komen op het terrein, maar toen ik door had dat jij het was was je alweer weg.

Alleen lag het ijzer er weer af zaterdagavond.. stress. Gelukkig kon de smid hem erop zetten op het terrein,
2x een A voor locomotie, dus super :D.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:25

Kevje: ik heb je helaas dit keer niet gezien, is alles goed gegaan?

onze 2 kanjers zijn weer goedgekeurd en klasse III startgerechtigd. dit jaar heb ik 4 pownies in de endurance lopen, volgend jaar 7 8-)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:19

heb jou wel ff snel gezien haha.
super klasse 3.
jou jongkies gaan volgend jaar hun debuut maken?
ik heb er volgend jaar waarschijnlijk maar 1. maar dan klasse 2 proberen.

nevada is drachtig, net als haar 3 jr nichtje die ik nu aan beleren ben dus die komen in 2012 pas aan start.

heb nog een 3jr maar nog niet veel meegedaan, misschien eind volgend jr een rustige klasse 1 maar eerst kijken hoe zij onder zadel t gaat doen.

vond t weer een geslaagde rit!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:10

mijn 3 musketiers zijn ook nog niet echt zadelmak hoor, we hebber er 3x opgezeten. als ze van de winter thuis komen gaan we verder met ze ;)

hoe is jouw wedstrijd verlopen?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:20

Ididit schreef:
daarom op GP 2 besloten langzaam terug te stappen naar een parkeerplaats tussen GP1 en 2 en vanaf daar met de trailer terug te gaan.

Ohh was dat jouw stippeltje die we inneens kwijt waren op de finishlijst en op de trailer zagen staan in de verte.
Tipje, volgende keer even melden bij de finish dat je je teruggetrokken hebt tijdens de rit, dan hoeven ze niet op je te wachten ;)

Ididit schreef:
Ik heb een stadspaard ben ik bang :) .

Kom je toch lekker samen met mij trainen in het bergse bos :D Die van mij is boskabouter-proof :D
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 02-09-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:23

Vippie schreef:
Ididit schreef:
daarom op GP 2 besloten langzaam terug te stappen naar een parkeerplaats tussen GP1 en 2 en vanaf daar met de trailer terug te gaan.

Ohh was dat jouw stippeltje die we inneens kwijt waren op de finishlijst en op de trailer zagen staan in de verte.
Tipje, volgende keer even melden bij de finish dat je je teruggetrokken hebt tijdens de rit, dan hoeven ze niet op je te wachten ;)

Ididit schreef:
Ik heb een stadspaard ben ik bang :) .

Kom je toch lekker samen met mij trainen in het bergse bos :D Die van mij is boskabouter-proof :D

Hé wat vervelend! Ik heb me afgemeld bij het secretariaat en vroeg of ik ook nog naar de mensen bij de finish moest. Dat was niet nodig zei ze, dat zou zij wel doorgeven.... :\ Dan kon ik gelijk mijn paardje na laten kijken. Dat vind ik nou echt vervelend, ik ging er vanuit dat dat natuurlijk wel goed zou gaan...

Sorry :)

Bergsche Bos kom ik overigens nog wel eens met een stalgenootje :j Daar hebben we nog even een training gedaan voor KBW! (ben van haar trailer afhankelijk :) )