22 maart eerste wedstrijd, wel of niet scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

Re: 22 maart eerste wedstrijd, wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:27

ik heb dit jaar geschoren en hij is nog steeds lekker kort, vandaag heb ik ingestapt naar het bos met fleece deken ,bij het bos aangekomen deken in greppel 'verstopt' en terug weg weer gepakt en uitgestapt met deken ,ideaal!!

Als je voor 22 maart een race streep doet is vast wel voldoende.

Lenneke_

Re: 22 maart eerste wedstrijd, wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:45

Dat kan natuurlijk ook, de deken in een greppel.

Ik doe meestal wel een wollen uitrijdekentje op en als hij dan een beetje op temperatuur is rol ik hem op en knoop de staartlus aan een ring van het zadel zodat de deken opgerold achter het zadel zit.
Ik moet alleen nog iets bedenken dat ik de staartlus eraf kan halen zonder dat ik moet afstijgen.

Er zijn wel speciale oprolbare dekentjes, maar dit werkt ook.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:26

Uriah schreef:
ik heb dit jaar geschoren en hij is nog steeds lekker kort, vandaag heb ik ingestapt naar het bos met fleece deken ,bij het bos aangekomen deken in greppel 'verstopt' en terug weg weer gepakt en uitgestapt met deken ,ideaal!!

Hahaha, jij doet het ook nog echt! :D

Ik gebruik nooit uitrijdekens of wat dan ook, maar ik scheer dan ook (bewust) niet helemaal.

En ook mijn paard staat 24/7 buiten en wordt toch geschoren (gedeeltelijk dus). Hij krijgt daarna echt geen superdikke deken op hoor, gewoon hetzelfde eigenlijk. Vorige winter heeft hij alleen maar zijn 200 g. Rambo opgehad, dit jaar wel al de 370 g. (en nog niet geschoren), als je gedeeltelijk scheert kunnen ze zich nog prima warm houden hoor. :)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:16

ja ik doe het ECHT! het waait hier flink op de vlakte en dat is 2 km tot het bos .

vanaf de paarden rug kon je hem zelfs niet meer zien dus helemaal niet als je er wandelend langs komt :D