Stekene 2009 - wie start er?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:02

_O- _O- _O- ni te doen hé...een klein toertje kan ze psychologisch nog aan maar ga ik verder dan een blokje rond, lijkt het of alles komt op haar af om haar op te eten :Y)
Wat een duo zeg...ik kan me er al iets bij voorstellen, 2 van die helden bij elkaar en we krijgen waar voor ons geld _O- :#
Soms ben ik echt beschaamd als we mensen tegen komen onderweg...wat een gedoe altijd...voor niks :Z

Allé da kan best nog goed meevallen, mss op vreemd terrein dat ze zich meer gaan gedragen :+
Al doende leert men...spijtig dat je niemand hebt. Af en toe kan mijn dochter gelukkig mee, onze Fjord staat laagste in rang maar die is wel het dapperst!!!
grtz ingrid

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:31

Haha, Iana en Sin, ik heb het omgekeerde probleem : Guaranhao gaat prima alleen buiten, is enkel nog bang van vrachtwagens en tractoren; maar met een ander paard erbij wil hij absoluut niet vooraan lopen! Ik krijg hem niet meer vooruit als er een paard achter hem loopt, dan vindt hij heel indrukwekkend :D !
Ik hoop in Stekene te kunnen starten, deze week voor het eerst terug een rit van ong 15km gemaakt, maar had toch wel wat last achteraf.
Ik had wel een trainingsschema in mijn hoofd, maar daar is dus nog niet veel van gekomen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:09

vertigo schreef:
Haha, Iana en Sin, ik heb het omgekeerde probleem : Guaranhao gaat prima alleen buiten, is enkel nog bang van vrachtwagens en tractoren; maar met een ander paard erbij wil hij absoluut niet vooraan lopen! Ik krijg hem niet meer vooruit als er een paard achter hem loopt, dan vindt hij heel indrukwekkend :D !
Ik hoop in Stekene te kunnen starten, deze week voor het eerst terug een rit van ong 15km gemaakt, maar had toch wel wat last achteraf.
Ik had wel een trainingsschema in mijn hoofd, maar daar is dus nog niet veel van gekomen.

Dan heb jij veel geluk...daar kan ik alleen maar van dromen hahahaha
En Vertigo, kan je daar niet mee starten? Ik zag in jouw profiel dat het zo'n schatje is :P

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:51

Ik heb helemaal een trainingsschema opgesteld en probeer er mij zo goed mogelijk aan te houden.
Ben er wel nog niet zo lang mee bezig (2 weken) en ik ken mezelf en afnemend enthousiasme ivm zo'n zaken :D
Toch is 't een leuke houvast. Want nu liggen de verplichte 'rustdagen' ook vast.. soms hou ik wel van wat structuur en tevens weet ik ook dat ik hem niet overtrain op die manier.
Om een ideetje te geven, mijn schema van deze week:

WEEK 7 3 x 65 + 1 x 105 - waarden hartslag noteren in stilstand, stap, draf en galop! + hoefsmid laten komen?

maandag 13 april 2009 V 79 Rijden (65 min) - 15 stap, 15 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf , 15 stap
dinsdag 14 april 2009 V 80 Rustdag (hoefsmid komt)
woensdag 15 april 2009 X 81 Rijden (65 min) - 15 stap, 15 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf , 15 stap
donderdag 16 april 2009 V 82 Rustdag
vrijdag 17 april 2009 83 Longeren (vervangt 1 korte sessie) - 8 d, 1 g, 1 d, 1,5 g, 1 d, 2 g, 0,5 d - draaien - 3 d, 1 g, 1 d, 1,5 g, 1 d 2 g, 5,5 d en uitstappen
zaterdag 18 april 2009 84 Rijden (105 min) - 15 stap, 15 draf, 5 stap, 15 draf, 5 stap, 15 draf, 5 stap, 15 draf, 15 stap
zondag 19 april 2009 85 Rust, wei of lichte training - 15 - 20 Round pen, of wandeling aan de hand van 30 minuten

't staat normaal wel in een excelleke en is dus iets overzichtelijker :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:59

vertigo schreef:

Wel dan zijn we samen toch een ideaal groepje? :D
Guaranhao vormt de achterhoede, die vertrouwen geeft aan de schijterds vooraan die alleen moed hebben als ze niet alleen zijn en wel al vertrouwd zijn met traktors en vrachtwagens.
Als Iana haar paard nu nog mekkerende geiten kan trotseren, dan heb ik met Zingaro niets meer te vrezen :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:39

oeioei ... dat met die mekkerende geiten dat kan ik dus NIET verzekeren omdat we dat nog nooit zijn tegengekomen _O-
Het zal in elk geval wel lachen worden onderweg...nu kijk ik er nog meer dan ooit naar uit 8-)
Stekene here we come :+

Sin

Re: Stekene 2009 - wie start er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:08

't zal wel zijn, 't is heel lang geleden dat ik nog eens zo hard naar iets heb uitgekeken en afgeteld :)

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:50

Ha, maar Guaranhao zit er niet mee in om op momenten dat andere paarden twijfelen even het voortouw te nemen (onlangs meegemaakt met balkende ezels, is dat te vergelijken met mekkerende geiten :D ).
Na het 'gevaar' gaat hij dan terug liefst achteraan :+ .

