Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:16

Rongyos schreef:
Wijslander schreef:
Bedankt voor de reacties m.b.t. snelheid. Dan zitten we aardig goed nu. Misschien starten we een impuls dit jaar, even proeven. :P

[ [url=m/cpC38h.png]Afbeelding[/url] ]

Welke app gebruik jij?

Ze gebruikt zo te zien Endomondo

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:43

Rongyos schreef:
Wijslander schreef:
Bedankt voor de reacties m.b.t. snelheid. Dan zitten we aardig goed nu. Misschien starten we een impuls dit jaar, even proeven. :P

[ [url=m/cpC38h.png]Afbeelding[/url] ]

Welke app gebruik jij?

Dat is Endomondo

Wijslander

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:50

Max. snelheid klopt niet hoor (goh).

Wat gebruiken jullie?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:54

Ik gebruik mijn m400 horloge en zet hem om in endomondo :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:39

Ik gebruik mijn garmin GPS horloge en dat account is automatisch gekoppeld met endomondo.
Dus zodra ik het horloge met de garmin app gesynchroniseerd heb na een training komt alles ook automatisch in endomondo.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:42

JoycexEnya schreef:
Ik kan helaas niet meer wijzigen, maar heb aantal vragen over Ermelo. We krijge dus zo'n zender om. Maar dan staat er dit:
Citaat:
Belangrijke informatie omtrent Endurance Ermelo CEN 13-05-2018

Om een idee te krijgen of een tijdsysteem werkt voor nationale wedstrijden gaan we in Ermelo ook nationaal met het tijdssysteem van T-Track rijden, dit houd in dat ieder paard voorzien wordt van een zender die op bepaalde punten de tijd registreert. Dit heeft echter wel een aantal gevolgen en 1 heel belangrijke is dat je niet terug moet lopen met je paard over de (denkbeeldige) lijn waarover je bent gekomen bij de vetgate! want dan registreert het systeem dat je weer vertrekt.

Als je over de lijn bent gekomen heb je 2 keuze’s

1 je gaat naar rechts naar de grooming of rest area daar verzorg je je paard en gaat daarna naar de vet area of

2 je gaat naar links, de cooling area (in de buitenbak) koelt het paard en gaat daarna naar de vet area

Nou zul je denken wat is het verschil?

In de cooling area mag alleen koelwater staan, hier mag het paard alleen gekoeld worden! Er mag absoluut niks zoals hooi of stro op deze bodem komen, dus als je paard eerst moet plassen om de hartslag naar beneden te krijgen en dit niet op zand wil doen maar alleen op gras of stro, dan moet je niet naar de cooling area gaan!!

De nationale wedstrijden zijn ook te volgen via de app van T-Track waar ook de startlijsten op komen te staan

Geldt dit voor alle klasses of alleen voor de klasses met een vergate?

En de markering is ook ander de kk1 heeft de blauwe route dus moet ik de blauwe pijlen volgen?

Dat van de vetgate geldt inderdaad alleen voor klasse 2 en hoger.
De blauwe route is hetzelfde aangeduid als altijd, dus met rood, wit en geel, alleen bij splitsingen van de route zal je moeten opletten dat je de blauwe route volgt. Vaak is dat aangeduid met een blauwe pijl en de afstand van die lus.

Ik heb ook een Polar M400 en laat deze automatisch synchroniseren met endomondo voor deelname aan een aantal challenges :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:17

Hoe laat je die synchroniseren met elkaar? Ik sla route op als gpx en dan in endomondo zetten. Alleen neemt die de hartslag niet mee.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:24

Je kan in de instellingen van endomondo kiezen met welke apparaten je wil verbinden, daar staat sinds een tijdje ook Polar bij! Eerst kon het inderdaad alleen handmatig

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:25

Heb het gevonden, wou net zeggen eerst kon dat niet indd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:38

Met welke app kan je navigeren (in augustus wil ik de driedaagse in Someren rijden maar geen idee hoe ik dat ga doen met de navigatie)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:16

TopoGPS, MotionX (alleen iPhone), Endomondo.

