Guichard zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:55

Mandyke schreef:
Heb het probleem aan Esther voorgelegd ja, maar zij nam het zadel niet terug waarschijnlijk mede omdat de Guichard zadels uit haar assortiment gaan.

Verder spreek ik me niet uit over de vakkundigheid van iemand. Er zullen altijd zowel positieve als negatieve ervaringen zijn. Ik ben vroeger goed af geweest met een zadel van Esther, dit keer is het niet goed gegaan. Tja, wat moet een mens dan hé }:0

Ik verwacht van een vakmens kwaliteit, ook als het om tweedehands gaat. Als je als koper gewaarschuwd zou zijn dat het niet helemaal goed past en het zadel dan wel koopt, tja, dan is het eigen risico. Geen idee natuurlijk hoe dat bij jou is gegaan. Daar zal ik verder ook geen oordeel over kunnen uitspreken.
Esther constateerde dat mijn Guichard (van mijn fjord) niet goed past op mijn connemara. Ik ging op haar vakkennis af en daarom staat het te koop. Met de bedoeling om t.z.t een nieuwe Guichard voor deze pony te kopen.....

Heb jij inmiddels een vergelijkbaar alternatief gevonden trouwens?

Moragh

Re: Guichard zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:45

Ik verkoop geen zadels als ik er niet achter sta of als het niet helemaal past.
Ik heb het paard zelf niet meer gezien, wel contact gehad en foto's gezien waarbij ik geen vreemde dingen zag. Maar om een zadel echt goed te checken moet ik er gewoon bij zijn. Iemand anders heeft conclusies over het passen getrokken.
Paard is wel meer gaan werken, dus kan best zijn gaan veranderen in het lijf (paard is vrij gevoelig en liep meteen fijn met het zadel, pas later waren er wat problemen). Zadel was snel verkocht, dus ik ben nooit meer geweest om te kijken.

Kortom, ik ben van mening een goed zadel te hebben verkocht, maat ook ik zou een fout gemaakt kunnen hebben. Ik ben ook maar menselijk ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:47

Precies Esther, we zijn allemaal per slot van rekening maar mensen.

@ 10tje2 : ik heb mijn Guichard ingeruild voor een westernzadel. Een Continental Equiflex, extra brede maat. Ligt goed, schuift voor geen meter maar ik durf m'n hand er niet voor in het vuur steken dat dit zadel wel zal blijven passen.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:52

Moragh schreef:
Ik verkoop geen zadels als ik er niet achter sta of als het niet helemaal past.
Ik heb het paard zelf niet meer gezien, wel contact gehad en foto's gezien waarbij ik geen vreemde dingen zag. Maar om een zadel echt goed te checken moet ik er gewoon bij zijn. Iemand anders heeft conclusies over het passen getrokken.
Paard is wel meer gaan werken, dus kan best zijn gaan veranderen in het lijf (paard is vrij gevoelig en liep meteen fijn met het zadel, pas later waren er wat problemen). Zadel was snel verkocht, dus ik ben nooit meer geweest om te kijken.

Kortom, ik ben van mening een goed zadel te hebben verkocht, maat ook ik zou een fout gemaakt kunnen hebben. Ik ben ook maar menselijk ;)

Hoi Esther,

Dit verduidelijkt de boel wel voor mij. Je bent dus niet bij de verkoop aanwezig geweest. Bedankt voor je antwoord.
Ik had een liefhebber in Arnhem voor mijn Guichard en had haar aangeraden om met jou contact op te nemen, zodat je erbij kon zijn om te controleren of het zadel goed was. Dat zou ze doen, maar puntje bij paaltje: nooit meer antwoord op mijn mail gehad of de afspraak nog doorging.
Heb je trouwens al een alternatief gevonden voor de Guichard?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:59

Mandyke schreef:
Precies Esther, we zijn allemaal per slot van rekening maar mensen.

@ 10tje2 : ik heb mijn Guichard ingeruild voor een westernzadel. Een Continental Equiflex, extra brede maat. Ligt goed, schuift voor geen meter maar ik durf m'n hand er niet voor in het vuur steken dat dit zadel wel zal blijven passen.

