Sprengenrit, Laag-Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:57

Ik sta ook al ingeschreven, voor klasse 1 :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:26

Vandaag voor het eerst sinds vorig jaar oktober weer een bosrit gemaakt.
Na veel ellendige maanden is het me weer gelukt.
Maar ik durf nog niet te zeggen of ik het ga redden om beide voor 3 juli klaar te zijn.
Er komt weer een medicijn switch aan bij mij (anti depressiva) en god mag weten hoe ik daar weer doorheen kom.
Maar ik ga maar van het beste uit en hoop dat ik binnenkort ook echt weer kan voelen hoe fijn het is om door het bos te rijden, want mijn gevoel heeft me dus nu in de steek gelaten door nare bijwerkingen van mijn huidige medicatie.
Maar ik WIL heel graag!!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:21

Jeetje, jij hebt ook echt alles tegelijk! Is het niet jezelf, dan is het wel je paard en dan nu weer toch problemen met jezelf. Ik hoop dat je alles op tijd goed voor elkaar hebt en dat je kan gaan genieten en je paard ook! En dan komen die endurancewedstrijden vanzelf wel!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:08

Ja Jet dat klopt, maar ik heb me voor genomen, dat de tweede helft van dit jaar goed moet worden voor me!
Daar ga ik gewoon voor, want aan wilskracht zal het niet liggen.
Gister weer een heerlijke bosrit gemaakt en Drop is onvermoeidbaar....waar dat beest zijn energie vandaan haalt, daar staan we allemaal van versteld.
Volgens mij kan ik 24 uur met hem rijden en is hij nog niet moe, niet te geloven(uiteraard is dat bij mij nog niet zo ;) )

Roanda98

Re: Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:49

als alles goed gaat dan start ik hier de korte klasse II.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:53

Ik heb me ingeschreven voor de korte 2 , heb er al echt zin in :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:04

Als je je online schrijft, krijg je dan vanzelf bericht terug dat je ingeschreven staat en deel mag nemen??
ik doe dit voor het eerst officieel, maar heb niets terug gekregen op mijn inschrijf mail.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:53

Ik kreeg een automatisch berichtje dat ze mijn inschrijving ontvangen hadden.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:23

ik heb ook gewoon een automatisch berichtje gehad.
niet gelijk hoor.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:54

Ja, automatisch berichtje wel, maar komt er daarna nog een andere mail???
Vorig jaar het ik de kennis makings rit gereden en weet eiegnlijk al niet meer zo goed hoe dat ging (helaas door medicatie is mijn geheugen niet al te best)
Ik weet dus nu niet of ik me door me aan te melden alles heb gedaan wat ik moet doen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:12

Als je ook het geld hebt overgemaakt, moet dat voldoende zijn. Het enige dat je nog moet krijgen ( maar dat kan ook bv. op de site te downloaden zijn) zijn een boekje en een startlijst, maar dat is meestal pas een week van te voren.

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:34

Vanaf komende editie zal de Sprengenrit een andere route aanduiding volgend dan de gebruikelijke rood (rechts), wit (links) en geel (rechtdoor/bevestiging) plakband aanduidingen.

Iedere individuele route heeft zijn eigen kleur.

Voor de route van klasse I is dit rood, dit houd in dat de hele route aangeduid is met rood plakband (altijd aan je rechter hand!). Bij afslagen staat een pijl in de te volgen richting op een rode achtergrond, daarna vervolgen de aanduidingen weer in rood plakband.

Voor de route klasse II kort (46 km) is de gehele route groen. Richtingspijlen staan op een groene ondergrond.

Voor klasse II lang (77 km), klasse III en IV heeft iedere ronde zijn eigen kleur.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:03

maar die pijlen kunnen dan ja zo een andere kant op worden gezet door vervelende voorbijgangers ja..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:04

Helaas....ik ga het niet redden om op 3 Juli te kunnen mee rijden |(

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 14:08

Lijkt mij inderdaad ook er hoeft maar 1 groep vervelende mensen langs te komen welke leuk denken te zijn en de pijlen om te draaien!

