Jamika schreef:De Trail zou alleen niet geschikt zijn voor bijv. de oefeningen vanaf het Z. Nou ja, die ambities heb ik niet echt
Nee, ik denk ook als je die ambities hebt, je sowieso niet voor een endurance-zadel zou gaan. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jamika schreef:De Trail zou alleen niet geschikt zijn voor bijv. de oefeningen vanaf het Z. Nou ja, die ambities heb ik niet echt
Nee, ik denk ook als je die ambities hebt, je sowieso niet voor een endurance-zadel zou gaan. Jet schreef:Met de Trail mag je tot Internationaal starten heb ik gelezen, d.w.z. met Internationale wedstrijden moet je dressuur met een dressuurzadel starten.

Only_Hellen schreef:Podium zit heel fijn. Enig idee waar je op uitkomt Lenneke? Jammer dat je Massimo niet goed tijdens het draven ligt, maar beter voorkomen dan genezen. Je bent toch al een tijdje aan het rommelen met je zadel? Ik vind een goed zadel heel erg moeilijk. Heb nu (nog) de massimo, maar Rhapsody moet zich nog aardig ontwikkelen qua bespiering. En dan moet ik ook maar zien wat er gaat gebeuren.

Lenneke_ schreef:Herman is vanmorgen bij mij langs geweest met de drukmeter. Was heel interessant. Hij had twee zadels meegnomen, de nieuwe Zaldi en de Equiflex. Ik had de Massimo en de Podium, dus we hebben vier zadels geprobeerd.
Nu zag je heel duidelijk waarom de Massimo perfect lijkt te liggen, maar toch steeds problemen geeft. Zodra Anouar gaat draven en galoperen zet hij z'n achterhand er heel ver onder en maakt hij z'n rug helemaal bol. Opzich goed, maar daardoor paste de Massimo tijdens het rijden niet.
de conclusie was dat ik het beste zat op de Zaldi, maar die lag echt voor geen meter op Anouar. De Equiflex lag perfect op Anouar, maar daar zat ik weer voor geen meter op.
Dus nu gaan we op zoek naar een zadel met de pasvorm van de Equiflex, maar de zit van een Podium (Podium heeft qua zit mijn voorkeur)
Zadels
Citaat:Artikel 144 - Harnachement
1. Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in
behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel,
hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Op internationale
wedstrijden is het gebruik van een dressuurzadel verplicht. Het zadel moet
voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen
en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt. Het gebruik
van een dekje/bontje o.i.d. over het zadel is niet toegestaan.
2. Het gebruik van een trenshoofdstel met africhtingsneusriem, rechte neusriem,
mexicaanse neusriem, een zgn. gecombineerde neusriem (de gecombineerde neusriem
bestaat uit een rechte neusriem, welke aan de voorzijde is voorzien van een
lus, waardoor een tweede riem – de zgn. sperriem – wordt geleid welke onder de
trens langs wordt bevestigd) en een zgn. gecombineerde keel/neusriem voorzien
van een enkele trens is verplicht. Voor toegestane neusriemen zie bijlage. Een te
strak aangesnoerde neusriem zal als wreedheid worden aangemerkt.
3. Voor de klassen Z1- en Z2, ZZ-Licht en ZZ-Zwaar dressuur geldt, met uitzondering
van de pony’s, dezelfde optoming als voor de klassen B t/m M2, aangevuld met de
mogelijkheid tot gebruik van een stang- en trenshoofdstel (met engelse neusriem
of engelse keel/neusriem, dus géén gecombineerde neusriem met weglating van
de sperriem), waarbij de toegestane stangbitten en toebehoren gelijk zijn aan hetgeen
hieromtrent is vermeld in artikel 428 van het dressuurreglement van de FEI.
Djilan schreef:Herman is toch wel echt een kei in het helpen met het oplossen van problemen hè![]()
Donderdag was Herman bij mij en wat ik zo fijn vind is dat hij het hele paard eerst naloopt voor het zadel erop gaat.

). Ik heb wel gemaild voor een eventuele afspraak bij hun, maar dat is natuurlijk niet het meest handige.
) een goede zadelmaker weten? Ik weet dat er in Almelo ook een ruiterzaak zit met een passervice (www.rielklumper.nl).. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of weet iemand nog een andere goede zaak?
). Ik rij zelf met veel plezier op een Pegaso (dressuur/endurance/vzh), gekocht via Equestor. Zij heeft ook 2dehands of demonstratiemodellen te koop, waardoor de prijs mee kan vallen. Zie http://www.equestor.nl of http://www.pegasosaddles.com.