Ik kan het je wel uitleggen, Nanda :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:19

Endomondo gebruik ik maar kan ik daar dan ook mee navigeren? Alleen ervaringen met wandelroutes die ooit door iemand zijn gedaan maar zie niet goed hoe ik deze dan al rijdend zou kunnen gebruiken

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:32

Je krijgt de gpx-files van Someren.

Die stop je via je laptop/pc in Endomondo via de website. Markeren als route en dan bij type training 'volg route' kiezen. Dan op start en karren maar.

Je moet dan wel bij li/re even kijken of je nog op het rode lijntje zit. Foon in je jaszak of heuptasje of aan je arm.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:35

Zal het eens uitproberen. Een keer zo'n houder voor aan mijn onderarm lijkt me wel handig. En een externe battery pack want endomondo lust wel wat

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:38

Ja, klopt. In elk geval niet je scherm continu aan laten staan. Als je een vg hebt dan kun je dan bijladen, anders red je 1 rondje wel (ik heb na 2 rondjes nog prik over). Eventueel offline navigeren.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:30

Citaat:
De blauwe route is hetzelfde aangeduid als altijd, dus met rood, wit en geel, alleen bij splitsingen van de route zal je moeten opletten dat je de blauwe route volgt. Vaak is dat aangeduid met een blauwe pijl en de afstand van die lus.

Ik heb ook een Polar M400 en laat deze automatisch synchroniseren met endomondo voor deelname aan een aantal challenges :)

Weet je het zeker van die markering want zoals ok het progamma boekje lees moeten we de blauwe pijlen volgend en zo staat het volgens mij ook altijd op internationaal aangegeven die werken niet met de kleuren rood wit geel toch ??

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:39

Vandaag mijn nieuwe beugels binnen gekregen. Ben heel benieuwd. Als ze bevallen koop ik ze ook in het rood. Mijn fjord heeft een rode set en mijn tinker krijgt deze paarse
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:15

Ik heb die beugels wel meer gezien. Ze schijnen heel fijn te zijn. Alleen de korf is minder duurzaam. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Ik wil niet het hele topic kapen natuurlijk. Maar ik moet dit toch delen. De eerste buitenrit na de blessure is een feit! 45 minuten stappen en ik weet nu al dat ik mijn handen vol ga krijgen aan hem. En aan onze houding gaan we werken. :D

Afbeelding
Afbeelding

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:19

Die beugels heb ik ook! Ik gebruik ze altijd voor buitenritten. Ik vind ze erg fijn, blijven heel stabiel onder je voeten zitten. Met normale beugels ging ik nog wel eens schuiven, dat heb ik met deze niet!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:50

Relien schreef:
Citaat:

Weet je het zeker van die markering want zoals ok het progamma boekje lees moeten we de blauwe pijlen volgend en zo staat het volgens mij ook altijd op internationaal aangegeven die werken niet met de kleuren rood wit geel toch ??

Oeps ik ben te voorbarig geweest en moet mezelf toch corrigeren.. Je moet inderdaad de pijlen in de kleur van jouw lus volgen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:45

Oke bedankt :)

Alleen dus van die zender vragen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:58

Zo, bijna klaar om te vertrekken naar Ermelo. En dan de hele middag en avond op een stoeltje op de hei zitten. Eens zien of ik de ambitie voel om ook ooit op de 160 km te starten.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:17

Malenka schreef:
Zo, bijna klaar om te vertrekken naar Ermelo. En dan de hele middag en avond op een stoeltje op de hei zitten. Eens zien of ik de ambitie voel om ook ooit op de 160 km te starten.

Veel plezier :) Ja wat een eind hè, moet er nu nog niet aan denken haha.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:03

DE gelegenheid om als ruiter bruine benen te kweken. Vrijwilligen op de endurance

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:29

Malenka schreef:

Dan moet je wel ietsje eerder je bed uit :P , maar je hebt mooi weer om te posten!