advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:26

Nou, denk idd dat boomloos bij zwaardere ruiters uberhaupt niet ideaal zal zijn bij intensieve belasting.
Maar tegenover haar staat dus April Battles, alleen met compleet andere merken in boomloos, net als bij alle zadels zit daar ook erg veel verschil in natuurlijk.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:44

Hoi Suzan,

Ik heb zelf eens naar dit zadel gekeken.
http://www.horseman.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=130&category_id=15&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=54
Hij is kort en licht en wordt op maat gemaakt. Vaak hebben ze ook wel 2e hands liggen. De Horseman zit in Groessen, niet zo heel ver weg van Apeldoorn. Verder kan je daar ook altijd je oude zadel inruilen. Femke ter Steeg is sinds een jaar "master saddle fitter consultant". Heeft dus goed zicht of een zadel geschikt is voor jou en je paard.

Daarnaast zou misschien een Startrekk Comfort een optie kunnen zijn. Dat zadel is boomloos maar veel steviger dan de meeste andere boomloze types.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:14

Er is al een uitgebreid topic over de voor- en nadelen, inclusief wel of niet goede drukverdeling, van boomloze zadels, dat hoeven we hier niet over te doen.

Ik rij met een Barefoot endurance klasse I maar vooral thuis veel lange (3 uur) recreatieve ritten. Ik wil geen ander zadel meer.
Bij Barefoot kun je een week een zadel lenen om te testen, zou ik zeker doen.
Maar er zijn ook zoveel andere fijne zadels. Van Massimo hoor ik ook heel goede dingen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:29

zoek je echt iets wat ook een beetje lijkt richting western of mag het ook een totaal ander zadel zijn?
Zelf heb ik een stubben scout. lijkt het meeste op een engels veelzijdigheidszadel.
zit goddelijk en je hebt er ringen aanzitten om spullen aan te maken
volgens mij wordt deze ook gebruikt in de endurance.
er staat er zelfs een te koop tweedehands http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... zadel.html

en hier zie je mijn zadel toen ik het net had
[RT-HAW] JAAAAAAAAAA, ik heb mijn Stubben scout binnen!

inmiddels heb ik het zadel ruim een jaar en ik ben er nog steeds dik tevreden mee.
ik gebruik m om mee te dressuren, te springen en buiten te rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:33

Ik heb mijn engelse stubben te koop staan :D Ik vind stubben vrij hard. Ik wil geen western zadel meer, want die vind ik erg zwaar. Ik denk dat het een barefoot wordt. Ik lees er inderdaad verschillende dingen over, maar nadat ik er laatst een heb getest ben ik eigenlijk verkocht :D
Wel leuk dat er iemand hier reageert die klasse I rijdt met barefoot :D

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:52

podiums zijn ook licht en in verschillende boommaten als ik me niet vergis. Ze zitten heerlijk vind ik zelf en de Prijs valt ook wel mee hoor. Ik heb mijn podium champion in leer 725 euro betaald. Passen kan je meestal ook.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:56

Podium zijn idd prima zadels voor een nette prijs. Eigelijk zijn het hele simpele zadels, een boom met kussens en singelstoten (de champion dan) en daarom zijn ze ook goedkoop, er zit geen leer aan.

Ik vind Podium een heerlijk zadel, veel bewegingsvrijheid en voor mij een hele goed zit (met de beugelophanging recht onder mijn zwaartepunt)