Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoniem schreef:Het springzadel zal minder prettig zijn voor jou tijdens een endurance vanwege de korte zit. En het boomloos zadel zal minder prettig zijn voor je paard, Aagezien al meerdere endurance ruiters boomloos hebben geprobeerd maar uit eindelijk toch allemaal terug zijn gekomen op een boomzadel. Omdat boomloos toch niet voldoende druk verdeelde op langere ritten.
delfa schreef:oh! nog 1 vraagje: ik heb een boomloos zadel en een springzadel. welke zou het meest geschikt zijn voor de endurance? dit vraag ik vooral omdat de meningen vast verdeeld zijn en ik erg benieuwd ben!
mazzeltje schreef:Lenneke_ schreef:Ik heb ook weer plannen om wekelijks naar de springles te gaan. Niet voor wedstrijden, maar voor de afwisseling.
Afwisseling is goed, maar ik blijf van mening dat je niet twee totaal verschillende dingen op hoog niveau kan doen (Z springen en klasse 4 endurance) Het blijft een totaal ander lichaamsgebruik. Op basisniveau moet het wel kunnen.
Ja maar het is feitelijk gewoon zo dat (Karrimh bewijst dat het prima, ook op hoog nieveau) te combineren is