Als je meer oefen-endurances wilt : Organiseer ze zelf!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

I rest my case.
Is toch hetzelfde. Tieneke schreef:Dat weet ik allemaal wel en zo zwart-wit bedoel ik het ook nietIk bedoel alleen dat ik en anderen in deze provincie of zuidelijker in het land ook beginners zijn. Een hoop locaties liggen centraler, voor mensen uit W-Vl èn de rest.
En Maya, voor jou heeft het oefengedeelte er misschien niets mee te maken, maar dat is wel de bedoeling van een oefenendurance: de mogelijkheid geven aan mensen die er mee kennismaken om eerst te oefenen, om de wedstrijd te leren kennen. En dan lijkt het mij ook de bedoeling dat daar beginners naartoe komen, van waar dan ook.
Ok, nu is het hier niet in de buurt, heb ook nergens of nooit gezegd dat dat een drama isHet had gewoon centraler voor alle Belgische beginners gekund. Maar er zijn altijd mensen die op de één of andere manier uit de boot vallen door de afstand en soms zal ik dat zijn (zoals bij de oefenendurance) en andere keren zal jij dat zijn omdat jij ook in een "moeilijkere" regio zit.
Tieneke schreef:Als een oefenendurance hetzelfde was geweest als een echte wedstrijd, was er geen oefenendurance nodig geweest
: het is een oefen-endurance, omdat een echte wedstrijd nog een stapje te ver is voor deze beginnende organisatie, dat durven ze nog niet aan.
Het is dus geen oefen-endurance puur omdat daar nu zoveel behoefte aan is.
Niemand is te beroerd om even iets uit te leggen of te zeggen wat de bedoeling is, als je dat vraagt. De sfeer is heel fijn. 
Mij gaat het er gewoon om dat het prefect voor alle Vlamingen centraal kan in de regio van Schilde of Tienen of... Dat is voor iedereen ongeveer even ver. Dus misschien zou het beter zijn dat organisaties die een echte wedstrijd nog niet aandurven idd een oefenendurance organiseren, maar dat er daarnaast ook een centrale oefening is voor nieuwe ruiters. Is toch niks mis mee met zo'n opmerking/suggestie? En misschien is dat al ooit geprobeerd of is dat niet mogelijk, maar als er nooit een opmerking gegeven mag worden, tja, waar zijn we dan mee bezig.Tieneke schreef:Dus misschien zou het beter zijn dat organisaties die een echte wedstrijd nog niet aandurven idd een oefenendurance organiseren, maar dat er daarnaast ook een centrale oefening is voor nieuwe ruiters. Is toch niks mis mee met zo'n opmerking/suggestie? En misschien is dat al ooit geprobeerd of is dat niet mogelijk
) willen komend seizoen wel een soort oefendag organiseren voor de deelnemers aan onze kennismakingsklasse, een paar weken voor de wedstrijd. Dus paard mee, keuring al eens oefenen, stukje rijden etc. Geen idee of daar inderdaad behoefte aan is, dat zullen we zien! 
Tieneke schreef:Ik weet dat het daarom in Beernem is. Ik zeg ook niet dat het niet in Beernem mag zijn. Ik zeg alleen dat er locaties zijn die voor zowel de ruiters in Oost- en West-Vlaanderen als voor de ruiters in alle andere Vlaamse provincies centraal liggen. Pak zoals vorig jaar Schilde of zo, dat is voor iedereen in Vlaanderen gemakkelijk te bereiken zonder daarvoor meerdere uren onderweg te zijn.
Citaat:Maar ik wil er wel maar even mee aangeven dat het hier ook niet allemaal bij de deur ligt. Als je in West-Vlaanderen zit, is Tienen niet zo ver, is Schilde ook niet zo ver. Beide minder dan een uur reistijd. Dan zit je al gelijk met wat ik onderweg ben. Dus dat er voor West-Vlamingen niks bereikbaars is, klopt niet.
Citaat:Met beginners bedoel ik ook beginners in deze wedstrijdsport, SuSEQ. Een wedstrijd met alles inbegrepen kan je niet zo even thuis oefenen. Er zijn veel dingen, onderdelen van die wedstrijd, die je wel thuis kan oefenen, maar het ding in zijn geheel niet.
Tieneke schreef:Lijkt me prachtig, maar de laatste keer dat ik met VLP mailde, was er nog geen duidelijkheid over, over het als Belg deelnemen aan NLse wedstrijden. Was enkel onder een aantal voorwaarden, zeiden ze toen, dat het toegestaan werd. Of daar intussen verandering in is gekomen, weet ik niet.

En ook zit ik dan nog maar pas in NL voor mijn studies. SFCAP schreef:Is er iemand die de rit in Villers la poterie meedoet op 22/03 in Belgie???
Nina_rex schreef:Tieneke schreef:Dus misschien zou het beter zijn dat organisaties die een echte wedstrijd nog niet aandurven idd een oefenendurance organiseren, maar dat er daarnaast ook een centrale oefening is voor nieuwe ruiters. Is toch niks mis mee met zo'n opmerking/suggestie? En misschien is dat al ooit geprobeerd of is dat niet mogelijk
Dat is volgens mij nog nooit geprobeerd, en ik kan me niet herinneren dat het idee ooit geopperd is. Dus misschien heb je een gat in de markt ontdekt!![]()
Lenneke_ schreef:SFCAP schreef:Is er iemand die de rit in Villers la poterie meedoet op 22/03 in Belgie???
Hoe is het terrein daar en waar ligt het ongeveer?
Tieneke schreef:Lijkt me prachtig, maar de laatste keer dat ik met VLP mailde, was er nog geen duidelijkheid over, over het als Belg deelnemen aan NLse wedstrijden. Was enkel onder een aantal voorwaarden, zeiden ze toen, dat het toegestaan werd. Of daar intussen verandering in is gekomen, weet ik niet.
Maar eh, hoefbescherming was ten zeerste aangeraden, dacht ik? Falco heeft geen ijzers of schoenen, dus ik moet er nog eens over nadenken...