Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:34

Hahaha zeker weten.
Zelf kan ik het nu ook echt.niet. dan moet ik eerst van een (tot nig tie onverklaarbare) vermoeidheid af.

Maar ik zie wel hoe zwaar het de ruiters en paarden valt.

Het is hier mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:58

Afbeelding

De nieuwe NK 1 en 2 op de foto vanaf mijn stoeltje. Het was een fijne dag. Maar wat een uitvallers! 20 van de 31 160km starts zijn er voor de finish al uit gegaan.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:24

Malenka schreef:
[ [url=m/TgLKvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwe NK 1 en 2 op de foto vanaf mijn stoeltje. Het was een fijne dag. Maar wat een uitvallers! 20 van de 31 160km starts zijn er voor de finish al uit gegaan.

Jij had echt een mooi plekje! Volgend jaar maar kijken of ik dat weekend vrij kan houden!
Inderdaad veel uitvallers maar het bleef wel tot het einde spannend!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:38

Klopt het dat een KNHS startlicentie voor endurance €37 per 12 maanden kost? Of kijk ik dan scheel? :+

Lid van de KNHS ben ik al door middel van het ruiterbewijs.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:53

Wijslander schreef:
Klopt het dat een KNHS startlicentie voor endurance €37 per 12 maanden kost? Of kijk ik dan scheel? :+

Lid van de KNHS ben ik al door middel van het ruiterbewijs.

Ja klopt, maar voor impuls hoef je geen startlicentie te hebben

en als je klasse 1 wilt starten, moet je lid worden va n de endurancevereniging.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:54

Ik wil inderdaad klasse 1 starten en heb alleen mijn ruiterbewijs, verder niks. Dan moet ik dus nog die licentie plus lid worden van de vereniging?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:11

Wijslander schreef:
Ik wil inderdaad klasse 1 starten en heb alleen mijn ruiterbewijs, verder niks. Dan moet ik dus nog die licentie plus lid worden van de vereniging?

Ja klopt!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:40

Even een trots momentje delen. Vandaag de mendurance gereden in Barchem in de Achterhoek. Klasse 2 van 41 km gestart met mijn net 20 jarige shetlander. Hij is super in vorm en loopt dit jaar zijn 10de seizoen. Gelukkig prachtig weer gehad. Goed temperatuur en geen regen. Pony die geheel op eigen benen liep en op goed eten in de vetgate na (hapje slobber, hapje lucerne met brok en een appel erin weten te proppen, hij besloot een dutje te doen) alles gedaan wat hij moest doen. Uiteindelijk een persoonlijk record gereden met 16,7 km/u. Supertrots.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:55

Wat super goed Napie! Ik ben ook trots op jullie :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:19

Kayleigh327 schreef:
Wijslander schreef:

Ja klopt!

Dat zijn inderdaad behoorlijke kosten voor een paar keer klasse 1 rijden en dan komen de wedstrijdkosten er natuurlijk nog bij, dure hobby hmm...

Wat gaaf Napie, snel ook zeg! Gefeliciteerd!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:32

mwa.....op de startgelden na dan, is de licentie en lidmaatschap een stuk goedkoper dan wanneer je voor de punten dressuur wil rijden.

Goed vorig jaar was wel een duur jaar voor mij; uiteindelijk maar 1 wedstrijd kunnen rijden. Had de startkaart gekocht en prompt kreeg mn paard anderhalve week later een fikse darminfectie. Uiteindelijk pas 3 maanden later weer kunnen beginnen met rijden en conditie weer opbouwen. Paard had flink wat gewicht verloren door de infectie, dus dat moest er eerst weer op.
Tja gevalletje pech zullen we maar zeggen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:18

Napie,
Wat goed zeg! Super prestatie.

En ja... ik ben al twee jaar lid en heb helaas nog geen een wedstrijd kunnen starten. Zo is het erg duur. :(

Maar de sport is zo ontzettend leuk! Als je kunt starten is het zeker de moeite en het geld waard.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:28

Ik heb maar even gemaild want vind de informatie m.b.t. benodigde contributies zo onoverzichtelijk...

