Eerste rit - heb twee vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SFCAP

Re: Eerste rit - heb twee vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:03

Ik het als cap de casco new master, zalig om op te hebbe, en ik vergeet hem na het rijden vaak af te doen ;-) Hij zit ook vanachter wat hoger zodanig dat je staart niet in je nek kleeft, wat voor meisjes heel leuk is :)

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:45

SFCAP schreef:
Ik het als cap de casco new master, zalig om op te hebbe, en ik vergeet hem na het rijden vaak af te doen ;-) Hij zit ook vanachter wat hoger zodanig dat je staart niet in je nek kleeft, wat voor meisjes heel leuk is :)

Ik ken een endurance ruiter met een hele nare ervaring met deze cap, en in dit topic [RUI] Verwondingen door Casco-cap. staan er nog een aantal. Ik zou persoonlijk dus nooit kiezen voor deze cap.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:59

ik heb hem nu al 2 jaar en heel content van. Heb het verhaal gelezen, maar dat dat kan met verschillende caps gebeuren hoor...
Ik heb ook zo een van troxel, en die zit niet echt gemakkelijk op mijn hoofd...

Aja, moest ik aan een springtraining doen zo ik toch een andere tok opzetten moest mijn paard zo reageren...
Die van casco new master zijn toch meer gericht voor endurance ruiters of mensen die gaan 'wandelen' met hun paard...

Maarja, ervaringen zijn subjectief en ik kan enkel zeggen dat ik heb super comfortabel vind!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:52

Mwoah, 140 euro zit sowieso iets boven mijn geplande budget. Mijn paard wil nog wel eens wegschieten en ik wil dan nog wel eens vallen; dan vind ik het zonde om heel veel geld aan een cap uit te geven; één verkeerde val en ik mag op zoek naar een nieuwe. Dus wil graag onder de 100 euro blijven :D

Iemand noemde in mijn topic op Ruiters ook de troxel dakota - heeft iemand die? Die staat namelijk ook niet op de troxel site, maar hij wordt nog wel verkocht, zo hier en daar..ziet er wel mooi uit :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:41

Als je een goedkoper, goede en luchtige cap wil moet je eens naar de Decathlon www.decathlon.nl Ik heb er daar een keer een gekocht voor 15 euro (misschien zijn ze nu ietsje duurder). Ze zijn er in verschillende kleuren en ze zitten lekker. Ze zijn goedgekeurd, dus gewoon veilige caps voor een leuke prijs.

Ik heb ook een Casco New Master, maar ik krijg hoofdpijn van die draaiknop.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:42

Ik heb even op die site zitten kijken, alles is daar zo goedkoop :oo
Heb pas een bonte zitting besteld voor mijn zadel (is voor lange ritten wel zo fijn) voor zo'n 30€, daar issie nog geen 15€ !!!!

Is de kwaliteit wel goed daar?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:32

Dat is geen echt bontje bij decatholon, ik heb daar ook eentje gekocht maar is na een paar maand versleten, nu heb ik een echt dat me 50 euro gekost heeft, maar het is het geld zeker waard!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:34

Bij decathlon verkopen ze vooral simpel basis materiaal voor het paardrijden, ik her vb vorig jaar een rijbroek voor 20 euro gekocht, heel tevreden van, ookal begint ze een beetje te verslijten, maar voor dat geld geeft het helemaal niet ;-)
Ga er vandaag ook achter mijn gps (Keymaze 500) om beter de training van mijn paardje bij te kunnen houden, die kost daar momenteel maar 130 euro en een gelijkaardige bij goedhart van Garmin bijna 200....
Als ik aan mn centjes denk zeg ik voor sommige zaken leve decathlon! :p

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 10:44

Maar ik kan me niet voorstellen dat een cap van 15 euro dezelfde kwaliteit is als eentje van 100 euro; ze moeten dan toch ergens op besparen..

Anyway, vind ze toch lelijk, dus maakt ook niet uit :P

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:02

Ik heb deze http://www.equifashion.nl/website/?248, ... -endurance besteld in het blauw, hoop hem toch wel is binnen te krijgen (ondertussen al 4 weken geleden besteld, maar hij moet blijkbaar uit frankrijk komen), is niet al te duur in elk geval, en lekker luchtig.
Hoop dat die goed gaat bevallen, anders zal ik toch door moeten sparen voor een LAS, heb deze tijdens een wedstrijd even gepast en die zat wel erg goed.

edit hier is hij beter te zien http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:39

ik hoop voor jou dat hij wat stabiel gaat zitten en een goede pasvorm heeft. ik heb mij troxel spirit gekocht via website zonder hem te passen, maar die zit toch niet zo goed om mijn hoofd, spijtig, maarja,...

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:18

ik had ook een troxel spirit, maar wat zat dat ding rot..
Ik hoorde net van mijn ouders dat hij eindelijk binnen is, dus morgen passen, en anders word het dus terugsturen..

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:03

hopelijk voor jou zit hij als gegoten! :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:28

Ik ben helemaal blij, dat ding zit echt perfect.
Op zijn allerlost blijft hij eigenlijk al goed zitten, maar voor de zekerheid toch maar ietsjes strakker gezet, kan mijn staart normaal laten zitten.
De cap weegt ook helemaal niets, en is rondom heerlijk zacht gevoerd.
Nee echt een heerlijke cap, en dat voor zo weinig geld :D

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:13

leuk te horen! Veel succes ermee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:25

Ah, fijn! :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:24

SFCAP schreef:
Bij decathlon verkopen ze vooral simpel basis materiaal voor het paardrijden, ik her vb vorig jaar een rijbroek voor 20 euro gekocht, heel tevreden van, ookal begint ze een beetje te verslijten, maar voor dat geld geeft het helemaal niet ;-)
Ga er vandaag ook achter mijn gps (Keymaze 500) om beter de training van mijn paardje bij te kunnen houden, die kost daar momenteel maar 130 euro en een gelijkaardige bij goedhart van Garmin bijna 200....
Als ik aan mn centjes denk zeg ik voor sommige zaken leve decathlon! :p

ik zit even op hun site te kijken, en ze hebben nu een cap voor 4,90. maar hoe moet ik dat bestellen dan???

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:29

Volgens mij kan je bij de Decathlon niet online bestellen. Je moet naar de winkel toe.
In NL zijn er maar 2 vestigingen, één in Amsterdam en één in Kerkrade. In België zitten er veel meer.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:36

o vandaar. ik vond het al stom dat ik maar 2 regio`s zag :s