Op geen enkele wedstrijd zullen ze voor je klaarstaan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb er zin in...
. Maar je kan ook eerst voorkeuren en een starttijd aanvragen en dan naar een voorbespreking gaan. ( Eerst natuurlijk betalen en je hesje en vetkaart ophalen). Als er teveel laat willen starten komen ze misschien in de knoei en dat is ook niet handig. Dus bv. 10 uur aankomen, betalen, hesje ophalen etc., paard ophalen bij de trailer en voorkeuren, zonder paard starttijd ophalen bij de start, 11 uur voorbespreking, duurt meestal 10-15 minuten, naar de trailer en paard opzadelen en daar je starttijd op baseren. Heb jij 10 minuten nodig om op te zadelen, dan kan je half 12 starten, heb je langer nodig of wil je echt rustig aan doen, start je na half 12. Het is wel een stukje lopen steeds op dat terrein weet ik uit ervaring, daar mag je echt wel rekening mee houden, helemaal als je alleen bent en je paard niet even door iemand kan laten vasthouden.
. Mag de startkaart aanvragen, betalen etc. ook door iemand anders gedaan worden, of ben je verplicht jezelf aan te melden. Anders kan ik naar de voorkeuring en me vriend betalen. Daarbij lees ik op het forum dat je je paard onderweg buiten het koelen en water geven om, ook eten moet geven? Is dit voor een kenningsmakingsklasse al echt nodig? Als ik hier een buitenrit maak van 3/4 uur doe ik het ook niet. Drinken doet ze ook niet (alleen uit plassen of meertjes).
) om endurance te gaan doen voor een x. Even om uit mijn dipje te raken. Meer omdat ik het buitenrijden leuk vind en in wedstrijdverband ook. Zat te twijfelen tussen Endurance en Trec. Dat laatste vond ik helemaal ingewikkeld om te begrijpen dus begin met endurance. Nu is mijn meisje in topconditie en ik heb het idee dat ieder getraind paard met gemak voor een keer een buitenrit kan maken van 4 uur. Maar denk ik hier nou te makkelijk over (omdat ik daarbij echt niet nadenk over voeren, hartslag, turgor etc.) Ik als endurance-leek, ben ik hier voor de eerste keer TE makkelijk in. Of voor de kenningsmakingsklasse maakt het dan niet zoveel uit dat ik nog zo denk?
. Je moet er alleen wel om denken met de minimum snelheid van 8 km. per uur voor de kennismakingsklasse, zoals hierboven ook al verteld. Dus niet al te veel stappen. En toch zien in te schatten of zijn hartslag laag genoeg is om te kunnen aanbieden, best wel lastig.
(NU ZIE IK HET HELEMAAL GOED TOCH
)
(ipv dat ik bang ben voor het buitenrijden, zit ik even in een minifase dat ik het eng vind om in de bak te rijden
)

.