willeke_nijs schreef:de wedstrijd in helchteren is van VLP en daar is het niet toegestaan te starten zonder licentie... Een recrealicentie kost 13 euro per jaar en dan moet je nog lidgeld betalen om je aan te sluiten bij een club.... en je moet nog eens betalen bij de inschrijving van de wedstrijd. Voor 1 wedstrijdje vind ik dat eigenlijk best veel geld.
Bij VET2000 daarentegen mag je wel starten zonder licentie. Dan doe je mee met de 'wandeling'. Het niveau ligt daar ietsjes lager (alleen de snelheid) maar qua kilometers is het dezelfde ronde dat je rijdt (ong 30 km). Je mag daar 2 keer per jaar meedoen zonder licentie. voor de kalender van de vet kijk je best eens op de website van Vet2000 http://www.vet2000.be
Of eventueel als je tot mei kan wachten, dan is er een oefenendurance in west vlaanderen, georganiseerd door Jantie van Team Elite. Daar mag iedereen in meerijden. Je hoeft dan ook geen licentie te hebben. Dit is eigenlijk bedoelt om het endurance wat bekender te maken bij het grote publiek. De info daarvan verschijnt ook op de website van team elite.
Dank je! Dit is nuttige en interessante informatie..
Misschien wacht ik inderdaad beter af tot de wedstrijd van mei..
Ik ga me iig nog wat verder informeren.. en misschien kom ik wel eens kijken in Helchteren (als toeschouwer)
Of alleen babbelen, ook prima