Fijn dat je een goed alternatief hebt gevonden! Mooi dat dit zadel niet schuift. Eigenlijk zijn zadels met een verstelbare boom niet eens zo'n slecht alternatief dus voor steeds van maat veranderende paarden. Maar de zit van een kent&Masters is natuurlijk niet te vergelijken met de zit van een Guichard (en waarschijnlijk ook niet met de Continental Equiflex).
Bedankt weer voor je antwoord.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:02

Nee, ik ben wel bij de verkoop aanwezig geweest, maar toen het paard wat ongemakkelijk was ben ik er niet meer bij geweest om te kunnen kijken wat er mogelijk veranderd was. Er is toen iemand anders geweest die zie dat het niet paste, ik ben daar niet bij geweest dus kan daar geen mening over geven.

Wel weet ik uit ervaring dat paarden soms binnen enkele maanden kunnen veranderen als ze meer (of minder) gaan werken.

Ik heb nog geen alternatief voor Guichard, wel wat ideeën, maar makkelijk is het niet om dezelfde kwaliteit en mogelijkheden tot aanpassen te vinden.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:12

Moragh schreef:
Nee, ik ben wel bij de verkoop aanwezig geweest, maar toen het paard wat ongemakkelijk was ben ik er niet meer bij geweest om te kunnen kijken wat er mogelijk veranderd was. Er is toen iemand anders geweest die zie dat het niet paste, ik ben daar niet bij geweest dus kan daar geen mening over geven.

Wel weet ik uit ervaring dat paarden soms binnen enkele maanden kunnen veranderen als ze meer (of minder) gaan werken.

Ik heb nog geen alternatief voor Guichard, wel wat ideeën, maar makkelijk is het niet om dezelfde kwaliteit en mogelijkheden tot aanpassen te vinden.

Toch weer anders gegaan dan ik dacht dus.....Ik wist niet dat een paard binnen enkele maanden zo sterk kon veranderen dat het zadel helemaal niet meer past. Dat is dan toch wel iets om erg goed over na te denken voor mij, ik zie mijn verstelbare zadel als een tijdelijk zadel i.v.m. veranderingen (hij is in het voorjaar pas echt onder het zadel gekomen), dacht dat ik daarna wel kon overgaan op Guichard omdat er dan geen opzienbarende veranderingen meer zouden zijn.

Nou ja, ik zie t.z.t. wel weer.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:25

Extreme veranderingen zie je met name na blessures, een vorig zadel dat slecht heeft gepast waardoor het paard zich niet goed kon bewegen, een andere manier van rijden/trainen of andere sport en soms nieuw stalmanagement.

Om je een voorbeeld te geven: mijn eigen paarden hebben altijd zelfde management, zelfde soort training ect, en die veranderen heel weinig (zelfs binnen het volwassen worden valt het heel erg mee)

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:54

Moragh schreef:
Extreme veranderingen zie je met name na blessures, een vorig zadel dat slecht heeft gepast waardoor het paard zich niet goed kon bewegen, een andere manier van rijden/trainen of andere sport en soms nieuw stalmanagement.

Om je een voorbeeld te geven: mijn eigen paarden hebben altijd zelfde management, zelfde soort training ect, en die veranderen heel weinig (zelfs binnen het volwassen worden valt het heel erg mee)

In dat geval ziet het er voor mij gunstig uit: geen blessures (tot nu toe), passend zadel, zelfde management. Training moet nog verder vorm krijgen, dat wel. Hij is inmiddels redelijk volwassen (6 jaar) dus daar zullen ook geen grote lichamelijke veranderingen meer komen. Toch weer gerustgesteld. Bedankt!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:58

heb onlangs nog gezien dat een paard na 5 weken het zadel niet meer paste. Omdat het paard was afgevallen door het werken maar er nog niet voldoende spieren terug voor waren. Wist ook niet dat het al binnen 5 weken kon.