Ga me vandaag inschrijven voor de kennismakings klasse.
krijg ik nadat ik mijn formulier verzonden heb nog enige bevestiging ?

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:44

Ingerr schreef:
maar die pijlen kunnen dan ja zo een andere kant op worden gezet door vervelende voorbijgangers ja..

Op de pijlen staat een logo van de Sprengenrit (links onderaan) en het zit vastgeplakt aan een boom o.i.d. Dus als het veranderd is dan zie je dat zo. Wij gebruiken al jaren richtingspijlen en het is nooit een probleem geweest.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:57

Mirabagh schreef:
Ingerr schreef:

Op de pijlen staat een logo van de Sprengenrit (links onderaan) en het zit vastgeplakt aan een boom o.i.d. Dus als het veranderd is dan zie je dat zo. Wij gebruiken al jaren richtingspijlen en het is nooit een probleem geweest.

oh oke! ik dacht een gewone pijl die je zoo zonder pardon even de andere kant op kon zetten, en dat je het niet zou zien

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:34

Daarnaast lijkt het me, dat net als in het 'normale' geval, een richting bevestigd wordt. Dan moeten voorbijgangers wel héél veel gaan verplaatsen/verplakken.

Ik heb de Sprengenrit vorig jaar gereden en toen waren er op sommige kruispunten ook al pijlen-bordjes voor de verschillende klasses... die volgens mij allemaal braaf zijn blijven hangen :j

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:55

bij camping boszicht hoe zit het daar met het land voor de paarden? moeten alle paarden die daar staan bij elkaar in staan, of kan je paard ook apart staan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:59

Ze hebben daar aparte stukjes.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:12

Morgen ga ik in Leersum rijden, mocht dat goed gaan en er is nog plek dan wil ik ook in LS starten :)

LS was mijn eerste wedstrijd met Joker 8-) , zou leuk zijn als Rayna hem ook kon lopen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:49

Ik wil ook zo graag......Ik heb Drop al wel weer aardig op conditie, maar denk nog niet genoeg voor klasse 1.
En dit zou mijn 1ste officiele wedstrijd worden.....
Wat nu als ik vanaf nu ecth nog zo'n 5 maal minimaal per week goed train???
Hij is nog jong en heeft van zichzelf een bere conditie....kent het terrein ....zou het dan heel ietsie pietsie misschien dan alsnog kunnen lukken??
Wat denken jullie???
Of anders als het niet lukt bij de PA stoppen??

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:54

5x per week flink trainen is eerder averechts. Dan ga je hem overtrainen. Dan kun je beter 3x per week nemen en dan 1x afstand trainen op rustig tempo (bijv km of 30) en 2x een wat kortere afstand met iets meer tempo (bijv tussen de 15 en 20km). En dan ook zorgen voor voldoende rust tusendoor. Bijv
zat 15km, zon 30km, ma, di en woe vrij, do 20km, vr vrij.
En ik zou de laatste week voor de wedstrijd niet veel meer doen, alleen wat licht werk zodat hij fit is bij de start.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:03

Onder normale omstandigheden (zoals vorig jaar) heb ik dat ook gedaan.
Maar vanwege ziekte kon ik pas later het trainen weer gaan oppakken.
Zou het dan in de weken die nu nog resten lukken met dat schema wat je opgeeft Djilan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:09

Jawel, alleen als hij inderdaad nog niet zo'n goede conditie heeft zou ik het iig rustig aan doen. Al kom je precies met 9km/h binnen, goed is goed ;)
Maar dat geldt natuurlijk alleen als hij inmiddels wel al wat gedaan heeft. Van 0 naar wedstrijd in 3 weken gaat niet helemaal goedkomen.