Iana, met Vertigo doe ik momenteel enkel rustige ritjes omdat hij een peesblessure gehad heeft. Momenteel gaat het goed, maar ben toch bang hem te overbelasten.

Sin, gedetailleerd schema!

Hier wat minder structuur. Ik wil deze week een rit van ong 20km maken en zien hoe we ons alletwee voelen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:09

Ooh wat erg van die peesblessure, gelukkig komt het goed ;)
Ik heb mijn paardje vorig jaar laten inslapen, beide pezen waren over |(

tss haakjes, mijn profiel is gemaakt, heeft lang geduurd maar tis er van gekomen. Heb mijn computergrens weer verlegd :D

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:16

hier meld zich een endurance ruiter die ook voor t eerst mee gaat doen...
sonja en guar ken ik al...wij trainen af en toe een beetje.

tis nog maar de vraag of guar wel door de keurning komt he son met zn leuke drafje (;)

ik ga endurance gewoon starten en kijken waar ik eindig.misschien vlot misschien heel langzaam,echt geen idee.

Ik was al aardig op weg qua conditie met paardje en mijzelf maar nu net dikke griep gehad van 2 weken dus vrees dat er al wat gezakt is.....

maar nog dik 2 weken tijd en paard moet gewoon 22 km kunnen lopen,normale buitenrit duurt al langer dus gaat goed komen....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:19

Welkom Connie!!!
Die 22 km zal je zeker wel lukken, en zoals je zegt...op eigen tempo kan je niet veel fout doen ;)
Heel veel plezier op je eerste endu :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:29

Welkom .. nog al iemand die de eerste keer aan start komt in Stekene.

Ik heb ook een paard met een raar drafje, dus 't wordt voor mij ook spannend hoor.

Gisteren liep Zingaro iig supergoed, en z'n hartslag daalt ook vrij snel. Hij is in betere conditie dan z'n baasje denk ik :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:51

Ik kom foto´s maken die dag :j
Aangezien Cisco in prima conditie is zit er dit jaar niet zoveel dwang achter wedstrijden te rijden.
Eerst ga ik naar mijn ventje op het circuit kijken, daarna komt Willeke en rijden we met z'n 3-tje naar Stekene. Ik zal er niet al tevroeg zijn, ik denk rond 12-1 uur dan rond 2-3 uur zullen we weer terug vertrekken. Kan ik nog even mijn ventje zien rijden en dan hop naar huis. Mijn kleine allerliefste meisje gaat mee :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:39

Ooh leuk Zoezie!!!
Ook heel welkom...dan staan we mss nog op de foto?! :o
grtz

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:55

Hey Connie, welkom :D !
Ja, ik hoop dat ze Guaranhao laten vertrekken: hij zit qua gang wat tussen een draf en een tolt in, wordt bij de mangalarga marchador de marcha batida genoemd. Als je dat niet kent is het net of hij een onregelmatige draf heeft, dus ben heel benieuwd hoe ze het gaan beoordelen! Vandaar dat ik ook heel graag wil meerijden : indien ik niet mag starten is het geen lange trailerrit terug naar huis :D !

Zoezie, leuk dat je foto's komt maken!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:09

iana schreef:
Ooh leuk Zoezie!!!
Ook heel welkom...dan staan we mss nog op de foto?! :o
grtz

Als je wilt ;)
Maar ik weet niet precies hoe laat ik er ben.
Willeke gaat ook mee. Casandra heeft dit jaar nog niet veel gereden en had pas last van een hoefzweer. Ik hoop dat ze in Pulderbos samen met mij haar 1e wedstrijd van dit jaar kan gaan rijden.
Voor die tijd moet dan wel mijn trailer gepimt zijn. De verf ligt er nu af (behalve achter de wielen, die moet mijn ventje er nog afhalen). dan nog het frame goed schuren en verven. Als het weer een beetje meezit moet het wel goedkomen. De trailer wordt zwart. En er komt heel mooi 'CISCO' op te staan :P En dan heb ik gelijk even laten zien dat ik een goede doe-het-zelver ben :D Ik ben een handige klusjesvrouw.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:58

Mijn vriend komt ook foto's maken (en groomen).
Hij studeert fotografie aan de academie, dus ik verwacht er wel wat van :D Hij maakt een reportage over "het randgebeuren" bij paard-related evenementen.