Oei das zonde Malenka! Is er een speciale reden dat je dan toch lid bent/blijft?

Cynn ik heb nog nooit in mijn leven een officiële wedstrijd gereden, maar die dressuurgelden zijn wel indrukwekkend ja...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:39

Wat fijn Napie dat het zo goed ging, en wat een lekker tempo!
Degene waar ik de paarden van bijrijd gaat volgende week naar Estland voor een wedstrijd, en ze zei dat ze er zo 2.000 euro aan kwijt is. Ik wacht nog maar even met internationale ambities kweken denk ik :+ Ze zou eigenlijk dit weekend in Ermelo gaan rijden, maar dat zou een nóg duurder grapje worden qua reiskosten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:59

Het verbaasde me hoeveel Zweden er waren in Ermelo, dat moet toch inderdaad geen goedkope onderneming zijn.

Mijn bijrijdpaard heeft zaterdag de 120 goed uitgelopen met zijn eigenaresse, fit als een hoentje. Super trots op ze *\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:38

Ja voor een CEI ben je inderdaad al snel minimaal 1000 euro kwijt. Weet er alles van :+
Oa daarom rij ik er nog maar zo weinig. Is toch weer een flinke aderlating steeds. En als je dan ook al geen eigen vervoer (meer) hebt tikt het aardig aan.

Napie ik vind het knap die snelheid die jij haalt!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:41

Gefelciteerd Napie met deze goede rit
En Black_Kelpie ook met je bijrijdpaard.

Even gekopieerd van facebook:
Zo alweer een half uurtje thuis. Enya heeft het super goed gedaan. Bij de voorkeuring hartslag van 40. Eerst paar km alleen gereden, toen is iemand bij ons aan gehaakt. Dus gezellig met z'n tweeën gereden. Bij de finish niet meteen aangeboden na 4 min hartslaf van 56. Dan de nakeuring na een half uur. Hartslag nog steeds 56, dus volgende keer meer koelen, darmgeluiden waren ook bijna niet te horen.aat goedgekeurd en we zijn klasse 2 startgerechtigd, niet dan de volgende een klasse 2 word hahaha eerst maar eens een lange klasse 1. Gemiddelde van 9.89 volgens polar en endomondo. Trots op Enya nu lekker een paar dagen vrij!

Volgend de endurancedatabase was mijn gemiddelde 10.32 km/u

En wij zijn klasse 2 startgerechtigd. Maar dat is waarschijnlijk volgend jaar dat we die starten.

Op naar 23 juni Grolloo

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:22

Dure liefhebberij. :D

Gefeliciteerd Joyce, geniet van de vrije dagen!

Weet iemand waar ik de startlijsten en uitslagen kan vinden van klasse 1, 2 en 3 van Ermelo afgelopen weekend? Ik kijk echt scheel geloof ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:29

Staan nog niet online geloof ik.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:43

Je kan ze bekijken via de endurance database :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:15

FelineNanet schreef:
Je kan ze bekijken via de endurance database :)

Superhandig, bedankt!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:43

In september zal ik met mijn paardrijmaatje starten in de impulsklasse in Waalwijk. Ik wilde de paardentaxi reserveren, maar zij gaat stoppen en neemt dus geen ritten op de lange termijn aan.
Heeft er nog iemand een tip voor transport van 1 paard (misschien lastig te laden?) en 1 pony. Liefst niet in trailer, maar in vrachtwagentje. Regio Eindhoven staan de paarden.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:12

Ik weet wel paardentaxi met trailer omg ospel.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:56

Wij starten 10 juni de impuls. *\o/* eindelijk een keer endurance proeven!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:06

Wijslander schreef:
Wij starten 10 juni de impuls. *\o/* eindelijk een keer endurance proeven!

Super veel plezier, het is jammer dat ik dan op vakantie ben. De wedstrijd was vorig jaar super leuk en het gebied is daar prachtig. Hou je er rekening mee dat deze wedstrijd niet uitgezet is en je op je GPS of telefoon moet navigeren.