Ahja, enne.. morgen komen ze mijn trailer leveren.
Heb nog één probleem: ben nog niet zeker of ik een trekhaak mag plaatsen van mijn baas .. *WOOPS*.. maar kon de trailer echt niet laten schieten.. desnoods verkoop ik hem terug.

En nog iets.. ben daarnet met zingaro voorbij de geitjes gaan wandelen, maar ze wilden niet mekkeren, dus nu weet ik nog niet of hij 't al kent :D
Laatst bijgewerkt door Sin op 18-04-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:01

BTW: geachte mederuiters.. :)
Doen jullie de wandeling of de initiatie?
En hoe laat zouden jullie willen starten? :)
(kwestie van al wat praktisch te worden)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:06

vertigo schreef:
Hey Connie, welkom :D !
Ja, ik hoop dat ze Guaranhao laten vertrekken: hij zit qua gang wat tussen een draf en een tolt in, wordt bij de mangalarga marchador de marcha batida genoemd. Als je dat niet kent is het net of hij een onregelmatige draf heeft, dus ben heel benieuwd hoe ze het gaan beoordelen! Vandaar dat ik ook heel graag wil meerijden : indien ik niet mag starten is het geen lange trailerrit terug naar huis :D !

Zoezie, leuk dat je foto's komt maken!

Ik ben eigenlijk superbenieuwd om je mangalarga marchador in 't echt te zien.
Had er voorheen nog nooit van gehoord, maar door je foto's heb je mijn interesse gewekt! :):)

Als ze zingaro afkeuren ben ik voor niets een camionette gaan huren :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:37

Aiaiaiai...ik hoop dat ze niet afgekeurd worden :(
Misschien vooraf effe inlichten, zodat ze der met andere gedachten naar kijken, normaal kennen ze die gangen toch? Niwaar?
hier heb ik geen enkel idee over, hoe ze daar op reageren.
Positief denken dan maar :D

@ Sin vorige keer zijn we om half 12 gestart en ik heb meegereden bij initiatie
rond 9.15u was ik al daar, eerst ingeschreven dan naar de vet, lekker ontbijt vooraf en rustig opgezadeld om een kwartiertje in te rijden.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:20

jammer trouwens he dat die endurance wedstrijden zo weinig in de buurt gedaan worden.Lijkt me erg leuk om regelmatig mee te doen maar ik zie t niet zitten om 3 a 5 uur te rijden per wedstrijd......kijk er wel naar uit,ben net terug van dik anderhalf uur rit met flink tempo en mijn Ramon pakt t weer goed op.

Was net 2 weken ziek geweest dus noodgedwongen stil gestaan maar hup zadeltje erop en hij gaat weer!!Super braaf

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:57

De dierenarts liep vandaag toevallig bij ons op de stallen.
Heb hem meteen ff aangesproken, en gevraagd om te kijken hoe Zingaro loopt en of ik daar mee ga goedgekeurd worden.
Hij loopt volgens hem een beetje stijf achteraan in stap, maar wel rad.
Dus niets mank ofzo. Toch al een hele opluchting..

Wel een kleine tegenvaller vandaag ook, de trailer die ik net gekocht hebt blijkt een mankement te hebben aan 't remsysteem.. fijn zenne.. doe je een investering en heb je misschien al direct kosten. 'k hoop de verkoper hier nog voor te kunnen aanspreken. :(

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:58

iana schreef:
@ Sin vorige keer zijn we om half 12 gestart en ik heb meegereden bij initiatie
rond 9.15u was ik al daar, eerst ingeschreven dan naar de vet, lekker ontbijt vooraf en rustig opgezadeld om een kwartiertje in te rijden.

half 12 lijkt me prima :) ik ben geen early bird.. al doe ik voor zo'n gebeurtenis wel graag extra moeite!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:04

ooh gelukkig, ik denk nu wel dat je doormag zolang ze rad lopen
Wat een pech met de trailer...er zitten meestal addertjes onder het gras als je iets 2de hands koopt :( eerlijke mensen lopen heel dun :(:)

Ja vind half 12 ideaal...ok dat is dan weer geregeld ;)
ik ga eten nu, heb een leuk tochtje (samen met mijn dochter uiteraard) achter de rug :+
mss tot straks nog eens :Y)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:41

ja, en ik ben zo'n goedgelovig naïef mens die nog gelooft in de eerlijkheid van andere mensen... 't zal me leren zo goedgelovig te zijn.

smakelijk iig :)